Ο Cal Crutchlow στα 28 του πήρε τη δεύτερη πιο σημαντική απόφασή της καριέρας του: θα μείνει και το 2015 στη Ducati. Αυτό σημαίνει πως δεν θα κάνει χρήση της ρήτρας αποδέσμευσης που περιέχεται στο τρέχον διετές συμβόλαιό του με την ιταλική εταιρεία.

Η πιο σημαντική του απόφαση θα είναι αυτή που θα πάρει του χρόνου τέτοια εποχή, οπότε λήγει το συμβόλαιό του. Θα μείνει με τους Ιταλούς; Αυτό θα εξαρτηθεί από το αν θα είναι επιτέλους ανταγωνιστική η GP15. Αλλά και η Suzuki…

Όπως και να ’χει, το 2015 παραμένει στην Μπολώνια. Το ανακοίνωσε αργά το απόγευμα του Σαββάτου 19 Ιουλίου στο Misano.

O Crutchlow είναι ο 5ος εργοστασιακός αναβάτης που μένει στην ομάδα και το 2015, μετά τους Marquez, Pedrosa, Rossi και Dovizioso. Ο μόνος που δεν έχει υπογράψει ακόμη είναι ο Lorenzo (Yamaha), αλλά πλέον δεν έχει πολλά περιθώρια ελιγμών: οι εργοστασιακές θέσεις είναι καθορισμένες «δια νόμου». Δεν μπορούν να αυξηθούν, οπότε η μόνη ελλακτική για τον Jorge είναι μια δορυφορική ομάδα, ή μία της Οpen…

Αυτό το Σαββατοκύριακο ο Crutchlow παραβρέθηκε στο World Ducati Week. Από το Misnao όπου εκτυλίχθηκε η μεγάλη γιορτή της Ducati, πόσταρε ενθουσιωδώς και διαρκώς στο Twitter.

Εξίσου θετικός εμφανίστηκε στη σχετική συνέντευξη Τύπου, και σίγουρα πολύ διαφορετικός από ό,τι τον τελευταίο μήνα στα paddock. Είπε χαρακτηριστικά: «Δεν απογοητεύτηκα ποτέ και είμαι βέβαιος πως η μοτοσυκλέτα της επόμενης χρονιάς θα είναι ικανότερη να ανταγωνιστεί τις άλλες εργοστασιακές ομάδες. Πρέπει να επανακτήσω την αυτοπεποίθησή μου για να οδηγήσω πάλι γρήγορα. Είμαι αισιόδοξος ότι του χρόνου θα επιστρέψω στην κορυφή».

Το 2013 ήταν η χρυσή χρονιά του Cal Crutchlow. Με την Tech3 Yamaha ανέβηκε 4 φορές στο βάθρο και είδε την αξία του να εκτινάσσεται «στο θεό». Εξαγόρασε τις επιτυχίες του με ένα εργοστασιακό συμβόλαιο: η Ducati συμφώνησε να πληρώσει 5 εκατομμύρια ευρώ (σε 2 χρόνια) για να τον έχει αντί του Nicky Hayden στη σέλα της Desmosedici.

Φέτος η αξία του Crutchlow στο χρηματιστήριο των αναβατών έχει κατακρημνισθεί, απόρροια των άσχημων αποτελεσμάτων του. Αιτία είναι η αδυναμία του Άγγλου να προσαρμόσει την οδήγησή του στις ιδιαιτερότητες της GP14, κάποιες λανθασμένες επιλογές του και μια σειρά μηχανικών αστοχιών που οδήγησαν σε συχνές πτώσεις και εγκαταλείψεις.

Υπήρχε λοιπόν γκρίνια εκατέρωθεν, καθώς ο Cal βρίσκεται μπροστά στο φάσμα μιας αποτυχίας αλά Rossi. Μόνον που αυτός δεν είναι Valentino και δύσκολα θα μπορέσει να πουλήσει το όνομά του, μετά από μια ενδεχόμενη καταστροφική διετία.

Για την περίπτωση αυτή ακριβώς υπάρχει στο συμβόλαιο Crutchlow – Ducati και μία ρήτρα αποδέσμευσης, η οποία επέτρεπε στον Άγγλο να το διαρρήξει στον ένα χρόνο. Την απόφαση αυτή έπρεπε να πάρει ως τις 31 Ιουλίου. Όπως ανέφερε και ο ιστότοπος speedweek.com, στα paddock είχαν αρχίσει να παίζονται στοιχήματα για το χωρισμό Ducati και Crutchlow.

Οι εναλλακτικές υπήρχαν. Πρώτη, η μεταπήδηση στην Gresini Honda, προοπτική που θα ισχυροποιούνταν αν ο χορηγός της ομάδας, η Fun & Go, αποφάσιζε να αποχωρήσει. Γιατί τότε τα χρήματα που μπορεί να φέρει ο Cal με χορηγό την Monster, θα έπαιζαν καθοριστικό ρόλο. Όμως ακόμη όλα αυτά είναι ακόμα υποθέσεις και φήμες. Αν αρνιόταν την Ducati ο Cal, θα έπρεπε να μείνει ξεκρέμαστος και να περιμένει ως το φθινόπωρο…

Άλλη εναλλακτική η μετεγγραφή στην LCR Honda, στη θέση του Stefan Bradl. Εκεί όμως θα έπρεπε να συντρέξουν και δύο ακόμη παράγοντες, πράγμα που μείωνε τις πιθανότητες υλοποίησής της. Θα πρέπει δηλαδή ο μεν Jack Miller να μην μεταπηδήσει στα MotoGP, ο δε ο Aleix Espargaro είτε να μείνει στην Forward Yamaha Open, είτε να πάει στην Suzuki. Δηλαδή μαγική εικόνα και αυτή η προοπτική.

Για τη Suzuki δεν θα μπορούσε να συζητήσει σοβαρά, αφού η μοτοσυκλέτα υστερεί των ανταγωνιστών περισσότερο από την Desmosedici και δεν είναι καν γνωστό πως θα συμπεριφερθεί σε έναν αγώνα. Άρα… Άρα κάτσε στα αβγά σου Cal.

Μετά την ανακοίνωση της παραμονής του, οι άνθρωποι της Ducati Corse έχουν να επιλύσουν ένα ακόμη πρόβλημα. Πρέπει να ικανοποιήσουν κάπως τον Andrea Iannone που αν και δορυφορικός, είναι φέτος σαφώς πιο αποτελεσματικός από τον Άγγλο, κάποιες φορές δε και από τον Dovizioso.

Ο «τρελό-Τζο» που αμοίβεται με μόλις 300.000 ευρώ τον χρόνο έναντι 2,5 εκατ. του Crutchlow, πιέζει εδώ και καιρό για μια θέση στην εργοστασιακή ομάδα, ενθαρρυμένος και από τις φήμες για τον χωρισμό Ducati/Crutchlow.

Σύμφωνα με το GPOne.com εξετάζεται το ενδεχόμενο μιας «ενδιάμεσης» κατάστασης με την σύμπραξη της Pramac και της Ducati Corse και μικτό χρωματισμό της μοτοσυκλέτας.

Πάντως η παραμονή όλων των οδηγών τελικά αποτελεί και ψήφο εμπιστοσύνης τόσο στη Ducati όσο κυρίως στον Gigi Dall’Igna και την υπόσχεσή του για μια πλήρως ανανεωμένη και ανταγωνιστική Desmosedici GP15.