Κρίσιμες αποφάσεις για την ελληνική οικονομία και το μελλοντικό γεωστρατηγικό status χώρας καλείται να πάρει ο Α.Σαμαράς μετά την επίσκεψη του στην Κίνα και το Αζερμπαϊτζάν.
Η κυβερνητική αποστολή που γύρισε αργά χθες βράδυ στην Αθήνα χαρακτηρίζει τις επαφές και στις δύο χώρες «υψηλών προσδοκιών» δεν κρύβει όμως ότι ήδη έχει ξεκινήσει και «ένα game υψηλής διπλωματίας» καθώς η Ελλάδα όπως αποδείχθηκε στο Πεκίνο αποτελεί την πρώτη κινεζική επιλογή για την είσοδο της τεράστιας αυτής αγοράς στην Δύση.
Το Πεκίνο έδειξε ευθέως το ενδιαφέρον του για τις μεταφορές (ΤΡΑΙΝΟΣΕ ) ,τα λιμάνια ,τα αεροδρόμια και την ενέργεια (ΔΕΠΑ ΔΕΣΦΑ) ενώ ο Α. Σαμαράς έλαβε πολλές υποσχέσεις για άνοιγμα στην κινεζική αγορά των αγροτικών προϊόντων κι όχι μόνο.
Την ίδια στιγμή πάντως κι ενώ ο Α. Σαμαράς συνομιλούσε στο Πεκίνο με τον νέο πρόεδρο και τον πρωθυπουργό της Χώρας στην Ελλάδα η Μόσχα δημοσιοποιούσε το δικό της ενδιαφέρον μέσω του ρώσου πρέσβη για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ ΔΕΣΦΑ.
Στην επίσκεψη αστραπή στο Μπακού ο Α.Σαμαρας επιχειρηματολόγησε για τα οφέλη του ελληνικού αγωγού γνωρίζοντας ότι η κυβέρνηση του Αζερμπαϊτζάν μέχρι τα τέλη Ιουνίου αποφασίζει για το που θα δώσει το αέριό της.
Στον αγωγό ΤΑΡ (Ελλάδα, Αλβανία, Ιταλία) ή στον Nabucco West (Βουλγαρία, Ουγγαρία, Αυστρία) παρακάμπτοντας έτσι την Ελλάδα. Και η υπόθεση του αγωγού είναι μια διαπραγμάτευση για γερά νεύρα παρά το γεγονός ότι ουσιαστικά οι τελικές αποφάσεις για τις όποιες κινήσεις θα ληφθούν στις Βρυξέλλες .
Η Αθήνα όμως έτσι κι αλλιώς βρίσκεται σε συνεχή εγρήγορση γιατί ο αγωγός εμμέσως πλην σαφώς «εμπλέκεται» στην αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ ΔΕΣΦΑ για την οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και το Πεκίνο και η Μόσχα αλλά και το Μπακού.