Έχοντας γράψει ήδη από τις αρχές του χρόνου για την έντονη φημολογία που ήθελε τον νέο ενιαίο κινητήρα της Κατηγορίας Moto2 των GP να προέρχεται από την Triumph, δεν νιώσαμε καμία έκπληξη όταν στο Mugello ανακοινώθηκε επίσημα το κλείσιμο του deal.
Έτσι από το 2019 ο κλασικός συριχτός ήχος του τρικύλινδρου της Triumph θα αντηχεί σε όλες τις πίστες των GP.
Η επιλογή του εγγλέζικου κινητήρα σαν αντικαταστάτη εκείνου από το Honda CBR600RR (που έπαψε να παράγεται) σημαίνει πως η Moto2 ανεβαίνει σε κυβικά, αφού ο κινητήρας της Triumph σε εκείνον του Street Triple 2017 έχει 765 κυβικά.
Παρά τα πρόσθετα κυβικά, πρόκειται για έναν αρκετά πιο στενό κινητήρα σε σχέση με τον τετρακύλινδρο της Honda, πράγμα που θα χαροποιήσει ιδιαίτερα τους αεροδυναμιστές των ομάδων. Διότι φυσικά θα μπορούν να κατασκευάσουν πιο στενά φέρινγκ, με μικρότερη μετωπική επιφάνεια και χαμηλότερη αεροδυναμική αντίσταση.
Σύμφωνα με το επίσημο δελτίο Τύπου ο κινητήρας θα δεχτεί βελτιώσεις που περιλαμβάνουν επεμβάσεις σε εισαγωγή κι εξαγωγή για καλύτερη ροή των αερίων, βαλβίδες από κράμα τιτανίου και πιο σκληρά ελατήρια (για να ανέβει το όριο περιστροφής), εναλλάκτη χαμηλότερης απόδοσης (για μικρότερη αδράνεια και άρα μικρότερη κλοπή ίππων από τον κινητήρα), πιο μακριά πρώτη σχέση, ρυθμιζόμενο μονόδρομο συμπλέκτη FCC, αγωνιστική ηλεκτρονική μονάδα ΕCU της Magneti Marelli, στενότερα καπάκι κινητήρα και τροποποιημένη λεκάνη λαδιού που θα επιτρέπει την τοποθέτηση των διαφόρων πολλαπλών εξαγωγής που χρησιμοποιούν οι ομάδες της Moto2.
Ως τώρα δεν έχουμε στοιχεία για την πραγματική απόδοση του κινητήρα στην αγωνιστική του έκδοση. Ο τρικύλινδρος στην Street Triple παραγωγής δηλώνεται με 121 ίππους και 7,84χλγμ. Ροπής, αλλά σύμφωνα με την Triumph το μοτέρ ήδη αποδίδει 131 ίππους έναν χρόνο πριν την παράδοσή του στις ομάδες, υπονοώντας πως η απόδοση θα ανέβει στο διάστημα αυτό κι άλλο.
Οι τωρινοί κινητήρες Honda της Moto2 αποδίδουν πάνω από 140 ίππους, ενώ υπάρχουν βελτιωτές που έχουν φτάσει τον τρικύλινδρο της Triumph ως και τους 180 ίππους.
Στην Moto2 μπορεί να συμμετέχουν ως και 34 ομάδες. Άρα κάθε χρονιά η Τriumph θα πρέπει να προμηθεύει τουλάχιστον 150 κινητήρες στην ExternPro, η οποία βελτιώνει και συντηρεί κινητήρες βάσει συμβολαίου με την Dorna. Η Triumph θα παρέχει χωριστά και το αγωνιστικό κιτ του κινητήρα που θα μοντάρεται από την ExternPro.
Ο επίσημος δοκιμαστής Julian Simon δήλωσε μετά την πρώτη επαφή με τη μοτοσυκλέτα στην πίστα Aragon: «Ο κινητήρας δείχνει δυνατός και ειδικά στις μεσαίες στροφές είναι πολύ εντυπωσιακός. Η σύνδεση του γκαζιού με τον πίσω τροχό είναι άμεση και ελεγχόμενη. Η γενική εντύπωση είναι πολύ καλή και ο κινητήρας φαίνεται να έχει μεγάλες δυνατότητες».
Μια οπτικοακουστική γεύση του κινητήρα προσφέρεται στο βίντεο.
Θανάσης Χούντρας