Ξεκίνησαν, σήμερα, δρομολόγια τα 30 πρώτα νέα λεωφορεία από τα συνολικά 211 που θα δρομολογηθούν σε 63 περιαστικές λεωφορειακές γραμμές της Αττικής, μετά τον διεθνή διαγωνισμό του ΟΑΣΑ για την παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου.
Η έναρξη των δρομολογίων από το νέο αμαξοστάσιο της ανάδοχης κοινοπραξίας στο Κορωπί έγινε παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές, Βασίλη Οικονόμου, της γενικής γραμματέως Μεταφορών, Δέσποινας Παληαρούτα, και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΑΣΑ, Γιώργου Σπηλιόπουλου.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και τον υφυπουργό κ. Οικονόμου για το χρονοδιάγραμμα ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής με συνολικά 950 καινούργια, σύγχρονα, απολύτως προσβάσιμα λεωφορεία έως το καλοκαίρι του 2025, για την πύκνωση των δρομολογίων και την παροχή ποιοτικότερων υπηρεσιών στους πολίτες.
«Η κυβέρνηση έχει δρομολογήσει μία πολύ μεγάλη προσπάθεια ανανέωσης και εκσυγχρονισμού του στόλου των αστικών λεωφορείων και των περιαστικών λεωφορείων, των δρομολογίων που καλύπτουν συνολικά την περιοχή της Ανατολικής Αττικής. Και αυτό το οποίο βλέπετε σήμερα είναι τα 30 πρώτα, καινούργια λεωφορεία, τα οποία ήδη έχουν βγει στους δρόμους της Ανατολικής Αττικής. Είναι ένα μόνο μικρό τμήμα από μία μεγάλη προσπάθεια, η οποία τελικά θα έχει ως αποτέλεσμα το καλοκαίρι του 2025 να έχουμε στην Αττική συνολικά 950 καινούργια λεωφορεία.
Και όταν μιλάμε για καινούργια λεωφορεία, μιλάμε για λεωφορεία σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, μιλάμε για λεωφορεία τα οποία είναι απολύτως προσβάσιμα στους συμπολίτες μας με αναπηρία, μιλάμε για λεωφορεία με κλιματισμό, λεωφορεία τα οποία είναι απολύτως ασφαλή και τα οποία ουσιαστικά αναβαθμίζουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Η κυβέρνηση αυτή έχει επενδύσει συστηματικά στα μέσα μαζικής μεταφοράς, δρομολογούνται πολλοί διαφορετικοί διαγωνισμοί προκειμένου να μπορούμε να καταλήξουμε σε αυτό το αποτέλεσμα. Αυτοί είναι σύνθετοι διαγωνισμοί οι οποίοι θέλουν τον χρόνο τους, προκειμένου να υλοποιηθούν, αλλά πιστεύω ότι τους επόμενους μήνες οι συμπολίτες μας στην Αττική θα αρχίσουν να βλέπουν μία αισθητή διαφορά στην ποιότητα των παρεχόμενων μεταφορικών υπηρεσιών», τόνισε ο πρωθυπουργός, μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ και στον δημοσιογράφο, Κώστα Παπαχλιμίντζο.
Απαντώντας σε ερώτηση για τις παρεμβάσεις και τα έργα που δρομολογεί η κυβέρνηση για το κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη, ενόψει και της αυριανής επίσκεψής του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε:
«Αυτά θα έχουμε την ευκαιρία να τα πούμε αύριο, αλλά μιας και με ρωτάτε, κ. Παπαχλιμίντζο, να πω ότι ήδη στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν ήδη 110 καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία, μιλάμε για περίπου το ενα τρίτο του συνολικού στόλου των λεωφορείων της Θεσσαλονίκης το οποίο έχει ήδη ανανεωθεί. Είναι κάτι το οποίο οι συμπολίτες μας στη Θεσσαλονίκη ήδη το διαπιστώνουν. Μέχρι το τέλος του έτους θα δοθεί σε λειτουργία και το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Το Flyover είναι ένα σύνθετο έργο το οποίο προχωράει και αυτό με μεγάλη ταχύτητα, αλλά γι’ αυτό θα έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με μεγαλύτερη λεπτομέρεια αύριο.
Αυτό το οποίο θέλω να κρατήσουν οι τηλεθεατές σας σήμερα είναι ότι η βούληση της κυβέρνησης να επενδύσει στα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι δεδομένη. Και τα καινούρια λεωφορεία, τα οποία ήδη κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους της Αθήνας, αποδεικνύουν ακριβώς αυτή τη βούληση.
Και βέβαια το ζητούμενο, κ. Παπαχλιμίντζο, δεν είναι μόνο να αντικαταστήσουμε παλαιότερα λεωφορεία με νέα, είναι προφανώς να αυξήσουμε και τη συχνότητα των δρομολογίων, έτσι ώστε οι συμπολίτες μας να εξυπηρετούνται καλύτερα.
Μιλάμε πολλές φορές για τα ζητήματα τα οποία αφορούν το κυκλοφοριακό πρόβλημα του λεκανοπεδίου. Η γρηγορότερη και πιο αποτελεσματική επένδυση στα μέσα μαζικής μεταφοράς αφορά στα λεωφορεία. Και φυσικά όχι μόνο στην αντικατάσταση των λεωφορείων, όπως σας είπα, αλλά στη μεγαλύτερη συχνότητα, στη σωστή επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων, έτσι ώστε να γνωρίζουν οι πολίτες οι οποίοι παίρνουν τα λεωφορεία ότι θα φτάσουν στην ώρα τους στον προορισμό τους.
Όλα αυτά συγκροτούν ένα συνολικό σχέδιο παρεμβάσεων στα μέσα μαζικής μεταφοράς του λεκανοπεδίου, το οποίο όπως βλέπετε η κυβέρνηση αυτή υλοποιεί βήμα βήμα».
Ερωτηθείς για τον σχεδιασμό της κυβέρνησης σχετικά με το κυκλοφοριακό στην Αττική, ο πρωθυπουργός επισήμανε:
«Κοιτάξτε, μαγικές λύσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν υπάρχουν, κ. Παπαχλιμίντζο, ούτε μπορούν να δημιουργηθούν από το πουθενά καινούργιες οδικές αρτηρίες. Οι συνολικές υποδομές του λεκανοπεδίου και η ενίσχυσή τους είναι κάτι το οποίο μελετάται, αλλά χρειάζεται βάθος χρόνου προκειμένου να υλοποιηθεί.
Επιμένω πάρα πολύ, όπως σας είπα, στα ποιοτικά, σύγχρονα και ασφαλή λεωφορεία αλλά και στη σωστή αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, έτσι ώστε να γνωρίζουν οι πολίτες ότι υπάρχει πραγματική εναλλακτική για το αυτοκίνητο.
Και βέβαια, σε αυτό θα ήθελα να προσθέσω και τη μεγαλύτερη δημόσια επένδυση η οποία γίνεται σήμερα στη χώρα, που δεν είναι άλλη από τη Γραμμή 4 του Μετρό. Όπως γνωρίζετε, όπως υποθέτω ότι γνωρίζετε, οι δύο μετροπόντικες ήδη έχουν τοποθετηθεί. Η διάνοιξη της σήραγγας θα έχει ολοκληρωθεί ως το 2026.
Αλλά προφανώς μετά απομένει και η κατασκευή των πολλών σταθμών, ένα εξαιρετικά σύνθετο και δύσκολο έργο, το οποίο όταν όμως ολοκληρωθεί θα αλλάξει δραστικά την εικόνα του λεκανοπεδίου, διότι όλοι γνωρίζουμε τις ευεργετικές επιπτώσεις που το Μετρό έχει ως προς τη βελτίωση της ποιότητας των μεταφορών στο λεκανοπέδιο».
Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο αμαξοστάσιο στο Κορωπί, ο πρωθυπουργός είχε την ευκαιρία να ξεναγηθεί στα καινούργια ντιζελοκίνητα λεωφορεία αστικού τύπου, κατηγορίας EURO VI, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με χαμηλό δάπεδο, πλήρως προσβάσιμα για όλους τους πολίτες και να συνομιλήσει με τους οδηγούς, οι οποίοι τον ενημέρωσαν για τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες προς τους επιβάτες.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε: «Σήμερα είναι μια καλή μέρα για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής. Κυκλοφόρησαν, ήδη, τα πρώτα 30 λεωφορεία στην Ανατολική Αττική, όλα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, απολύτως προσβάσιμα για το σύνολο της κοινωνίας.
Τις επόμενες εβδομάδες θα προστεθούν 66 λεωφορεία, έτσι ώστε, μέσα στο επόμενο εξάμηνο, το σύνολο των 211 νέων λεωφορείων να κυκλοφορεί στην Ανατολική και Δυτική Αττική.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη 140 ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας. Επίσης, την προηγούμενη Πέμπτη υπεγράφη σύμβαση για 300 λεωφορεία leasing, το 30% των οποίων θα βρίσκεται στους δρόμους το επόμενο τρίμηνο, και το σύνολο αυτών το επόμενο εξάμηνο.
Επιπρόσθετα, 300 λεωφορεία φυσικού αερίου θα προστεθούν έως το καλοκαίρι του 2025. Συνεπώς, 950 νέα λεωφορεία θα βρίσκονται στους δρόμους της Αττικής σε λιγότερο από ένα έτος από σήμερα.
Η πολιτική της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη υλοποιείται, με συνέπεια, αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα.
Βήμα βήμα, για πρώτη φορά από το 2009, ανανεώνουμε τον στόλο των αστικών συγκοινωνιών».
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου σημείωσε: «Η Δευτέρα, 26 Αυγούστου, είναι μια σημαντική ημέρα για την Ανατολική Αττική. Με την παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη επιβεβαιώνουμε τη δέσμευσή μας για βελτίωση της καθημερινότητας του Έλληνα πολίτη και παίρνει σάρκα και οστά η κοινωνική μας πολιτική, καθώς την ημέρα αυτή, θα μπουν στην κυκλοφορία, από το αμαξοστάσιο του Κορωπίου, τα πρώτα 30 από τα 211 νέα λεωφορεία, που θα εξυπηρετούν την Ανατολική και τη Δυτική Αττική.
Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα προστεθούν στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα σύγχρονα λεωφορεία, αλλάζοντας άρδην το συγκοινωνιακό τοπίο της περιοχής.
Το Υπουργείο Μεταφορών κάνει τον λόγο του πράξη και με σταθερά βήματα παρέχει στους πολίτες, έναν διευρυμένο αριθμητικά, τεχνολογικά σύγχρονο και πλήρως ανανεωμένο στόλο οχημάτων μέχρι το 2025.
Κάνουμε την αρχή, σήμερα, από το αμαξοστάσιο του Κορωπίου και συνεχίζουμε το έργο μας προσηλωμένοι στη βελτίωση της καθημερινότητας του κόσμου».
Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος ανέφερε: «Όλα τα οχήματα που δρομολογούνται, με τα πρώτα 30 να ξεκινούν σήμερα και τα υπόλοιπα ανά εβδομάδα, είναι καινούργια, κατηγορίας EURO VI+ και πλήρως προσβάσιμα για όλους τους πολίτες.
Η διαδικασία της πλήρους ανανέωσης του στόλου μας ξεκίνησε τον Ιούνιο με την κυκλοφορία 140 ηλεκτρικών λεωφορείων, συνεχίζεται με τα 211 λεωφορεία που μπαίνουν στην υπηρεσία των πολιτών σήμερα, ακολουθεί η σταδιακή παραλαβή των 300 καινούργιων λεωφορείων από τη σύμβαση 10ετούς μίσθωσης από την ΟΣΥ από τον Οκτώβριο και τέλος, η ένταξη 300 ακόμη λεωφορείων φυσικού αερίου την άνοιξη του 2025.
Μέσα σε έναν χρόνο, με την απόλυτη στήριξη της πολιτείας και τη συστηματική εργασία των εργαζόμενων στις Συγκοινωνίες, 951 καινούργια σύγχρονης τεχνολογίας λεωφορεία αντικαθιστούν πλήρως τον στόλο που επιχειρεί σήμερα στην Αττική.
Οι Συγκοινωνίες Αθηνών κάνουν ακόμα ένα βήμα μπροστά προς τη δέσμευσή τους: Κάθε Μέρα Καλύτερα».
Υπενθυμίζεται, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, πως ο διεθνής διαγωνισμός του ΟΑΣΑ προβλέπει την παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου σε 63 περιαστικές λεωφορειακές γραμμές της Αττικής, οι οποίες θα εξυπηρετούνται από 211 καινούργια λεωφορεία.
Ήδη, τα πρώτα 130 λεωφορεία (30 αρθρωτά και 100 12μετρα) έχουν παραληφθεί από την ανάδοχη κοινοπραξία και τους επόμενους μήνες αναμένεται να ολοκληρωθεί η προμήθεια και των υπόλοιπων οχημάτων.
Από σήμερα ξεκινούν δρομολόγια τα 30 πρώτα νέα λεωφορεία σε γραμμές της Ανατολικής Αττικής. Σταδιακά μέσα στον επόμενο μήνα θα δρομολογηθούν επιπλέον 66 νέα οχήματα, καλύπτοντας συνολικά 25 γραμμές οι οποίες εξυπηρετούν τους εξής Δήμους: Κρωπίας, Μαρκόπουλου, Παιανίας, Παλλήνης, Ραφήνας-Πικερμίου, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γλυφάδας, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Πεντέλης, Χαλανδρίου, Αγίας Παρασκευής.
Παράλληλα, συνεχίζεται η προμήθεια και των υπόλοιπων νέων λεωφορείων, που σταδιακά θα ξεκινήσουν το προσεχές διάστημα να εκτελούν δρομολόγια στις υπόλοιπες 38 περιαστικές γραμμές της Αττικής. Συγκεκριμένα, πρόκειται για λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν τους εξής Δήμους: Αγίας Βαρβάρας, Αγίων Αναργύρων-Καματερού, Αιγάλεω, Ασπροπύργου, Αχαρνών, Ελευσίνας, Ιλίου, Φυλής, Μάνδρας, Χαϊδαρίου, Μεταμόρφωσης, Νέας Ιωνίας, Λυκόβρυσης-Πεύκης, Κηφισιάς, Διονύσου, Ωρωπού.
Η παραχώρηση του συγκοινωνιακού έργου, βάσει της νέας σύμβασης με την κοινοπραξία που αναδείχθηκε από τον διεθνή διαγωνισμό του ΟΑΣΑ, έχει διάρκεια 8 έτη και όλα τα οχήματα που θα δρομολογηθούν στις γραμμές είναι καινούργια, ντιζελοκίνητα λεωφορεία αστικού τύπου, κατηγορίας EURO VI, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με χαμηλό δάπεδο, πλήρως προσβάσιμα για όλους τους πολίτες.