Σε προχωρημένο στάδιο ναυπήγησης βρίσκεται η φρεγάτα ΚΙΜΩΝ στα ναυπηγεία της Lorient της Γαλλίας, τα οποία επισκέπτεται σήμερα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Η φρεγάτα ΚΙΜΩΝ είναι η πρώτη από τις τρεις Belh@rra που ναυπηγούνται από τη Naval Group και θα παραδοθεί στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό μέχρι τον Ιούνιο του 2025. Θα ακολουθήσουν οι φρεγάτες ΝΕΑΡΧΟΣ και ΦΟΡΜΙΩΝ περί τα τέλη του 2025 και μέσα στο 2026 αντίστοιχα.

Οι συγκεκριμένες φρεγάτες είναι πολλαπλών ρόλων με εκτόπισμα περίπου 4.500 τόνους, ανήκουν στην τελευταία γενιά «ψηφιακών» φρεγατών και ενισχύουν τον στόλο του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού με ένα όπλο που του δίνει τη δυνατότητα υλοποίησης σύνθετων αποστολών και το βάζουν στην «αρένα» της Ανατολικής Μεσογείου, έχοντας έναν πολλαπλασιαστή ισχύος στη φαρέτρα του.

Ένα ψηφιακό υπερόπλο

BELHARRA

Οι νέες φρεγάτες που θα παραλάβει η Ελλάδα εξοπλίζονται με το κορυφαίο AESA (Active Electronically Scanned Array) ραντάρ Sea Fire με εμβέλεια 300 χιλιομέτρων και φέρουν 32 πυραύλους Aster 30 με βεληνεκές 120 χιλιόμετρα, συνδυασμός που θα προσφέρει τόσο αεράμυνα περιοχής όσο και αντιβαλλιστικές ικανότητες, ανοίγοντας έτσι μια νέα σελίδα ισχύος στο Πολεμικό μας Ναυτικό.

Ο οπλισμός θα συμπληρώνεται από προηγμένο πυροβόλο των 76 χιλιοστών, αλλά και σύστημα RAM των 21 πυραύλων, που ολοκληρώνει την αντιαεροπορική και αντιβληματική ασπίδα του πλοίου. Εκτός από εξελιγμένες αντιαεροπορικές δυνατότητες, θα διαθέτει και κορυφαίες ανθυποβρυχιακές ικανότητες, χάρη στο μεταβλητού βάθους sonar CAPTAS-4 και τις ανθυποβρυχιακές τορπίλες MU-90. Τα τελευταία θα συνδυαστούν με τα υπερσύγχρονα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα MH-60R που πρόσφατα αγόρασε η χώρα μας από τις ΗΠΑ. O οπλισμός εναντίον πλοίων θα περιλαμβάνει τους πλέον εξελιγμένους πυραύλους Exocet MM40 Block 3C, με ικανότητα κρούσης σε αποστάσεις 200 χιλιομέτρων, ενώ ταυτόχρονα έχουν δυνατότητα να πλήξουν και παράκτιους στόχους. Όλα τα παραπάνω θα συντονίζονται από το σύγχρονο σύστημα διαχείρισης μάχης SETIS.

Παρά το γεγονός ότι η σύμβαση υπογράφτηκε ενώ το πρόγραμμα ήταν σε προχωρημένο στάδιο υλοποίησης σε γαλλικά ναυπηγεία, είναι αρκετές οι ελληνικές εταιρείες που τελικά συνεργάστηκαν και ανέλαβαν έργο και αρκετές που θα εμπλακούν στα επόμενα στάδια, συνεισφέροντας έτσι στη μεταφορά τεχνολογίας αιχμής και ανοίγοντας θέσεις εργασίας στην Ελλάδα.