Από τους τέσσερις αναβάτες που έσπασαν το «φράγμα του ήχου» των 2 λεπτών στην Sepang στις 6 Φεβουαρίου, τον μεγαλύτερο σαματά έκαναν ο Aleix Espargaro με την FTR M1 Open.
Ο 25χρονος Ισπανός εντυπωσίασε περισσότερο και από τον Marquez, τον μόνον αναβάτη που κατάφερε να γυρίσει ταχύτερα από ό,τι ο Stoner στην ίδια πίστα το 2012.
O Aleix πρέπει να διευκρινίσουμε, είναι o μεγάλος Espargaro. Από φέτος στα MotoGP τρέχει και ο «μικρός» αδερφός, ο Pol, ο οποίος προήχθη έχοντας κερδίσει τον τίτλο στην Moto2.
O Aleix λοιπόν ήταν απίστευτος όλο το τριήμερο στην πίστα της Μαλαισίας. Κάθε μέρα πήγαινε και πιο γρήγορα, φτάνοντας στο τέλος να ανταγωνίζεται με την «ταπεινή» Μ1 Open τους κορυφαίους Marc Marquez, Valentino Rossi και Jorge Lorenzo με τις εργοστασιακές Honda και Yamaha. Οι 3 «alien» και ο Aleix ήταν οι μόνοι που κατέβηκαν κάτω από τα δύο λεπτά.
Ο χρόνος του ήταν 1’59’’998, αφήνοντας πίσω «Συνήθεις Υπόπτους» της πρώτης εξάδας όπως ο Dani Pedrosa (Repsol Honda), ο Stefan Bradl (LCR Honda) και ο Alvaro Bautista (Honda Gresini)!
Όλα καλά λοιπόν για τον φιλόδοξο αλλά λιγότερο «κραυγαλέο» από τον μικρό αδερφό, Aleix; Όχι, γιατί δεν έχει βρει ακόμη καλό ρυθμό αγώνα. Προσπάθησε την τελευταία μέρα να ολοκληρώσει μια προσωμοίωση αγώνα (κάνοντας 20 γύρους), αλλά στη μέση της προσπάθειας ένιωσε πόνους στα χέρια και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθεια.
«Είμαι πανευτυχής με το στήσιμο της μοτοσυκλέτας και με την ομάδα. Κάναμε ένα σημαντικό βήμα προόδου με τη ρύθμιση της μοτοσυκλέτας, αλλά έχουμε πολλή δουλειά ακόμη. Σήμερα μάθαμε πολλά για το πως λειτουργούν η μοτοσυκλέτα και τα ηλετρονικά, παρότι δυσκολευόμαστε ακόμη με τα λάστιχα, όταν αρχίζουν να χάνουν πρόσφυση. Όμως είμαι αισιόδοξος, γιατί είμαστε ακόμη στην αρχή.»
«Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια όλοι μας, κι επίσης πρέπει να προσαρμόσω την οδήγησή μου στη νέα μοτοσυκλέτα. Πάντως δεν θα μπορούσα να φύγω από την Sepang με καλύτερο αποτέλεσμα.»
O Aleix είχε δηλώσει ότι περίμενε προβλήματα με τα λάστιχα, καθώς κατά τη γνώμη του η μοτοσυκλέτα πιέζει πολύ το μαλακό πίσω λάστιχο της Bridgestone. Οι μηχανικοί του δεν είναι το ίδιο σίγουροι, όμως μετά την πρόωρη διακοπή της προσομοίωσης δεν έχουν καθαρή εικόνα της κατάστασης. Θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το 2ο Τεστ στην Sepang για μια πιο καθαρή εικόνα.
Τι είναι λοιπόν αυτό που δίνει στην FTR Yamaha M1 Open τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί τις εργοστασιακές; Γιατί μη ξεχνάμε, έχει ένα μεγάλο μειονέκτημα. Λειτουργεί με το ενιαίο λογισμικό της Dorna και όχι με το εργοστασιακό της Yamaha, που ελέγχει όλες τις λειτουργίες της μοτοσυκλέτας πολύ καλύτερα.
Οι γνωρίζοντες λένε πως πλεονέκτημα αποτελεί το νέο μαλακό ελαστικό που κατασκεύασε η Bridgestone κατ’ αποκλειστικότητα για την Κατηγορία Open. Βοήθεια που εκτιμάται ότι δίνει ως και 4 δέκατα του δευτερολέπτου στον γύρο!
Φυσικά η περίσσεια καυσίμου βοηθά κι αυτή, αφού με το πλουσιότερο μείγμα βελτιώνεται πολύ η απόκριση του κινητήρα, ειδικά στο μισό γκάζι. Όμως η αλήθεια είναι ότι τη μεγάλη διαφορά την κάνει ο ίδιος ο Aleix. Και με το συμβόλαιό του να λήγει φέτος, είναι σίγουρο ότι από τον Αύγουστο θα γεμίσει η ατζέντα του με ραντεβού…
Η εμφάνισή στην Sepang του έχει χαρίσει θαυμαστές και έχει προκαλέσει προβλήματα στην… Honda!
Όταν στη Συνέντευξη Τύπου το απόγευμα της Πέμπτης ρωτήθηκε ο Livio Supο, αφεντικό της εργοστασιακής ομάδας Repsol Honda, αν η απόδοση τής Μ1 τούς βάζει σε σκέψεις για την ανταγωνιστικότητα της RCV1000R, αυτός απέφυγε την τρικλοποδιά, πλέκοντας το εγκώμιο του Ισπανού.
Το ίδιο και ο Gigi Dall’Igna, αφεντικό της Ducati Corse, αλλά και ο manager της νεότευκτης ομάδας Suzuki MotoGP, o Davide Brivio. Το εντυπωσιακό αποτέλεσμα, συμφώνησαν και οι τρεις, οφείλεται κυρίως στο ταλέντο του αναβάτη της NGM Mobile Forward Racing.
Οι δημοσιογράφοι προσπάθησαν με παρόμοιες ερωτήσεις να στριμώξουν και το μεγάλο αφεντικό του HRC, ο Shuhei Nakamoto. Ο οποίος τόνισε πως ο Colin Edwards που οδηγεί την ίδια FTR M1 με τον Espargaro, έκανε χρόνο χειρότερο από τον Nicky Hayden με την Aspar Honda RCV1000R. Όμως ο ίδιος ο Hayden είχε πριν μια μέρα αποκαλύψει πως κοντεύει να χάσει το ηθικό του εξαιτίας της έλλειψης δύναμης της Honda του.
Παράπλευρη παρενέργεια της εμφάνισης Espargaro: ίσως βοηθήσει και τον Dall’Igna στην τελική του απόφαση. Αν δηλαδή θα κατεβάσει τις Ducati στην Κατηγορία Open ή θα συνεχίσει στην Factory.
Αυτό διότι η εμφάνισή του Aleix έχει ανεβάσει πολύ τις μετοχές των μοτοσυκλετών Open, οι οποίες προφανώς είναι πολύ καλύτερες των CRT. Χάρη στο σπέσιαλ πίσω ελαστικό και το επιπλέον καύσιμο δεν είναι απίθανο, σε κάποιες πίστες να είναι απόλυτα ανταγωνιστικές, παρά το ντεσαβαντάζ ιπποδύναμης. Ειδικά σε κλειστές πίστες όπως πχ το Sachsenring.
Μην ξεχνάμε πως η Sepang δεν είναι μια πίστα κατάλληλη για αδύναμες μοτοσυκλέτες. Και επιπλέον οι Open μπορούν να εξελιχτούν στη διάρκεια της σαιζόν, ενώ οι κινητήρες των Factory (εργοστασιακών) θα κλειδωθούν στο Qatar και θα μείνουν ανεξέλικτοι ως το τέλος της σαιζόν.
Η Ομάδα NGM Mobile Forward Racing επιστρέφει στην Sepang για το δεύτερο Τεστ της χρονιάς, από τις 26 ως και τις 28 Φεβρουαρίου.
Οι χρόνοι στη μισή προσομοίωση αγώνα του Aleix Espargaro (10 γύροι):
1. 2:01.713
2. 2:02.127
3. 2:01.421
4. 2:01.344
5. 2:01.202
6. 2:01.545
7. 2:01.191
8. 2:01.510
9. 2:01.571
10. 2:01.955