Μετά την ανακοίνωση των βάσεων, το δεύτερο στοίχημα του υπουργείου Παιδείας είναι η έναρξη της σχολικής χρονιάς χωρίς εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία. Μάλιστα, αυτό που τονίζει ο υπουργός, Νίκος Φίλης, μπροστά και πίσω από τα μικρόφωνα, είναι ο συμβολισμός μιας τέτοιας επιτυχίας, καθώς θεωρεί ότι η ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς παραπέμπει σε «επιστροφή στην κανονικότητα».
Μάλιστα, επανειλημμένα έχει υπογραμμίσει ότι την επιτυχία δεν θα πρέπει να την καρπωθεί η κυβέρνηση, αλλά η κοινωνία, καθώς επίσης και ότι η εκπαίδευση δεν πρέπει να αποτελεί πεδίο κομματικής αντιπαράθεσης.
«Σημασία έχει το μείζον: Να ανοίξουν τα σχολεία χωρίς προβλήματα, με όλα τα βιβλία, με τους αναγκαίους αναπληρωτές και με όλο το μόνιμο προσωπικό στη θέση του. Κι αυτή δεν είναι μια στόχευση στενά κυβερνητική. Αφορά στο σύνολο της κοινωνίας που θέλει να αντικρίσει επιτέλους την έξοδο της χώρας μας από το μνημονιακό τέλμα και τη βήμα-βήμα επιστροφή στην κανονικότητα» δήλωσε ο υπουργός, μετά από συνάντηση που είχε σήμερα, Παρασκευή, με εκπροσώπους της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ.
Στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκε η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας που καθορίζει πότε θα συνεδριάσουν τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ), για να υπολογίσουν τα λειτουργικά κενά στα σχολεία. Κατά συνέπεια, η επιτυχία ή μη του ανοίγματος των σχολείων χωρίς κενά επαφίεται αυτή τη στιγμή στην έγκαιρη συνεδρίαση των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ.
Ωστόσο, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ αντιδρούν καθώς θεωρούν ότι ο υπολογισμός των κενών με βάση το αναμορφωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα θα οδηγήσει περισσότερο σε πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς, παρά σε κενά. Παράλληλα, χαρακτηρίζουν «επικοινωνιακό στοίχημα της κυβέρνησης» τη νέα σχολική χρονιά. «Είναι σαφής ο στόχος του υπουργείου. Να υπολογιστούν “πλεονάζοντες συνάδελφοι” εδώ και τώρα (όταν όσοι ασχολούνται με την εκπαίδευση γνωρίζουν πολύ καλά ότι κάτι τέτοιο είναι δυνατό πρακτικά και λειτουργικά μετά την 1η Σεπτεμβρίου) στη βάση των υπουργικών αποφάσεων και την εγκύκλιο για το Ενιαίο Ολοήμερο που αλλάζουν άρδην τη λειτουργία και τις ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικούς, έξω από τα όρια της εκπαιδευτικής πραγματικότητας» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΔΟΕ.
Η ΟΛΜΕ χαρακτηρίζει «πρωτοφανή και απαράδεκτη» την εγκύκλιο του υπουργείου και αναφέρει αναλυτικά στην ανακοίνωσή της: «Καλούνται τα ΠΥΣΔΕ να συνεδριάσουν μέχρι 30/8 χωρίς:
– Να έχουν συνεδριάσει οι Σύλλογοι Διδασκόντων για να ορίσουν τις Α ΄και Β΄ αναθέσεις με βάση τις ανάγκες του σχολείου και να αποστείλουν τα κενά και τα πλεονάσματα όπως προβλέπεται και καλεί τους διευθυντές των σχολείων να παρανομήσουν, καταχωρώντας στο «myschool» αναθέσεις και κατανομές μαθημάτων, χωρίς απόφαση από τους Συλλόγους Διδασκόντων και μάλιστα βάζοντας πλασματική ανάληψη υπηρεσίας από τους καθηγητές οι οποίοι θα αναλάβουν υπηρεσία 1η Σεπτέμβρη.
– Να έχουμε την πραγματική εικόνα των κενών στα σχολεία εφ’ όσον δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εγγραφές και οι μετεγγραφές στα Γυμνάσια, ΕΠΑΛ, ΓΕΛ. Δεν έχει οριστικοποιηθεί η διαδικασία της δημιουργίας τμημάτων Ο.Π και τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ. Είναι σε εξέλιξη η διαδικασία εξετάσεων του Σεπτεμβρίου.
– Να είναι γνωστές οι άδειες που θα προκύψουν 1η Σεπτέμβρη (ασθένειες, κύηση κλπ)
– Να έχουν ολοκληρωθεί από το υπ. Παιδείας το σύνολο των υπηρεσιακών μεταβολών με δική του ευθύνη π.χ. αποσπάσεις».
Τέλος, η ΟΛΜΕ εκτιμά ότι στην πράξη η διαδικασία τοποθετήσεων θα γίνει «με κλειστά σχολεία, χωρίς καμία διαφάνεια και με πλήρη καταστρατήγηση των στοιχειωδών διαδικασιών εξασφάλισης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των αναγκών των σχολείων».