«Το σύστημα του “112” θα είναι έτοιμο στο τέλος του έτους. Στη συνέχεια ξεκινά το πιο δύσκολο κομμάτι της δουλειάς, το να στείλεις το σωστό μήνυμα, στη σωστή στιγμή, με τον σωστό τρόπο», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά τη σημερινή παρουσίαση του έργου «εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση των υπηρεσιών που αφορούν τον ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτων αναγκών “112” με χρήση ΤΠΕ για τη βέλτιστη διαχείριση περιστατικών έκτακτης ανάγκης-κρίσεων και την έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών».
«Πρέπει να μπορέσουμε να εξοικειωθούμε με αυτές τις τεχνολογίες για να μπορέσουμε να τις θεωρήσουμε ως ένα από τα διαθέσιμα μέσα», πρόσθεσε ο κ. Πιερρακάκης. «Δεν είναι πανάκεια, αλλά εάν μπορέσουμε να σώσουμε έστω και μια ζωή, αν μπορούμε να έχουμε έστω και μια μικρή προστιθέμενη αξία, τότε, θα έχουμε κάνει τη δουλειά μας σωστά. Το “112” έχει διεισδύσει για τα καλά στον δημόσιο διάλογο, ενώ μετά το Μάτι υπήρχε η αγωνία του κόσμου για την υλοποίησή του. Δεν είχε γίνει επικοινωνία από τους προκατόχους μας με όλους τους κατασκευαστές τηλεφώνων. Τους ενημερώσαμε ότι θέλαμε όλα τα τηλέφωνα να είναι λειτουργικά με το “112”», τόνισε.
Ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, υπογράμμισε, από την πλευρά του, ότι η τεχνολογία πρέπει να ξεκινάει από τον άνθρωπο και να καταλήγει σε αυτόν, ενώ τόνισε ότι το «112» ενσαρκώνει τον κοινό στόχο της ενεργούς προστασίας των πολιτών. Ο κ. Χαρδαλιάς έκανε ειδική μνεία στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι έβαλε «στην κορυφή της ατζέντας την πολιτική προστασία». Και πρόσθεσε: «Από την πρώτη ημέρα που αναλάβαμε, στόχος μας ήταν η ενεργοποίηση του “112”. Το προηγούμενο διάστημα, αν και βρισκόμασταν σε αντιπυρική περίοδο, δουλέψαμε σκληρά ώστε η δέσμευσή μας να γίνει πραγματικότητα. Η νέα φιλοσοφία της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας εδράζεται στη συνεργασία. Αυτός είναι ο μεγάλος στόχος μας. Χωρίς τη συνεργασία δεν μπορεί να υπάρχουν θετικά αποτελέσματα. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια κάθετη πυραμίδα, με άμεσο εντοπισμό, άμεση πληροφόρηση, άμεση κινητοποίηση».
Ο κ. Χαρδαλιάς επισήμανε ότι δεν θα πρέπει να περιμένουν οι πολίτες μήνυμα από το «112» με «το παραμικρό», ενώ πρόσθεσε ότι το σύστημα αυτό δεν αποτελεί πανάκεια. Εξέφρασε, δε, τις ευχαριστίες του και στους υπουργούς Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, για την «πολύτιμη αρωγή τους».
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, χαρακτήρισε το «112» ως ένα έργο ζωτικής σημασίας, πάνω απ΄ όλα για τους πολίτες της χώρας, ενώ τόνισε ότι ήταν πολύ δύσκολο το έργο έως τώρα. «Η εμπιστοσύνη που μας δείχνει η Πολιτεία είναι χρέος για μας», κατέληξε ο κ.Τσαμάζ, ενώ η project manager του ΟΤΕ για το «112», Φανή Παπαγιάννη, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «οι φορείς διαχείρισης του έγου είναι τέσσερις, η Ελληνική Αστυνομία, η Πυροσβεστική, το Λιμενικό και το ΕΚΑΒ». Επισήμανε ακόμη ότι τα δύο Κέντρα του «112» μπορούν να υποστηρίζουν ταυτόχρονα 1.440 εισερχόμενες κλήσεις, ενώ χαρακτήρισε ως πρωτίστης σημασίας το να είναι γνωστό ποιος καλεί, από που καλεί και τι ανάγκη έχει.
Ο υποστράτηγος του Πυροσβεστικού Σώματος, διοικητής του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Επιχειρήσεων, Ιάκωβος Κλεφτοσπύρος, αναφερόμενος στα δύο Κέντρα λειτουργίας του «112», διευκρίνισε: «Το Α’ Κέντρο θα βρίσκεται στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και θα απασχολούνται σε αυτό 50 άτομα, ενώ το Β΄Κέντρο θα εδρεύει στο Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ, στην Κατεχάκη, και θα απασχολούνται ισάριθμα άτομα. Παράλληλα, θα υπάρχουν δύο τομείς -διαχείρισης κλήσεων, παροχής πληροφόρησης και συναγερμού των πολιτών-, ενώ, τέλος, επισήμανε, πως το «112» βρίσκεται σε πιλοτική λειτουργία.