Ήταν η πρώτη έξοδος της έφηβης οδηγού από την Ελλάδα έχοντας σαν αποκλειστικό στόχο να γνωρίσει το περιβάλλον των μεγάλων διοργανώσεων. Η συμμετοχή της στον Ευρωπαϊκό θεσμό του ADAC Juniors Cup αποδείχθηκε καταλυτική για τη συνέχεια της πορείας της στους αγώνες.
Στην πίστα του Sachsenring στη Γερμανία παράλληλα με το MotoGP έγινε και ο 4ος γύρος του Ευρωπαϊκού κυπέλλου νέων οδηγών, το ADAC Juniors Cup, με συμμετοχές από 8 χώρες και ανάμεσα σε αυτούς βρέθηκε και η 17χρονη Ελληνίδα Ειρήνη Ρομποτή.
Η Ρομποτή παρά τη μικρή της εμπειρία στους αγώνες έχει ξεχωρίσει τόσο για την τεχνική και τη μαχητικότητά της όσο και για την ταχύτητά της, στοιχεία όμως που κατά γενική ομολογία δεν αρκούν για την συμμετοχή σε μια τόσο μεγάλη διοργάνωση. Οι περισσότεροι συναθλητές της έχουν τουλάχιστον 3-4 χρόνια αγωνιστικής εμπειρίας πριν περάσουν στο Juniors Cup, όταν η Ειρήνη μετρά μόλις μερικούς μήνες και μόλις 3 συμμετοχές σε αγώνες ταχύτητας, στο Ελληνικό Έπαθλο Νέων Οδηγών.
Η γρήγορη προσαρμογή της όμως και το φυσικό της ταλέντο έπεισαν την ίδια και τον προπονητή της να πραγματοποιήσουν το μεγάλο αυτό βήμα. Η συμμετοχή σε ένα τέτοιο θεσμό μόνο θετικά μπορούσε να λειτουργήσει για την ίδια και την πορεία της, υπήρχε όμως και το ρίσκο της απογοήτευσης στο ενδεχόμενη της μη πρόκρισης στον αγώνα.
Σε έναν αγώνα που τελικά αποδείχθηκε πιό απαιτητικός απ’ ό,τι αναμενόταν η Ελληνίδα οδηγός κατάφερε να ξεπεράσει τις πολλαπλές δυσκολίες που κλήθηκε να αντιμετωπίσει και ολοκλήρωσε την προσπάθειά της γεμάτη εμπειρίες και ικανοποίηση.
Το γεμάτο πρόγραμμα ενός αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ταχύτητας motoGP, δεν άφηνε πολλά χρονικά περιθώρια για τις μικρότερες κατηγορίες. Έτσι το ADAC Juniors Cup στο οποίο συμμετείχε η Ειρήνη Ρομποτή δεν περιελάμβανε ελεύθερες δοκιμές για τους οδηγούς. Οπότε οι οδηγοί μπαίνοντας στην πίστα είχαν από την πρώτη στιγμή να αντιμετωπίσουν τη χρονομέτρηση της διαδικασίας των κατακτηρίων δοκιμών που θα τους έδινε πέρα από την πρόκριση και τη θέση τους στη σειρά εκκίνησης.
Η πίστα του Sachsenring είναι κατά γενική ομολογία μία από τις πιό δύσκολες στην εξοικείωση και την αναζήτηση των γραμμών, με πολλές τυφλές στροφές και έντονο ανάγλυφο, ανηφόρες και κατηφόρες, καθώς και συνεχόμενες στροφές διαρκείας που κρατούν τη μοτοσυκλέτα για αρκετό χρόνο υπό κλίση.
Επιπλέον αυτών η Ρομποτή είχε να γνωρίσει και τη μοτοσυκλέτα με την οποία θα έτρεχε, ένα ΚΤΜ RC390, που διέθετε όμως «ανάποδο» κιβώτιο ταχυτήτων, κάτι για το οποίο δεν είχε προετοιμαστεί. Έτσι, η Ρομποτή από τον πρώτο της κιόλας γύρο έπρεπε να γνωρίσει μια πίστα «παγκοσμίου», να βρει τις γραμμές της και να συνηθίσει την μοτοσυκλέτα της, ενώ ταυτόχρονα πάλευε για την πρόκριση.
Ακολουθώντας το σχέδιο που είχε καταστρώσει με τον προπονητή της η 17χρονη οδηγός, έδειξε από νωρίς οτι μπορεί να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες. Αξιοποίησε αρχικά όσους γύρους χρειαζόταν για να συνηθίσει την πίστα και να βρει τις γραμμές της, στη συνέχεια ακολουθώντας πιό έμπειρους αθλητές προσπάθησε να ανεβάζει διαρκώς το ρυθμό της ώστε να πετύχει τον χρόνο της πρόκρισης.
Προς το τέλος της πρώτης σειράς κατατακτηρίων δοκιμών έδειχνε οτι είχε εξασφαλίσει το όριο του χρόνου, όμως όσο οι πρώτοι βελτίωναν το χρόνο τους, το όριο αυτό διαμορφωνόταν διαρκώς. Μία πτώση 8 λεπτά πριν το τέλος της πρώτης σειράς χρονομέτρησης εξ αιτίας λάθους αλλαγής ταχύτητας λόγω του ανάποδου σασμάν, διέκοψε την πορεία της και έπρεπε πλέον να αναμένει τη δεύτερη χρονομέτρηση. Εν τω μεταξύ, μέχρι το τέλος, είχε χαθεί και το όριο πρόκρισης, οπότε έπρεπε να πιέσει ακόμη περισσότερο. Η πτώση ήταν ανώδυνη για την ίδια αλλά και για τη μοτοσυκλέτα που σε λίγη ώρα είχε επιστρέψει σε πλήρη λειτουργική κατάσταση.
Στη δεύτερη χρονομέτρηση η Ρομποτή βρήκε γρήγορα το ρυθμό της, κατέβασε σημαντικά το χρόνο της στο 1:52 όταν το όριο πρόκρισης διαμορφώθηκε στο 1:54, εξασφαλίζοντας μια θέση στην εκκίνηση του αγώνα. Ήδη ο στόχος της αποστολής είχε εκπληρωθεί, καθώς για πρώτη φορά σε μια τόσο γρήγορη πίστα και μόλις στον 4ο αγώνα ταχύτητας στη ζωή της είχε καταφέρει να πάρει το εισιτήριο για τον αγώνα.
Στον αγώνα μετά από μια πολύ καλή εκκίνηση πέρασε 4 οδηγούς τους οποίους κράτησε πίσω της για έναν γύρο, μεταξύ των οποίων και η πολύ πιό έμπειρη γερμανίδα αντίπαλός της που συμμετείχε για δεύτερη χρονιά στο θεσμό. Στη συνέχεια και αφού την πέρασαν οι δύο οδηγοί, έβαλε στο στόχαστρο τον έναν από αυτούς, επίσης πολύ πιό έμπειρο καθώς ήταν ο 12ος της περσινής κατάταξης. Βελτιώνοντας τους χρόνους της διαρκώς, κατάφερε να μειώσει τη διαφορά από τα 8 δευτερόλεπτα στο 1,2, έναν γύρο πριν το τέλος, χωρίς τελικά να «προλάβει» να τον περάσει, παρότι σημείωνε διαρκώς ταχύτερους γύρους από εκείνον.
Τερμάτισε στην 26η θέση μεταξύ 30 συμμετοχών, κάτι που σε αυτό το επίπεδο αγώνων και για μια οδηγό με τόσο μικρή εμπειρία, αποτελεί πολύ μεγάλη επιτυχία, δίνοντας υποσχέσεις για το μέλλον. Σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της (1:48.01) μόλις στον προτελευταίο γύρο, καθώς ακόμη εξοικειωνόταν με την πίστα και τις υψηλές ταχύτητες του αγώνα. Ένδειξη οτι είχε ακόμη αρκετά περιθώρια για μια ακόμη καλύτερη θέση.
Η ίδια δήλωσε μετά τον αγώνα: «Είμαι πολύ ικανοποιημένη από την εμπειρία που έζησα. Δεν μπορούσα να φανταστώ όλο αυτό το περιβάλλον και τί σημαίνει να συμμετέχεις σε έναν αγώνα αυτού του επιπέδου. Ειδικά όταν δίπλα σου κυκλοφορούν Παγκόσμιοι Πρωταθλητές που βλέπεις στην τηλεόραση και στις φωτογραφίες. Απογοητεύτηκα όταν είχα την πτώση, όμως το ξεπέρασα γρήγορα και μπόρεσα να προσαρμοστώ. Στον αγώνα παρότι έκανα ακόμη αρκετά λάθη ξέρω οτι θα μπορούσα να έχω πάει καλύτερα, όμως είμαι ευχαριστημένη. Λάθος, ενθουσιασμένη! Τώρα δεν βλέπω την ώρα να συμμετάσχω στον επόμενο αγώνα του εξωτερικού, δεν ξέρω ακόμη πού θα είναι αλλά ελπίζω να είναι σύντομα».
Ο προπονητής της, Θανάσης Χούντρας δήλωσε μετά τον αγώνα. «Η Ειρήνη είναι μια διαρκής έκπληξη. Δεν κρύβω ότι τα στενά χρονικά περιθώρια προσαρμογής και το θέμα με το κιβώτιο δημιούργησαν μια ανησυχία για το κατά πόσο θα καταφέρει τελικά να ανταπεξέλθει σε όλα μαζί ταυτόχρονα και να πάρει την πρόκριση, που ήταν και ο στόχος της αποστολής. Τελικά όχι μόνο τα κατάφερε περίφημα, αλλά έγινε η οδηγός που βελτίωσε το χρόνο της περισσότερο από κάθε άλλον συναθλητή της, μέσα στον αγώνα σε σχέση με τις κατατακτήριες δοκιμές. Μια ένδειξη για τα περιθώρια βελτίωσης που έχει και τις δυνατότητές της ως οδηγού».