Την απόφαση της κυβέρνησης να φέρει να κλείσει την ανοιχτή πληγή που ακούει στο όνομα ΟΣΕ, προχωρώντας στην αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξή του, διασφαλίζοντας από τη μια πλευρά το δικαίωμα των υπαλλήλων στην εργασία και απαλλάσσοντας από την άλλη το κράτος από μια οικονομική αιμορραγία, επανέλαβε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, σε συνέντευξη σε ραδιοφωνικό σταθμό της Αθήνας, ένα 24ωρο μετά την έγκριση του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ από το υπουργικό συμβούλιο.
Σε ότι αφορά το προσωπικό, ο κ. Ρέππας ξεκαθάρισε ότι θα μειωθεί σημαντικά, καθώς θα μεταταγούν σε άλλες θέσεις του δημοσίου περίπου 2.500 εργαζόμενοι, το μισθολογικό καθεστώς των οποίων, όπως διευκρίνισε, θα είναι ίδιο με των υπαλλήλων στις υπηρεσίες που θα πάνε, γεγονός που σημαίνει ότι δεν θα ισχύουν τα επιδόματα που προβλέπει ο κανονισμός εργασίας στον ΟΣΕ.
Για αυτούς που θα μείνουν στον ΟΣΕ δε θα υπάρξει μείωση του μισθού, αλλά και σε αυτούς τα επιδόματα θα περικοπούν, τα οποία, όπως είπε, πολλές φορές φτάνουν το διπλάσιο του μισθού.
Σε ότι αφορά τα χρέη του ΟΣΕ ο υπουργός διευκρίνισε ότι το Δημόσιο αναλαμβάνει τις οικονομικές υποχρεώσεις που έχει ο Οργανισμός, η ακίνητη περιουσία του οποίου, όμως, περνάει στο κράτος.
Στο σημείο αυτό ο κ. Ρέππας αποσαφήνισε ότι ένα μεγάλο μέρος του ελλείμματος των 10,7 δισ. ευρώ του ΟΣΕ οφείλεται στο γεγονός ότι οι επενδύσεις που έγιναν στη σιδηροδρομική υποδομή εδώ και αρκετά χρόνια, χρηματοδοτήθηκαν μέσω δανείων που αναγκάστηκε να συνάψει ο ΟΣΕ κι όχι μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.
Μάλιστα ανακοίνωσε ότι από του χρόνου η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη, σύμφωνα με το μνημόνιο, να εγγράφει στο δημόσιο χρέος τα ελλείμματα, είτε από τον ΟΣΕ ή τις άλλες ΔΕΚΟ, είτε από τους ΟΤΑ.
Η εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας θα γίνεται από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, ενώ το επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου ΟΣΕ, θα εγκρίνεται από τη Διυπουργική Επιτροπή που παρακολουθεί τις ΔΕΚΟ.
Για την ΤΡΕΝΟΣΕ θα επιδιωχθεί στρατηγική συμμαχία με ιδιώτη επενδυτή, στον οποίο θα παραχωρηθεί το 49% και θα αναλάβει τη διοίκηση και το management. Η ΤΡΕΝΟΣΕ, ως εταιρεία λειτουργίας θα είναι υποχρεωμένη να πληρώνει στον ΟΣΕ μίσθωμα για την υποδομή που χρησιμοποιεί.
Ο κ. Ρέππας δεν απέκλεισε επίσης το ενδεχόμενο να κλείσουν ζημιογόνες γραμμές και να αυξηθούν τα κόμιστρα, ενώ για τις ατέλειες που έχουν σήμερα περίπου 64.000 άτομα , τα οποία δεν πληρώνουν εισιτήριο, διευκρίνισε ότι θα καταργηθούν και μόνο για ορισμένες κατηγορίες όπως τα ΑΜΕΑ και οι στρατεύσιμοι, το κράτος θα επιδοτεί την εταιρία.
Σε ότι αφορά την εμπορική πολιτική, ο κ. Ρέππας σημείωσε ότι ο ΟΣΕ έχει σήμερα ένα πολύ μικρό μερίδιο συμμετοχής, μόλις 1,2% και για το λόγο αυτό άρχισε ήδη να αναρτάται στο διαδίκτυο πίνακας με τις τιμές για το μεταφορικό έργο, ώστε να εκλείψουν οι μεσάζοντες και οι πράκτορες. Μάλιστα από αυτό το μέτρο και μόνο υπολογίζεται να υπάρξει ένα όφελος περίπου 30 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.