Ο Eugene Laverty πήρε τη 2η φετινή του νίκη, καθώς οι αδοκίμαστες αλλαγές που ζήτησε να του κάνουν οι μηχανικοί στην RSV4 αποδείχτηκαν το κλειδί για να εκτοπίσει το Sykes από την πρώτη θέση.
Έχοντας τερματίσει τέταρτος στο Α’ Σκέλος ο Ιρλανδός κάθισε και σκέφτηκε τρόπους για να συμμαζέψει τη διαφορά του από τον Sykes που έδειξε ασυγκράτητος. Και τα κατάφερε, παρότι ο αναβάτης της Kawasaki οδήγησε και στο μεγαλύτερο μέρους του Β’ Σκέλους την κούρσα.
Όλο αυτό το διάστημα ο Laverty περιορίστηκε στο να παρακολουθεί τον Άγγλο από κοντά, προετοιμάζοντας την επίθεσή του. Την οποία έκανε τρεις γύρους από το τέλος, βουτώντας στην εσωτερική του Sykes στη Ruskenhoek.
Όμως δεν κατάφερε να ξεφύγει από τον Άγγλο που τον κυνήγησε πεισματικά και στην τελευταία στροφή του αγώνα αντεπετέθη, προσπαθώντας να του πάρει την έξοδο και να βγει πρώτος στη μικρή ευθεία. Ο Laverty άντεξε όμως, παίρνοντας τη σημαία πρώτος με διαφορά 89 χιλιοστών του δευτερολέπτου.
Η κόντρα των δύο συνεχίζεται και στη βαθμολογία όπου μετά το Assen ισοβαθμούν στην δεύτερη θέση, μαζί όμως με τον Chaz Davies. Έχουν και οι τρεις 83 β. Πρώτος παραμένει ο Guintoli με 111 βαθμούς.
Πίσω τους τέσσερις αναβάτες πάλεψαν σκληρά ως το τέλος, οπότε και επικράτησε ο νεότερος Loris Baz με το ZX-10R.
Ο Baz ξεκίνησε πολύ καλά από τη δεύτερη γραμμή της εκκίνησης και ακολουθούσε ως 4ος τον Davide Giugliano ώσπου ο Ιταλός στην Κ1 του 6ου γύρου έχασε το μπροστινό και έπεσε με εντυπωσιακή κατάληξη, αφού η Althea Aprilia πήρε φωτιά και καταστράφηκε. Ο ίδιος πάντως δεν τραυματίστηκε.
Μετά την εγκατάλειψη του Giugliano ο Baz βρέθηκε αντιμέτωπος με τους Jonathan Rea, Sylvain Guintoli και Chaz Davies. Στον 15ο γύρο ο Guintoli πέρασε πρώτος αλλά ο νεαρός Γάλλος τον ξαναπέρασε δύο γύρους αργότερα, απέκρουσε την επίθεση του Rea στο τέλος και πήρε την τελευταία θέση του βάθρου με διαφορά 258 χιλιοστών.
Ο έμπειρος και πρακτικός Guintoli στο μεταξύ αναγκάστηκε να μείνει 6ος, σπάζοντας το σερί των βάθρων από την έναρξη της σαιζόν. Έχασε την 5η θέση από το Davies στην τελευταία στροφή του αγώνα.
Πιο πίσω ο εγχειρισμένος στο γόνατο Leon Camier ολοκλήρωσε την εντυπωσιακή του μέρα με μια 7η θέση, παρότι το γόνατό του δούλευε ελάχιστα. Βοήθησε βέβαια και η εγκατάλειψη του Jules Cluzel, συναθλητή του στη Fixi Crescent Suzuki, που αναγκάστηκε να διακόψει τον αγώνα με μηχανικά προβλήματα.
Ο Marco Melandri είχε και πάλι έναν αλλόκοτο αγώνα. Ο Ιταλός που τρέχει με «έναν ώμο» καθώς ο αριστερός του δεν έχει επανέλθει μετά την εγχείρηση του χειμώνα έχασε την εκκίνηση και αναγκάστηκε να μείνει τελευταίος. Ωστόσο οδηγώντας εντυπωσιακά ανέβηκε ως την 4η θέση, αλλά αμέσως μετά άρχισε να χάνει έδαφος, δείχνοντας να έχει κάποιο μηχανικό πρόβλημα.
Έπεσε στην 8η θέση, και μετά στην 11η, αλλά ξαφνικά ανέβασε ρυθμό και βοηθούσης της εγκατάλειψης του Cluzel τερμάτισε 8ος, έχοντας περάσει και πάλι τους Carlos Checa και Michel Fabrizio.
Ο Fabrizio τερμάτισε 9ος ενώ ο Checa 10ος, κλείνοντας έτσι μιαν απογοητευτική ημέρα. Ως τώρα το Assen ευνοούσε τις Ducati, όμως φέτος με την Panigale τα πράγματα άλλαξαν και ήταν φανερό ότι ο Carlos δεν μπορούσε να πιέσει τη μοτοσυκλέτα του περισσότερο. Χάρη στις εγκαταλείψεις τον τερματισμό είδαν μόλις 15 αναβάτες, πράγμα που σημαίνει ότι βαθμολογήθηκαν όλοι.
Μέχρι σήμερα 22 αναβάτες έχουν βαθμολογηθεί στα 6 σκέλη που έχουν διεξαχθεί.
Αποτελέσματα Β’ Σκέλους Assen
1. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 22 γύροι
2. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R +0.089
3. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R +5. 590
4. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR +5. 848
5. Chaz Davies GBR BMW GoldBet S1000RR HP4 +7.359
6. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 +7.404
7. Leon Camier GBR Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 +21.095
8. Marco Melandri ITA BMW GoldBet S1000RR HP4 +27.267
9. Michel Fabrizio ITA Red Devils Roma RSV4 +30.223
10. Carlos Checa ESP Alstare Ducati 1199 R +32.401
11. Ayrton Badovini ITA Alstare Ducati 1199 R +39.924
12. Max Neukirchner GER MR Ducati 1199 R +43.904
13. Ivan Clementi ITA HTM Racing BMW S1000RR +1’00.169
14. Federico Sandi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +1’01.853
15. Mark Aitchison AUS Effenbert Liberty Ducati 1098R +1′ 02.664
Δεν τερμάτισαν
16. Jules Cluzel FRA Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 (εγκατέλειψε στον 15ο γύρο)
17. Davide Giugliano ITA Althea Racing RSV4 (εγκατέλειψε στον 6ο γύρο)
18. Vittorio Iannuzzo ITA Grillini Dentalmatic BMW S1000RR (εγκατέλειψε στον 3ο γύρο)
Δεν εκίνησαν
Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR
Alexander Lundh SWE Pedercini Kawasaki ZX-10R
Ταχύτερος γύρος αγώνα
Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 1′ 36.085
Βαθμολογία αναβατών μετά το Assen
1. (1) Sylvain Guintoli Aprilia Racing 111β.
2. (3) Eugene Laverty Aprilia Racing 83
3. (2) Chaz Davies BMW GoldBet Motorrad 83
4. (6) Tom Sykes Kawasaki Racing 83
5. (9) Jonathan Rea Pata Honda 63
6. (8) Loris Baz Kawasaki Racing 58
7. (5) Michel Fabrizio Red Devils Roma Aprilia 53
8. (4) Marco Melandri BMW GoldBet Motorrad 51
9. (7) Jules Cluzel Fixi Crescent Suzuki 41
10. (11) Davide Giugliano Althea Aprilia 33
11. (14) Leon Camier Fixi Crescent Suzuki 30
12. (10) Leon Haslam Pata Honda 29
13. (13) Carlos Checa Alstare Ducati 29
14. (12) Max Neukirchner MR Ducati 29
15. (15) Ayrton Badovini Alstare Ducati 20
16. (16) Ivan Clementi HTM BMW 14
17. (18) Federico Sandi Pedercini Kawasaki 8
18. (17) Alexander Lundh Pedercini Kawasaki 7
19. (18) Glenn Allerton Next Gen BMW 6
20. (19) Jamie Stauffer Honda Racing 4
21. (20) Vittorio Iannuzzo Grillini Dentalmatic BMW 2
22. (-) Mark Aitchison Effenbert Liberty Ducati 2
Βαθμολογία κατασκευαστών μετά το Assen
1. Aprilia 131 points
2. BMW 99
3. Kawasaki 94
4. Honda 70
5. Suzuki 52
6. Ducati 40
Δείτε όλο τον Β σκέλος στο βίντεο…