«Ο δρόμος για να ξεπεράσουμε την κρίση περνά μέσα από τις υποδομές και την ανάπτυξη παραγωγικών δομών στην ενέργεια, στον τουρισμό, στις συνδυασμένες μεταφορές, στα αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα και τη μεταποίησή τους και βέβαια στις υποδομές που υπηρετούν αυτήν την παραγωγική ανασυγκρότηση» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης σε ομιλία του στη 2η Ευρω-Αραβική Διάσκεψη «Προς μία σταθερή συμμαχία».
Όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη οι απαιτήσεις για πρόσθετες υποδομές στα επόμενα χρόνια ξεπερνούν κατά πολύ τις δυνατότητες των κρατών για να τις χρηματοδοτήσουν. Ωστόσο πρόσθεσε ότι «δεν πρόκειται να κερδίσουμε το στοίχημα της υλοποίησης των απαραίτητων έργων υποδομής και της βιώσιμης ανάπτυξης, αν περιμένουμε να έχουμε έργα υποδομών μόνο μέσα από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, από τον κρατικό προϋπολογισμό και από τα Προγραμματικά Πλαίσια Σύγκλισης. Απαιτείται να κινητοποιηθούν οι ιδιωτικοί οικονομικοί πόροι.
Και ένα από τα βασικά εργαλεία για την κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων στην κατεύθυνση των επενδύσεων σε έργα υποδομών είναι η σύμπραξη του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα που μπορεί να οδηγήσει πραγματικά στην ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς».
Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, στο πλαίαιο αυτό έχει θεσπιστεί ένα διαφανές θεσμικό πλαίσιο. «Μόνο έτσι τα έργα υποδομών θα ανοίξουν το δρόμο για βιώσιμη ανάπτυξη. Περισσότερα από τριάντα μεγάλα έργα υποδομών προωθούνται στην Ελλάδα με τα περισσότερα από αυτά να έχουν ενταχθεί στο πακέτο Γιούνκερ.
Να είναι στη λίστα εγκεκριμένα για ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ. Είναι η απαραίτητη εγγύηση για να μην υπάρχει καμία ανασφάλεια στην τοποθέτησή κεφαλαίων. Τα προωθούμενα έργα εντάσσονται για πρώτη φορά σε ένα συνολικό σχεδιασμό για τις υποδομές, με κριτήριο τις γεωπολιτικές συνθήκες, τα πλεονεκτήματα από μεγάλα έργα που έγιναν, τα πλεονεκτήματα από τη διάνοιξη του καναλιού του Σουέζ, από τους δρόμους του μεταξιού και επομένως η Ελλάδα πραγματικά βρίσκεται σε μία θέση που αναβαθμίζει τη γεωστρατηγική και παραγωγικών μονάδων αλλά και των συνδυασμένων μεταφορών» τόνισε ο κ. Σπίρτζης.
Τα έργα υποδομής αποτελούν τη σημαντικότερη στρατηγική προτεραιότητα, όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και συνέχισε: «Είναι ο μόνος δρόμος που θα οδηγήσει την περιοχή μας σε ανάπτυξη και σταθερότητα. Η αξιοποίηση της γεωπολιτικής θέσης της Ελλάδας και η ανάδειξη του ανθρώπινου κεφαλαίου της στην ευρύτερη περιοχή και στον Ευρωπαϊκό χώρο, σε συνεργασία με τον αραβικό κόσμο, είναι εθνικές στρατηγικές επιλογές πρώτης γραμμής.
Η επίτευξη αυτών των προτεραιοτήτων γίνεται σήμερα εφικτή με βάση ένα ολοκληρωμένο συνεκτικό, εθνικό, επιχειρησιακό σχεδιασμό που υλοποιεί η κυβέρνηση και το υπουργείο και βασικά εργαλεία αυτού του σχεδιασμού αυτού του εκσυγχρονισμού, της αναμόρφωσης, είναι η ψηφιοποίηση, είναι οι απλές διαδικασίες, είναι η στήριξη του ιδιωτικού τομέα στο να συμμετέχουν σε τέτοιου είδους επενδύσεις. Και βέβαια είναι, το να είναι τα έργα βιώσιμα, ο ιδιωτικός τομέας να αισθάνεται ασφαλής για αυτές για αυτές τις επενδύσεις και να έχει μία άλλη προοπτική, όχι για τα επόμενα λίγα χρόνια, για τα επόμενα πολλά χρόνια.
Διαμορφώνουμε λοιπόν μαζί σας, τις αναγκαίες και ικανές προϋποθέσεις που θα συμβάλλουν στις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα, προωθώντας έργα υποδομής, προωθώντας παραγωγικές δομές που ενσωματώνουν τις κοινωνικές, περιβαντολλογικές και οικονομικές παραμέτρους του ελληνικού μοντέλου για την ανασυγκρότηση της χώρας μας και αλλάζουν και το οικονομικό αλλά και το κοινωνικό γίγνεσθαι».