Ιδιαίτερη αναφορά στην τροπολογία που ψηφίζεται σήμερα και με την οποία καθορίζονται οι όροι για την αποκατάσταση των πληγών στο Μάτι της Αττικής, έκανε ο Αλέξης Τσίπρας, που χθες βρέθηκε στην περιοχή και συνομίλησε με το συντονιστικό των κατοίκων.
Ο πρωθυπουργός έκανε απολογισμό για το τι έχει γίνει 4 μήνες μετά:
Έχουν πραγματοποιηθεί 5.262 αυτοψίες από 385 μηχανικούς και 1.072 επανέλεγχοι. Μετά τις αυτοψίες υπάρχουν 565 κτήρια που χαρακτηρίστηκαν κατεδαφιστέα (κόκκινα προς χρήση), 1.545 κτήρια προσωρινώς ακατάλληλα προς χρήση (κίτρινα) και 2.963 κατάλληλα προς χρήση. Έχουν έως σήμερα λάβει την αποζημίωση των 5.000 ευρώ για κάθε νοικοκυριό και 8.000 ευρώ για κάθε πληγείσα επιχείρηση, συνολικά 3.265 νοικοκυριά και 85 επιχειρήσεις. Έχουν εκταμιευθεί συνολικά 16.543.000 ευρώ και έχει δοθεί και το επίδομα των 1.200 ευρώ σε κάθε πληγέν νοικοκυριό για τις τηλεπικοινωνιακές ανάγκες.
Επίσης, είπε ότι έχει ανατεθεί η απομάκρυνση του αμιάντου από 193 κτήρια, σε πρώτη φάση απομακρύνεται από τα κατεδαφιστέα κτήρια και παράλληλα έχουν κατεδαφιστεί 55 κτήρια και θα κατεδαφιστούν άλλα 50 το επόμενο διάστημα. Επισήμανε ότι προχωρά γοργά και η διαδικασία υλοτόμησης.
Αναφορικά με τη σημερινή τροπολογία, είπε ότι «δίνεται η δυνατότητα να προχωρήσουμε στην αποκατάσταση των ζημιών, στην έκδοση των αδειών, τη συνολική ανοικοδόμηση στα κόκκινα κτήρια, με όρους όμως που δεν θα επαναλαμβάνουν τα λάθη του παρελθόντος». Πρόσθεσε ότι έχουμε αναστολή έκδοσης αδειών και απαγόρευση δόμησης σε κρίσιμες για τον απρόσκοπτο σχεδιασμό του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου που εκπονούμε και αφορά συγκεκριμένες υποπεριοχές (μέσα στα ρέματα, μπροστά στην παραλιακή ζώνη).
Πρόσθεσε ότι θεσμοθετούνται κίνητρα για την άμεση διάνοιξη οδών που καθορίζουν το σχεδιασμό ασφαλούς οδικού δικτύου με την οπισθοχώρηση άμεσα των κτηρίων που έχουν καταστραφεί, την απομάκρυνση κτηρίων από τις περιοχές που διέπονται από τη δασική νομοθεσία ή που βρίσκονται εντός του μεγάλου αυτού ρέματος, με πρόβλεψη να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες με εισοδηματικά κριτήρια, έχοντας ήδη θεσπίσει και για την περίπτωση της Μάνδρας το λεγόμενο έκτακτο επίδομα στέγασης για κοινωνικούς λόγους.
Τέλος, είπε ότι θεσμοθετείται το απαραίτητο νομικό πλαισίο για την επιτάχυνση των διαδικασιών για τη συμπλήρωση του οδικού δικτύου, για την απόδοση σε κοινή χρήση των τμημάτων του παραλιακού μετώπου που θα υποδεικνύονται από το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο ως δίοδοι προς το θαλάσσιο μέτωπο του δικτύου κυκλοφορίας των πεζών.