Η IODA Racing θα κατεβάσει τελικά έναν μόνον αναβάτη στην Κατηγορία Open MotoGP, τον Danilo Petrucci. Η άσχημη αυτή εξέλιξη αφήνει χωρίς δουλειά τον Leon Camier, που μόλις είχε προσληφθεί προερχόμενος από το Παγκόσμιο Superbike.
Τελικά οι φήμες περί οικονομικών δυσκολιών της ομάδας αποδείχτηκαν πραγματικότητα, καθώς μόλις το Σάββατο 1 Μαρτίου η IODA ανακοίνωσε τη μείωση του ρόστερ της.
Η ομάδα θα συμμετάσχει όπως προγραμματίζεται με μια μοτοσυκλέτα Aprilia ART στην κατηγορία Open, αλλά δεν είναι γνωστός ο βαθμός εμπλοκής του εργοστασίου. Υποτίθεται ότι η Aprilia θα εργαστεί «υπογείως» τα δύο επόμενα χρόνια ώστε να επανέλθει το 2016 επίσημα στα MotoGP.
Η επιλογή του Danilo Petrucci έναντι του Camier θεωρείται ως ανταμοιβή του Ιταλού που έμεινε πιστός στην ομάδα τα δύο τελευταία χρόνια, παρότι είχε να οδηγήσει τις λιγότερο ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες της CRT.
Πρώτα μια ιδιοκατασκευή της IODA με «στάνταρ» κινητήρα Aprilia RSV4 (προδιαγραφών WSBK) και κατόπιν μια Suter BMW. Η υπομονή και η σκυλίσια πιστότητα του Petrucci επιβραβεύεται με μία πολύ καλύτερη μοτοσυκλέτα φέτος, την Aprilia ART με την οποία πέρυσι και πρόπερσι ο Aleix Espargaro κυριάρχησε στις CRT.
Στο Δελτίο Τύπου της ΙΟDA αναφέρεται πως η ομάδα εξακολουθεί να αναζητεί χορηγούς, ώστε να μπορέσει να προσφέρει θέση στον Camier. Όμως βέβαια αυτά είναι μέρος της στάνταρ φρασεολογίας τέτοιων ανακοινώσεων.
Η πραγματικότητα είναι πως για να τρέξει φέτος ο Άγγλος θα πρέπει να βρει μόνος του χορηγό που θα πληρώσει τη θέση του στην IODA. Πράγμα δύσκολο πρώτον γιατί οι σχετικές συναλλαγές έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και δεύτερον διότι η οικονομική στενότητα δεν αφήνει χρήματα να επενδυθούν σε μια ομάδα με τα πενιχρά αποτελέσματα της IODA.
Με την απομάκρυνση του Camier, οι μοτοσυκλέτες που δυνητικά θα παρατάσσονται στη γραμμή εκκίνησης των MotoGP μειώνονται σε 23.
Από αυτές, μετά τη μεταστροφή της Ducati, οι 8 θα είναι Factory και οι υπόλοιπες 15 Open. Για τον τίτλο λοιπόν έχουμε την κλασική μονομαχία Honda εναντίον Yamaha. Από εκεί και πίσω όλα παίζονται.
Ακολουθεί ο ενημερωμένος κατάλογος των αναβατών MotoGP 2014:
Ομάδα Factory Yamaha
46, Valentino Rossi ITA, Yamaha M1 Factory. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014
99, Jorge Lorenzo, SPA, Yamaha M1, Factory. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014
Ομάδα Repsol Honda
26, Dani Pedrosa, SPA, Honda RC213V, Factory. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014
93, Marc Marquez, SPA, Honda RC213V, Factory. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014
Ομάδα Factory Ducati
4, Andrea Dovizioso, ITA, Ducati GP14, Open. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014
35, Cal Crutchlow, GBR, Ducati GP14, Open. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2015
Ομάδα Tech 3 Yamaha
38, Bradley Smith, GBR, Yamaha M1, Factory. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014
44, Pol Espargaro, SPA, Yamaha M1, Factory. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2015
Ομάδα LCR Honda
6, Stefan Bradl, GER, Honda RC213V, Factory. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014
Ομάδα Gresini Honda
19, Alvaro Bautista, SPA, Honda RC213V, Factory. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014
45, Scott Redding, GBR, Honda RCV1000R, Open. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2015
Ομάδα NGM Forward
5, Colin Edwards, USA, FTR Yamaha M1, Open. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014
41, Aleix Espargaro, SPA, FTR Yamaha M1, Open. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2015
Ομάδα Pramac Ducati
29, Andrea Iannone, ITA, Ducati GP14, Open. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014
68, Yonny Hernandez, COL, Ducati GP13, Open. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014
Ομάδα Cardion AB
17, Karel Abraham, CZE, Honda RCV1000R, Open. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014
Ομάδα PBM
70, Michael Laverty, GBR, PBM, Open. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014
23, Broc Parkes, AUS, PBM, Open. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014
Ομάδα IODA
9, Danilo Petrucci, ITA, Aprilia ART, Open. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014
Ομάδα Aspar
7, Hiroshi Aoyama, JPN, Honda RCV1000R, Open. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014
69, Nicky Hayden, USA, Honda RCV1000R, Open. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014
Ομάδα Avintia Blusens
8, Hector Barbera, SPA, FTR Kawasaki, Open. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2015
63, Mike Di Meglio, FRA, FTR Kawasaki, Open. Έχει συμβόλαιο ως τα τέλη 2014