«Άδικο» χαρακτηρίζει τον συμψηφισμό μεταξύ κομμουνισμού και ναζισμού, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Καραμανλής. Επίσης, ο βουλευτής Σερρών της αξιωματικής αντιπολίτευσης χαρακτήρισε «λάθος κίνηση» τη μη εκπροσώπηση της Ελλάδας στο συνέδριο της Εσθονίας.
«Θα μπορούσε, αν όχι να πάει ο κ. Κοντονής, η κυβέρνηση και η Ελλάδα, ως χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να συμμετέχει σε αυτή τη διαδικασία και όποιες αντιρρήσεις υπήρχαν θα μπορούσαν να είχαν διατυπωθεί στο συγκεκριμένο συνέδριο», ανέφερε ο κ. Καραμανλής στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων.
«Η Εσθνονία και αυτές οι χώρες της Ανατολικής και της Κεντρικής Ευρώπης πέρασαν μια πολύ επίπονη διαδικασία κατά τη μεταπολεμική διάρκεια και πολλές φορές ο σταλινισμός και ο κομμουνισμός, ενώ ξεκίνησαν με τις καλύτερες προθέσεις, δημιούργησαν τεράστια αδιέξοδα για τους λαούς αυτούς, αλλά ο συμψηφισμός αυτός -θα συμφωνήσω και εγώ με πολλές αιτιάσεις που έγιναν- ήταν άδικος», τόνισε χαρακτηριστικά στη συνέχεια, εξηγώντας όμως ότι «από την άλλη, το να λέμε ότι απέχουμε από μία διεθνή διάσκεψη, επειδή θεωρούμε ότι συμψηφίζονται αυτά τα δύο, ήταν μια λάθος κίνηση».
Σχολιάζοντας την αντιπαράθεση που προέκυψε τις τελευταίες ημέρες μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης με αφορμή το συνέδριο της Εσθονίας, είπε: «Ήταν μία αντιπαράθεση που δεν οδηγεί πουθενά και δεν απασχολεί και τον μέσο Έλληνα» και καταλόγισε στην κυβέρνηση προσπάθεια αποπροσανατολισμού από τα πραγματικά προβλήματα. «Θεωρώ ότι ήταν μία ευκαιρία για την κυβέρνηση πάλι να προσπαθήσει να δημιουργήσει έναν αποπροσανατολισμό από τα πραγματικά προβλήματα που απασχολούν όλους τους Έλληνες πολίτες και από τον Σεπτέμβριο θα τα βρούμε μπροστά μας (ΕΝΦΙΑ, δόση φόρου κ.λπ.)», είπε.
«Υψηλός ο λογαριασμός της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ»
Σε ό,τι αφορά το θέμα του ΟΑΣΘ, ο κ. Καραμανλής, είπε: «Πάμε να λύσουμε ένα πρόβλημα δημιουργώντας ένα ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα. Η πρόβλεψη που μπορώ να σας κάνω με ασφάλεια, είναι ότι αφού αυτή η διαδικασία της κρατικοποίησης που έχει γίνει από την κυβέρνηση και τον κ. Σπίρτζη θα πάρει αρκετό καιρό. Πολύ φοβάμαι ότι ο λογαριασμός αυτής της κρατικοποίησης για τα επόμενα χρόνια θα είναι πάρα πολύ υψηλός και οι ποιότητες των συγκοινωνιών που θα έχουν οι Θεσσαλονικείς θα ήταν πολύ χειρότερες απ’ αυτές που είχαν».
«Το ζήτημα είναι αν αυτή η κρατικοποίηση θα λύσει τα προβλήματα των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Κατά την άποψή μας όχι μόνο δεν θα τα λύσει, αλλά και θα τα διογκώσει», πρόσθεσε.
Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ χαρακτήρισε «εξαιρετικά ακριβό στον Έλληνα φορολογούμενο» και «φοβερά επίπονο για τον επιβάτη της Θεσσαλονίκης» το εγχείρημα της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ. Εκτίμησε πως όλο αυτό «το έωλο και προβληματικό νομοσχέδιο που έχει φέρει η κυβέρνηση στη Βουλή και ψηφίστηκε και όλη αυτή την προσπάθεια θα την πληρώσουν στην πλάτη τους οι επιβάτες και το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης».
Σε ό,τι αφορά τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, δήλωσε: «Εμείς ποτέ δεν είπαμε ότι δεν πρέπει μερικές ευπαθείς κοινωνικές ομάδες να έχουν ή δωρεάν εισιτήριο όπως γίνεται σε όλες τις πολιτισμένες χώρες της Ευρώπης ή μερικές άλλες ευπαθείς ομάδες να έχουν μειωμένο κόμιστρο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι όλοι μπορούν να ταξιδεύουν δωρεάν».
Απαντώντας δε στην κριτική από την πλευρά της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ ότι η ΝΔ είναι «η ανάλγητη δεξιά που δεν θέλει να έχουν δωρεάν μετακίνηση οι άνεργοι», ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ έφερε ως παράδειγμα τον ΟΑΣΑ, επισημαίνοντας: «Οι δωρεάν μετακινήσεις που έχουν δοθεί οδήγησαν το ΔΣ του οργανισμού να ενεργοποιήσει το άρθρο 47, που προβλέπει ή μέτρα εξυγίανσης ή λουκέτο». Εκφράζει ταυτόχρονα την ελπίδα ότι «οι Θεσσαλονικείς δεν θα έχουν τις ίδιες ποιότητες συγκοινωνίας μ’ αυτές που έχουν σήμερα στην Αθήνα».
Τέλος, τόνισε ότι είναι «άλλο η εξυγίανση και άλλο η κρατικοποίηση» και πως «η κυβέρνηση Σαμαρά είχε εκδώσει μία ΚΥΑ που δημιουργούσε τις προϋποθέσεις τόσο για να υπάρξει μείωση των υπερβολικών μισθών που είχε ο ΟΑΣΘ», επισημαίνοντας: «Εάν νομίζουμε ότι η λύση στο πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης είναι να γίνει με άναρχο τρόπο μια κρατικοποίηση, τότε νομίζω πως ζούμε σε έναν άλλον κόσμο».