Το… πράσινο μακελειό απέφερε στις δύο Aprilia τις πρώτες θέσεις και στο Marco Melandri επιτέλους τη νίκη, στο Α’ Σκέλος της Sepang.
Ο Ιταλός έμεινε μπροστά από το συναθλητή του Guintoli, όταν ο Loris Baz (Kawasaki) θέρισε τους Sykes (Kawasaki) και Αlex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki). Επιστροφή του Laverty στο βάθρο με το άλλο Suzuki.
O Marco Melandri που ακόμα δεν τα «έχει βρει» με την RSV4, πήρε την πρώτη του νίκη στο WSBK με την Aprilia, καθώς η ιταλική φίρμα έκανε το 1-2 στο Α’ Σκέλος, το οποίο για την Kawasaki αποδείχτηκε καταστροφικό.
Οδηγώντας αλάνθαστα ο Melandri κάλυψε το μειονέκτημα της κακής εκκίνησης, έπιασε και κατόπιν στον 10ο γύρο πέρασε τον Sylvain Guintoli. Έπειτα κράτησε ακριβώς τον ρυθμό που έπρεπε για να μην του επιτρέψει ποτέ να τον αμφισβητήσει ως την καρό σημαία.
Γενικά ήταν ένα εξαιρετικό Σαββατοκύριακο για τους αναβάτες της Aprilia, εν αντιθέσει προς εκείνους της Kawasaki Sykes και Baz που ήρθαν στη Μαλαισία έχοντας το 1-2 στην βαθμολογία.
O Guintoli ξεκίνησε από την pole και έφτασε ασφαλής στην δύσκολη αριστερή πρώτη στροφή, πίσω όμως τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν το ίδιο ομαλά.
Ο Loris Baz χτύπησε πάνω στο πίσω μέρος της Kawasaki του πρωτοπόρου της βαθμολογίας, Tom Sykes, βάζοντας σε κίνηση ένα κακό ντόμινο: το σπρώξιμο του Baz έφερε τον Sykes πάνω στη γραμμή του Alex Lowes, καθώς πλασαριζόταν από εξωτερική για την Κ1. Κατέληξαν και οι τρεις στην άσφαλτο και εγκατέλειψαν.
Σοβαροί τραυματισμοί δεν υπήρξαν, παρότι το πόδι του Sykes εγκλωβίστηκε κάτω από τη GSXR του Lowes. Τελικά λίγο πριν το Β’ Σκέλος έγινε γνωστό ότι ο Άγγλος είχε κάκωση στο αριστερό του καρπό, κανένα κάταγμα όμως.
Με τις Kawasaki εκτός παιδιάς, τα πράγματα για τους Aprilia-νούς έγιναν σαφώς πιο εύκολα και προβλέψιμα. Η φάση της σύγκρουσης και των πτώσεων καθυστέρησε αρκετά τον Jonathan Rea με την Honda και έτσι μετά τον πρώτο γύρο είχαμε μπροστά τους Guintoli με κάποια διαφορά, Toni Elias, Chaz Davies, Melandri και Laverty. Ακριβώς δηλαδή η πεντάδα που είχε κατορθώσει να μην εμπλακεί στο δράμα της Kawasaki.
Ο Guintoli έδειχνε για την ώρα να ελέγχει, όμως μετά τον 3ο γύρο η σκιά του Melandri έπεσε απειλητική πάνω του. Ήταν τότε που Ιταλός πέρασε τον Elias για τη δεύτερη θέση και άρχισε να κυνηγάει το συναθλητή του.
Πράγματι τον έφτασε στον 5ο γύρο κι έπειτα, αντί για μία από τις θερμόαιμες επιθέσεις του που συχνά καταλήγουν σε καταστροφή, ο Marco το έπαιξε ώριμος. Κάθισε και περίμενε το λάθος του Γάλλου που ήρθε στην τελευταία στροφή του 10ου γύρου. Και πέρασε πρώτος.
Από κει και πέρα οι ρόλοι αντιστράφηκαν. Κυνηγός έγινε ο Guintoli που ναι μεν έμεινε κοντά στο Melandri ως τον τελευταίο γύρο, του έλειπε όμως το μισό κλικ παραπάνω για να επιτεθεί και το ήξερε γι’ αυτό δεν δοκίμασε.
Έτσι ο Melandri έφτασε στην πρώτη του νίκη με την RSV4, και επίσης την πρώτη του μετά τον περσινό αγώνα στην Μόσχα. Δεν θα μπορούσε να έρθει σε καλύτερη ώρα, καθώς στα paddock εντείνονται οι φήμες για ισχυρές πιέσεις από τα αφεντικά της Aprilia για νίκες.
Η 2η θέση του Guintoli αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα προς τη διεκδίκηση του τίτλου καθώς με την εγκατάλειψη των πράσινων αντιπάλων ο Γάλλος απέχει μόλις 17 β. από τον Sykes.
Μετά τη σφαγή της εκκίνησης η ζωή του Laverty έγινε πιο εύκολη. Οδήγησε εξαιρετικά το GSXR της Voltcom Crescent Suzuki ως την 3η θέση. Είναι το πρώτο βάθρο του Ιρλανδού μετά τη νίκη έκπληξη στο Phillip Island.
Πολεμώντας πεισματικά ως την τελευταία στροφή της πίστας ο Chaz Davies κατάφερε οριακά να επικρατήσει του Toni Elias για την 4η θέση. Αμέσως μετά ο Rea στην 6η θέση κέρδισε αρκετούς βαθμούς ώστε να ανέβει πάλι 2ος στην Βαθμολογία, 16 πόντους από τον Sykes.
Ο συναθλητής του στην PATA Honda Leon Haslam πήρε σημαία ακριβώς πίσω του στην 7η θέση, έχοντας επικρατήσει στην δική του μονομαχία με τον Davide Giugliano (Ducati), ο οποίος έκανε πολύ άσχημη εκκίνηση από την 3η θέση της σχάρας και ίδρωσε για να μπει στη δεκάδα.
Η απουσία 3 γρήγορων αναβατών επέτρεψε στον David Salom και πάλι τον ταχύτερο των EVO να τερματίσει μέσα στη δεκάδα. Ο συνήθης ανταγωνιστής του Niccolo Canepa εγκατέλειψε με τεχνικό πρόβλημα.
Τη δεκάδα έκλεισε ο Leon Camier της BMW Italia, μπροστά από τους Jeremy Guarnoni και Alessandro Andreozzi. Οι Bryan Staring, Imre Toth και Romain Lanusse απέσπασαν τους πρώτους βαθμούς τους στο παγκόσμιο Superbike τερματίζοντας 12ος, 13ος και 14ος αντίστοιχα.
Αποτελέσματα Α’ Σκέλους
1. Marco Melandri ITA Aprilia Racing RSV4 +1’ 05.485
2. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 +0.620
3. Eugene Laverty IRL Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 +12.865
4. Chaz Davies GBR Ducati SBK 1199 Panigale R +15.437
5. Toni Elias ESP Red Devils Roma Aprilia RSV4 +15.723
6. Jonathan Rea GBR PATA Honda CBR1000RR +31.304
7. Leon Haslam GBR PATA Honda CBR1000RR +34.093
8. Davide Giugliano ITA Ducati SBK 1199 Panigale R +35.804
9. David Salom ESP Kawasaki Racing ZX-10R +42.031 (Evo)
10. Leon Camier GBR BMW Italia S1000RR +49.465 (Evo)
11. Jeremy Guarnoni FRA MRS Kawasaki ZX-10R +53.715 (Evo)
12. Alessandro Andreozzi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +1’ 07.783 (Evo)
13. Bryan Staring AUS IRON BRAIN Kawasaki ZX-10R +1’ 10.746 (Evo)
14. Imre Toth HUN Team Toth BMW S1000RR +1’ 18.143
15. Romain Lanusse FRA Pedercini Kawasaki ZX-10R +1’ 21.026 (Evo)
16. Aaron Yates USA Team Hero EBR 1190RX +1’ 49.054
Δεν τερμάτισαν
17. Niccolo Canepa ITA Althea Ducati 1199 Panigale R (12 γύροι) (Evo)
18. Peter Sebestyen HUN Team Toth BMW S1000RR (9 γύροι) (Evo)
19. Sheridan Morais RSA IRON BRAIN Kawasaki ZX-10R (8 γύροι) (Evo)
20. Claudio Corti ITA MV Agusta RC F4RR (7 γύροι)
21. Fabien Foret FRA MAHI Kawasaki ZX-10R (5 γύροι) (Evo)
22. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R (0 γύροι)
23. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R (0 γύροι)
24. Alex Lowes GBR Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 (0 γύροι)
Ayrton Badovini ITA Bimota Alstare BB3 (Evo)
Christian Iddon GBR Bimota Alstare BB3 (Evo)
O Βadovini τερμάτισε 12ος αλλά δεν βαθμολογείται, διότι η Bimota δεν είναι ομολογκαρισμένη.
Δεν ξεκίνησε
Geoff May USA Team Hero EBR 1190RX