Το νομοσχέδιο Γαβρόγλου είναι ένα σχέδιο εγκλεισμού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε μία αραχνιασμένη μουσειακή αριστεροφροσύνη, είναι νομοσχέδιο οπισθοδρόμησης, δήλωσε ο τομεάρχης Εξωτερικών της ΝΔ, βουλευτής Β’ Αθηνών, Γιώργος Κουμουτσάκος στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 fm».
«Ο νόμος Γαβρόγλου θα αλλάξει, ο ίδιος μόνος του θα πέσει σαν χάρτινος πύργος από την ίδια τη ζωή, γιατί είναι μία προσπάθεια να μπει φραγμός στην πρόοδο και στο μέλλον» είπε ο κ.Κουμουτσάκος κάνοντας λόγο για αντιπαράθεση δύο διαφορετικών αναγνώσεων, νοοτροπιών, φιλοσοφιών για την Παιδεία.
«Εμείς πιστεύουμε ότι κάθε εκπαιδευτικό σύστημα και ειδικά η κορωνίδα του, που είναι η τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να έχει τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά: Πρώτα από όλα ελευθερία –αποδέσμευση δηλαδή της εκπαίδευσης και της επιστήμης από τον ασφυκτικό έλεγχο του κράτους, δεύτερον αξιοκρατία- αριστεία και την επιβράβευσή τους ως κίνητρο προόδου, τρίτον ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις συνθήκες και απαιτήσεις της εποχής και τέταρτον εξωστρέφεια, διότι δε νοείται εσωστρεφής γνώση, δε νοείται κλειστό σύστημα Παιδείας. Τα τέσσερα αυτά θεμελιώδη χαρακτηριστικά, που θα μπορούσαν να είναι ένα σημείο σύγκλισης απόψεων, δεν τα υπηρετεί το νομοσχέδιο που ψηφίζεται» εξήγησε.
Σε ό,τι αφορά τις θέσεις τις ΝΔ για τον χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης, ο κ.Κουμουτσάκος σημείωσε ότι «δε θα ανακαλυφθεί στην Ελλάδα, στη μόνη χώρα από όλη την Ευρώπη, ένα σύστημα Παιδείας, στο οποίο δεν υπάρχουν ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά Πανεπιστήμια».
«Σε κάθε περίπτωση η Ελλάδα λόγω των χαρακτηριστικών της μπορούσε να είναι ένα πραγματικό διεθνές κέντρο εκπαίδευσης, να προσελκύει φοιτητές από πολλές χώρες του κόσμου, να γίνει το κέντρο μιας ολόκληρης περιοχής. Αυτό θα εκτίνασε και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης μέσα από ένα υγιή ανταγωνισμό, αλλά θα βοηθούσε πάρα πολύ και την ελληνική οικονομία» εκτίμησε.
Ο κ.Κουμουτσάκος χαρακτήρισε «κορωνίδα των διατάξεων που το κάνουν οπισθοδρομικό το νομοσχέδιο, τις πρόνοιες για την επαναφορά μίας λογικής του πανεπιστημιακού ασύλου».
«Τελικά είναι πρόσκληση και ενθάρρυνση σε αταξία και σε ανομία, για να γίνεται το πανεπιστήμιο όχι ένας χώρος όχι υψηλών υπηρεσιών εκπαίδευσης, αλλά από την πρώτη μέρα που θα πατήσει ένας φοιτητής θα το ζήσει ως μια υποβάθμιση της ζωής του και του μέλλοντός του, μέσα σε καταστάσεις ανελευθερίας, διότι όταν ασκείται βία μέσα στα Πανεπιστήμια είναι μία κατάσταση ανελευθερίας» ανέφερε, υπογραμμίζοντας ότι «το άσυλο είναι για την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, αλλά έτσι όπως εφαρμόζεται είναι συνταγή συμπίεσης και στραγγαλισμού της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών».