Να μη μειωθεί η κυβερνητική δραστηριότητα ενόψει εκλογών, ζήτησε από τα μέλη της κυβέρνησης ο πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος στο υπουργικό Συμβούλιο, η συνεδρίαση του οποίου βρίσκεται σε εξέλιξη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στην εισήγησή του ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι το γεγονός πώς θα διαλυθεί η Βουλή δεν σημαίνει ότι σταματάει και η δουλειά της κυβέρνησης.
Ο κ. Παπαδήμος, κατά τις ίδιες πληροφορίες, επεσήμανε προς του υπουργούς ότι η τρόικα, όταν επιστρέψει τον Ιούνιο, θα εξετάσει τι έχει γίνει με τις δαπάνες ανά υπουργείο.
Σχετικά με τις εκλογές, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρωθυπουργός είπε πως θα πρέπει να εξετασθεί όλος ο σχεδιασμός της κυβέρνησης στη συνεδρίαση που βρίσκεται σε εξέλιξη για να καθοριστεί τι μπορεί να ψηφιστεί μέχρι να διαλυθεί η Βουλή.
Ο κ. Παπαδήμος, αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, ερωτήθη σχετικά με τη ρευστότητα στην αγορά και απάντησε ότι μετά το PSI θα αυξηθεί και εξέφρασε την ελπίδα με τις δυο συμφωνίες που υπογράφηκαν και την ενεργοποίηση του Ταμείου ενίσχυσης των επιχειρήσεων θα υπάρξουν μέχρι το καλοκαίρι αποτελέσματα.
Εν συνεχεία, ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης εισηγήθηκε το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί, επί του οποίου ορισμένα μέλη της κυβέρνησης εξέφρασαν αντιρρήσεις.
Συγκεκριμένα, ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας, Γιάννης Ραγκούσης – που είχε διατυπώσει τις αρχικές ρυθμίσεις – δεν συμφώνησε με το περιεχόμενο διατάξεων που παρουσίασε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Μάκης Βορίδης.
Μάλιστα τόνισε ότι δεν προτίθεται να ψηφίσει το νομοσχέδιο ούτε στην κοινοβουλευτική διαδικασία.
Συγκεκριμένα, ο Γ. Ραγκούσης μιλώντας προς τους πολιτικούς συντάκτες, ανέφερε ότι «για πρώτη φορά απόφαση του υπουργικού Συμβουλίου δεν είναι ομόφωνη, αλλά κατά πλειοψηφία».
Ο αναπληρωτής υπουργός, κατέθεσε τις απόψεις του στο υπουργικό συμβούλιο οι οποίες συνίστανται στα εξής τέσσερα σημεία:
-Το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει την δημόσια περιουσία, όπως είναι οι άδειες επιβατηγών οχημάτων δημοσίας χρήσης, ως ιδιωτική περιουσία του κατόχου, η οποία μεταβιβάζεται, κληρονομείται και δωρίζεται, άρα διατηρείται η «μαύρη» αγορά, η παραοικονομία και η φοροδιαφυγή.
-Με το εφεύρημα του αλγόριθμου, δεν δίνεται καμία νέα άδεια στην Αττική, στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας.
-Κλείνει πριν κάν ανοίξει και η αγορά των ειδικής μίσθωσης οχημάτων (εννεαθέσιων τουριστικών προμισθωμένων).
-Οι έδρες των ταξί παραμένουν, πλην Αττικής, οι προ-Καποδίστρια Τοπικές κοινότητες και δεν λαμβάνεται υπόψη η νέα διοικητική δομή της χώρας.
Επίσης, ο κ. Ραγκούσης είπε ότι με το νομοσχέδιο αυτό οι εταιρείες ταξί θα μπορούν να έχουν έως το 10% των αδειών, πχ στην Αττική, ενώ το νομοσχέδιο που είχε εισηγηθεί εκείνος, ως υπουργός Μεταφορών, προέβλεπε τη δυνατότητα για δέκα άδειες ανά εταιρεία.
Ο κ. Ραγκούσης χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ως «θλιβερή εξαίρεση που προστατεύει τα στενά συμφέροντα μιας μικρής ολιγαρχίας, μια θλιβερή εξαίρεση κοινωνικά άδικη και πολιτικά ανήθικη».
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπουργοί Ν. Σηφουνάκης, Γ. Παπακωνσταντίνου, Π. Γερουλάνος και Δ. Ρέππας έθεσαν στην εν εξελίξει συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου, θέμα για τις ειδικές μισθώσεις των τουριστικών ταξί, προτείνοντας να υπάρξει και η κατηγορία των εννεαθέσιων ταξί.