Στην καθιερωμένη ετήσια εκδήλωση σε λευκό φόντο η Ducati παρουσιάζει τους οδηγούς και τις ομάδες της νέας χρονιάς, σε ένα ευχάριστο, χαλαρό κλίμα. Ναι, έχουμε ακούσει πολλές φορές τα δύο τελευταία χρόνια από τη Ducati ότι θα υπάρξουν εξελίξεις. Όμως όλα στην ορεινή κωμόπολη Madonna di Campiglio της Ιταλίας φωνάζουν «αλλαγή».
Τα πολλά νέα πρόσωπα στην ομάδα το μαρτυρούν. Η συνολική εντύπωση είναι πως η σκουάντρα είναι τώρα λιγότερο ιταλική, διαθέτει όμως μεγαλύτερη συγκεντρωμένη εμπειρία.
Το νέο αφεντικό της Corse, ο Γερμανός Bernhard Gobmeier, δεν είναι πολύ μεγαλύτερος σε ηλικία του Preziosi τον οποίο αντικατέστησε, αλλά ο γκριζομάλλης βετεράνος Paolo Ciabatti απέχει κάμποσο ηλικιακά από τον «νεανίζοντα» Alessandro Cicognani.
Και η όλη προσέγγιση στα προβλήματα της ομάδας έχει αλλάξει. Η Desmosedici που παρουσιάστηκε δεν διαφέρει παρά ελάχιστα από εκείνη που δοκιμάστηκε στην Βαλένθια και την Χερέθ από τους Hayden και Dovizioso. Κι όπως έγινε γνωστό, δεν θα υπάρξει νεότερη έκδοσή της για τους πρώτους αγώνες της χρονιάς.
«Είναι απαραίτητο αυτό,» είπε ο Dovi, «γιατί με τόσες αλλαγές στην ομάδα, χρειάζεται χρόνος μέχρι οι νέοι άνθρωποι να γνωρίσουν και κατανοήσουν τα προβλήματα της μοτοσυκλέτας, ώστε μετά να προχωρήσουν σε λύσεις.»
Συνέχεια λοιπόν και μια πιο αναλυτική προσέγγιση των πραγμάτων, είναι η φιλοσοφία της Ducati για το 2013. Τα τέσσερα τελευταία χρόνια, για παράδειγμα, το πλαίσιο άλλαξε τόσες φορές που η σύγκριση των συλλεχθέντων δεδομένων να είναι εξαιρετικά δύσκολη, ανέφερε ο Gobmeier στην ιστοσελίδα www.Speedweek.de.
«Στο κάτω-κάτω,» πρόσθεσε, «η GP13 στην τελευταία της έκδοση δεν απέχει τόσο πολύ από τον στόχο (τούς χρόνους των Honda, Yamaha). Αυτό που χρειάζεται είναι να καταφέρουν ώστε τα διάφορα κομμάτια να συνεργαστούν πιο αρμονικά μεταξύ τους.»
Σύμφωνα με τον Hayden η Desmosedici εξακολουθεί να έχει τα ίδια 2 βασικά προβλήματα. Πρώτον τη μόνιμη υποστροφή. Δεύτερον την δύσκολη αλλαγή κατεύθυνσης. Τα δύο αυτά σχετιζόμενα προβλήματα αναγκάζουν τους αναβάτες να οδηγούν πολλή ώρα με τη μοτοσυκλέτα πλαγιασμένη, πράγμα που φθείρει τα λάστιχα. Προσθέστε και την εξαιρετικά επιθετική απόκριση στο γκάζι και έχετε ένα γιγάντιο πρόβλημα διαχείρισης των ελαστικών.
O Gobmeier θα αναφερθεί πιο αναλυτικά στα σχέδια της Ducati σήμερα Τετάρτη σε συνέντευξη Τύπου, ωστόσο είναι ήδη γνωστό πως το έργο για φέτος θα επικεντρωθεί στα ηλεκτρονικά της GP13, ώστε να γίνει πιο φιλική η διαχείριση του κινητήρα. «Είναι ξεκάθαρο πλέον πως δεν περιμένουμε να φτιάξουμε κάποιο νέο κομμάτι που ξαφνικά θα μάς φέρει στην κορυφή», δήλωσε ο Γερμανός στο Speedweek.
Ο ίδιος άφησε να εννοηθεί πως η μεγάλη πίεση από την αναποτελεσματικότητα του Rossi έσπρωξε την εταιρεία να κατασκευάσει πάρα πολλά νέα ανταλλακτικά, που δεν είχαν την ευκαιρία να δοκιμαστούν όσο διεξοδικά έπρεπε. Και άφησε να πλανώνται αμφιβολίες σχετικά με την ακρίβεια των οδηγιών που έδινε το δίδυμο Rossi – Burgess στους μηχανικούς. Σαν παράδειγμα ανέφερε τη δυνατότητα του δορυφορικού Hector Barbera να ανταγωνίζεται τον Rossi το 2012 με μια μοτοσυκλέτα την οποία ο Ιταλός είχε αμέσως απορρίψει μετά τις δοκιμές στην Βαλένθια το 2011.
Κερδισμένος από την «εμπειρία» του Rossi είναι ο Andrea Dovizioso, που όπως παραδέχτηκε, αντιμετωπίζει πολύ μικρότερη πίεση για κορυφαία αποτελέσματα. Έτσι θα μπορέσει να επικεντρωθεί στο να μάθει πρώτα τη μοτοσυκλέτα καλά και μετά να ξεκινήσει προτάσεις για βελτίωσή της. Η διαδικασία, είπε, μπορεί να πάρει και όλο το 2013…
Η απώλεια του Valentino Rossi είχε πάντως και οικονομικές επιπτώσεις για την ομάδα. Εντύπωση στη παρουσίαση των νέων Desmosedici έκανε η απουσία των αυτοκόλλητων των Generali (ασφάλειες), Enel (ενέργεια) και Diesel (ρούχα). Η ιταλική ιστοσελίδα GPone υπολογίζει το κόστος των αποχωρήσεων στα 7 εκατομμύρια ευρώ.
Όμως τελικά δεν είναι βέβαιο ότι η κατάσταση στριμώχνει την Ducati. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ομάδα είχε προτείνει μισθό 17 εκατ. στον Rossi προκειμένου να ανανεώσει το συμβόλαιό του –χρήματα που έμειναν στα ταμεία της μετά την αποχώρηση του Ιταλού αστέρα. Οι αθροισμένοι μισθοί των Dovizioso (κάπου στα 4 εκατ. ευρώ), Spies και Iannone αποτελούν ένα κλάσμα των 17 αυτών εκατομμυρίων, οπότε τελικά το ταμείο μπορεί να είναι και “συν” –ακόμα και με την πλήρη υποστήριξη της ομάδας Pramac.
Αυτό που περιμένει από τη φετινή σαιζόν η Ducati είναι κάποια βάθρα. «Στόχος μας φέτος, να είμαστε ανταγωνιστικοί για το βάθρο σε κάθε αγώνα» είπε ο Gobmeier. Αλλά προφανώς και αυτό δεν είναι εύκολα εφικτός στόχος, όσο κι αν η δήλωση έγινε στο πνεύμα των μειωμένων προσδοκιών.