Ο Dani Pedrosa (Repsol Honda) ήταν και πάλι ο ταχύτερος της 3ης ημέρας των δοκιμαστικών ΜotoGP στη Sepang, ανεβαίνοντας στην κορυφή των χρονολογίων για 5η φορά στις έξι συνολικά μέρες δοκιμών στην πίστα της Μαλαισίας.
Ωστόσο δεν ήταν ο ταχύτερος του τριημέρου, καθώς ο τίτλος αυτός πάει στο Jorge Lorenzo που έκανε την Τετάρτη (2η ημέρα των δοκιμών) ένα φανταστικό χρόνο (2:00.282). Πάντως τον ταχύτερο χρόνο στη Sepang φέτος έχει κάνει ο Pedrosa, με 2:00.100 στις 7 Φεβρουαρίου.
Το πρώτο δίωρο έγινε σε υγρή πίστα. Η πρωινή βροχή κράτησε πολλούς αναβάτες στα γκαράζ, μέχρι που η άσφαλτος άρχισε να στεγνώνει. Τότε άρχισαν να ξετρυπώνουν οι οδηγοί, κάνοντας αναγνωριστικούς γύρους, και καθαρίζοντας με τα περάσματά τους τη λάσπη που είχε φέρει η βροχή, αν και η κατάσταση της πίστας δεν επανήλθε ποτέ σε εκείνη της Τρίτης και της Τετάρτης.
Σύντομα στην κορυφή ανέβηκε ο Pedrosa, ο οποίος το απόγευμα έκοψε μισό ακόμη δευτερόλεπτο από τον χρόνο του (στον 41ο από τους 57 γύρους του). Ο «άβγαλτος» νέος Marc Marquez (Repsol Honda) εντυπωσίασε και πάλι, κάνοντας τον 2ο χρόνο της ημέρας στον τελευταίο του γύρο στην πίστα, μόλις 81 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο πίσω.
Ήδη το τελευταίο 3λεπτο της ημέρας είχε μετατραπεί σε κανονικά χρονομετρημένα για τους αναβάτες και τις ομάδες που ήθελαν να μετρήσουν την πρόοδό τους, μετά από 3 μέρες ρυθμίσεων.
Ο Marquez επικέντρωσε την προσπάθειά του να μάθει την RC213V, δηλαδή τα όρια Bridgestone και carbon φρένων και βέβαια πώς δουλεύουν τα ηλεκτρονικά. Δοκίμασε και περιορισμένες προσομοιώσεις αγώνα, δηλαδή συνεχόμενους γρήγορους γύρους, αλλά εκεί απέχει ακόμη αρκετά από τον Pedrosa και κυρίως δεν είναι όσο σταθερός πρέπει στο γυρολόγιό του για να διεκδικήσει θέση. Σίγουρα όμως θα ξεκινήσει τον πρώτο αγώνα από τις 3 πρώτες θέσεις της σχάρας, έστω και αν αργότερα μείνει πιο πίσω.
Ο πρωταθλητής Jorge Lorenzo (Yamaha) έκλεισε την ημέρα του ως τρίτος ταχύτερος, αλλά φεύγει από τη Μαλαισία ως ο πιο γρήγορος του τριημέρου. Ο καλύτερος χρόνος του Jorge την Πέμπτη ήταν «0,4 και» δευτερόλεπτα χειρότερος του Dani. Όμως όπως έγινε γνωστό ο αναβάτης της Yamaha προτίμησε στη συνέχεια να ασχοληθεί με το αγωνιστικό σετάρισμα της μοτοσυκλέτας του.
Μάλιστα στο τέλος της μέρας έκανε ένα απίστευτα γρήγορο σερί 20 γύρων, οι 16 από τους οποίους ήταν στο 2:01 και μάλιστα στο κάτω όριό του, δηλαδή κοντά στο 2:00. Έκανε δηλαδή έναν αγώνα σχεδόν, μετά από μία μέρα δοκιμαστικών. Ο άνθρωπος είναι ρομποτικός!
Μόνον ένας γύρος του ήταν στο 2:05, αποτέλεσμα κάποιου πολύ σπάνιου λάθους, ή προβλήματος με πιο αργό αναβάτη.
Ο Valentino Rossi φεύγει από τη Μαλαισία μισό δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Pedrosa, αλλά έχοντας μικρύνει τη διαφορά από το Lorenzo, που ήταν και ο αντικειμενικός του στόχος.
Ωστόσο δεν πρέπει να είναι απόλυτα ικανοποιημένος από την απόδοσή του. Έκανε τον καλύτερο χρόνο του στο τελευταίο τρελό μισάωρο, ενώ ο Lorenzo ούτε που ασχολήθηκε με κάτι τέτοιο, προτιμώντας την προσομοίωση αγώνα.
Κάποιες φορές ο Rossi έμοιαζε εκνευρισμένος, ενώ η ομάδα του προσπαθούσε να βρει τις ρυθμίσεις που θα τον βοηθούσαν να πλησιάσει τους 3 πρώτους. Μάλιστα στο μεγαλύτερο διάστημα ήταν 7ος…
Ο καλύτερος χρόνος του τον αφήνει στην 5η θέση του τριημέρου πίσω και από τον φτερωτό Cal Crutchlow (Monster Tech3 Yamaha). Είναι ώρα να ανησυχήσει ο Γιατρός; Μάλλον θέλει χρόνο να θυμηθεί όλα του τα κόλπα.
Ο Crutchlow ήταν συνολικά ο 4ος ταχύτερος του τριημέρου, όμως την Πέμπτη δεν κατάφερε να πλησιάσει τον Alvaro Bautista και την Go&Fun Gresini Honda. Ο Ισπανός βρήκε ρυθμίσεις στις Showa του και έκανε τον 5ο χρόνο της ημέρας. Απ’ ό,τι φαίνεται ο Alvaro έχει τον τρόπο του με τις αναρτήσεις της Showa, τις οποίες έχει αναλάβει να εξελίξει κατ’ απαίτηση του HRC με αντάλλαγμα την εργοστασιακή υποστήριξη της RC213V του.
Πίσω από τον Cal βρέθηκε ο Stefan Bradl, που έκλεισε την ημέρα αλλά και το τριήμερο σαν 7ος ταχύτερος. Πίσω του, πολύ θετικό για τη Ducati, ανέβηκε ο Andrea Dovizioso, ο οποίος μείωσε τη διαφορά του από τον Pedrosa λίγο πάνω από το δευτερόλεπτο, παρότι κατάφερε έναν μόνον γύρο στο 2:01. Ο Dovi ασχολήθηκε περισσότερο με την κατανομή του βάρους της GP13, τώρα που το ρεζερβουάρ μετακινήθηκε κάτω από τη σέλα όπως και στις ιαπωνικές μοτοσυκλέτες.
Για λίγο δοκίμασε και τη μοτοσυκλέτα-εργαστήριο, δηλαδή αυτή που οδηγεί ο Michele Pirro, δοκιμάζοντας νέα μέρη. Αυτή η μοτοσυκλέτα έχει μεγάλες αλλαγές, μία από τις οποίες είναι η μετακίνηση της εξάτμισης πιο χαμηλά, κάτω από την ποδιά, προφανώς σε μια προσπάθεια μεταφοράς του βάρους χαμηλότερα και προς το κέντρο.
Οι άλλοι δύο «πιτσιρικάδες» των MotoGP προόδευσαν επίσης, με τον Andrea Iannone να κάνει «άλμα» με την Pramac Ducati του, την οποία έφερε στα δύο δευτερόλεπτα πίσω από τον Pedrosa. Ο Bradley Smith πάλι είναι μόλις 1,7 δευτερόλεπτα πίσω από το Dani. Πάντως ο Smith υστερεί σε σχέση με την απόδοση του Stefan Brandl πέρυσι, όταν βρισκόταν στην ίδια θέση, rookie σε δορυφορική ομάδα.
Από τις CRT, εντυπωσίασε ο Randy de Puniet, που για πρώτη φορά αποδείχτηκε ταχύτερος του συναθλητή του Espargaro, με χρόνο 2,3 δεύτερα πίσω από τον Pedrosa. Πάντως γύρισε πιο γρήγορα από το Ben Spies πάνω στη δεύτερη Pramac Ducati.
Ο αμερικανός Spies θέλει ακόμα δουλειά με τη Ducati καθώς την Πέμπτη ήταν μόλις 14ος ταχύτερος και συνολικά στο τριήμερο 16ος. Πίσω δηλαδή και από τις δύο Aprilia CRT της ομάδας Aspar, αλλά και το δοκιμαστή της Yamaha, τον Katsayuki Nakasuga. Είτε ο ώμος του τον ενοχλεί ακόμη, είτε δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στην άγρια Ducati, μετά τη βελούδινη Yamaha του.
Οι ομάδες θα συναντηθούν όλες μαζί πάλι στην τελευταία προαγωνιστική δοκιμή IRTA, στην πίστα της Χερέθ (23-25 Μαρτίου). Προηγουμένως όμως οι Honda και Yamaha συν τον Bradl θα βρεθούν για δοκιμές στη νέα και άγνωστη πίστα F1 του Ώστιν, στο Τέξας (12 Μαρτίου).
Η Ducati δεν θα πάει, καθώς όπως δήλωσε το αφεντικό της ομάδας Paolo Ciabatti στο γερμανικό Speedweek.de το κόστος είναι αστρονομικό. Λέγεται πως η Yamaha θα ξοδέψει 350.000 ευρώ για τις 3 αυτές ημέρες στην πίστα. Μήπως είναι αστείο μετά να αναζητούνται τρόποι περιορισμού του κόστους;
Πάντως η Yamaha μάλλον σύρθηκε στο Ώστιν μετά την απόφαση της Honda να πάει και την επιμονή των Lorenzo – Rossi ότι κάτι τέτοιο θα πρόσφερε μεγάλο πλεονέκτημα στους Dani Pedrosa και Marc Marquez.
Συνολικά αποτελέσματα 2ης σειράς δοκιμών στην Sepang