Στο 48ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης παρουσίασε η Ducati την 2η έκδοση της Diavel, με αναβαθμίσεις σε εμφάνιση, εξοπλισμό, περιφερειακά και κινητήρα.
Άλλο τιμόνι με αποστάτες, διαφορετικό φωτιστικό μπροστά, εντυπωσιακότερες εισαγωγές αέρα, συν τις σημαντικές επεμβάσεις σε κινητήρα και εξάτμιση μάς επιτρέπουν να μιλάμε για… άλλο μοντέλο.
Η ανανεωμένη Diavel 2015 ζυγίζει 5 κιλά λιγότερο από την προηγούμενη. Καρδιά της φυσικά παραμένει ο πανίσχυρος κινητήρας Testastretta με τα 1.198 κυβικά και τα δύο μπουζί ανά κύλινδρο.
Εξακολουθεί να λειτουργεί με overlap βαλβίδων 11 μοιρών, όμως αλλαγές στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής συν μια ακαθόριστη αλλά «δραστική» διαφοροποίηση του χρονισμού των εκκεντροφόρων (αναφέρει η Ducati) απέφεραν βελτίωση της ροπής στις χαμηλές στροφές.
Επιπλέον τώρα η ροπή έχει διάρκεια μεγαλύτερο εύρος στροφών. Παρότι η μέγιστη ιπποδύναμη παραμένει στους 162 ίππους, αποδίδεται τώρα στις 9.250 σαλ. αντί των 9.500 σαλ. Όμως σημαντικότερη αλλαγή είναι κατά την Ducati τα 13,3 χλγμ. ροπής –0,30 περισσότερα από πέρυσι (στις ίδιες 8.000 σαλ.). Τα διαστήματα των μεγάλων service έχουν αυξηθεί στα 29.000 χλμ.
Παράπλευρες επεμβάσεις στον V2 90ο περιλαμβάνουν νέα έμβολα με κορώνες τύπου Superbike, οι οποίες αυξάνουν τη σχέση συμπίεσης από το 11,5:1 στο 12,5:1. Τα μπεκ ψεκασμού τώρα τοποθετούνται σε καλύτερη γωνία, ψεκάζοντας καύσιμο απευθείας στο πίσω μέρος της καυτής βαλβίδας εισαγωγής, αντί της σχετικά «κρύας» επιφάνειας των τοιχωμάτων των αυλών εισαγωγής.
Αυτή η επιλογή βελτιώνει την εξάχνωση του καυσίμου και επομένως την καύση. Όσο για την εξάτμιση, διατηρείται μεν η διάταξη 2-1-2 με τους λαιμούς των 5,8 εκατοστών (διάμετρος), αλλά τα σιλανσιέ από ανοξείδωτο ατσάλι είναι νέα, λοξοκομμένα και υπό τέτοια γωνία τοποθετημένα, ώστε να ταιριάζουν οπτικά στην σχεδίαση της πίσω ζάντας.
Πέρα από το πιο μακρύ δίσελο με τις εγκάρσιες ραβδώσεις, η Diavel 2015 άλλαξε τον προβολέα της με έναν LED, ώστε να ζευγαρώνει με τις ήδη υπάρχουσες πίσω λυχνίες LED. Τα εμπρός φλας έχουν διαφανές κρύσταλο και είναι τοποθετημένα κάθετα στις ακμές του καλύμματος ψυγείου.
Πέρα από τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα από βουρτσισμένο και ανοδιωμένο μαύρο αλουμίνιο, η Diavel φορά έναν νέο πίνακα οργάνων, χωρισμένο οριζόντια σε δύο επίπεδα. Στο επάνω που στηρίζεται στους αποστάτες του τιμονιού, βλέπουμε μια οθόνη υγρών κρυστάλλων όπου εμφανίζονται οι ταχύτητα, οι στροφές και άλλες συναφείς ενδείξεις…
Πιο κάτω, πάνω στο ρεζερβουάρ, η δεύτερη οθόνη είναι TFT (Τhin Film Transistor) όπου φαίνονται η ένδειξη καυσίμου, η λυχνία για το πλάγιο σταντ, η σχέση κιβωτίου και οι επιλογές λειτουργίας του κινητήρα.
Όταν η μοτοσυκλέτα είναι παρκαρισμένη, η οθόνη αυτή επιτρέπει τη ρύθμιση του κινητήρα τρεις διαμορφώσεις: Sport (162 ίπποι και τέρμα γκάζι με περιορισμένη επέμβαση του Traction Control), Touring (162 ίπποι αλλά με πιο ομαλή απόδοση, πιο παρεμβατικό TC) και Urban (100 ίπποι, ήρεμο γκάζι και πιο ενεργό TC). Το γκάζι της Diavel θυμίζουμε είναι ride-by-wire.
Η παράδοση της νέας Diavel στην Ευρώπη αρχίζει τον Απρίλιο. Στις εκθέσεις θα υπάρχουν δύο μοντέλα, το «στάνταρ» δηλαδή η Dark Stealth (μαύρη με μαύρα πλαίσιο / τροχούς / σιλανσιέ, βάρος κενή 210 κ.) και η Diavel Carbon με ανοξείδωτα σιλανσιέ, μαύρες ζάντες Marchesini και βάρος 205 κ.
Η Diavel Carbon θα προσφέρεται σε δύο χρώματα: Ducati Red σε ματ Carbon και κόκκινο πλαίσιο και Star White με ματ Carbon σώμα σε λευκό πλαίσιο. Τα δύο μοντέλα ζυγίζουν 210 και 205 κιλά αντίστοιχα.
Παρότι έχει αλλάξει σημαντικά, η Diavel 2015 παραμένει πιστή τόσο στην αισθητική όσο και στα οδικά χαρακτηριστικά. Συνδυάζει εμφάνιση και εργονομία cruiser με απόδοση και οδηγική εμπειρία super naked, αψηφώντας την εύκολη κατηγοριοποίηση. Είναι σίγουρα μια αναβάθμιση που χαρίζει στο μοντέλο δύο με τρία χρόνια ζωής πριν φτάσουμε στην πρώτη ολική επαναφορά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Testastretta 11°, V2 90ο, 4Τ, Υ/Ψ, 4 βαλβίδες και 2 μπουζί ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 1.198,4 κ.εκ.
Διάμετρος χ Διαδρομή: 106 x 67,9 χιλ.
Σχέση Συμπίεσης: 12,5:1
Ισχύς: 162 hp @ 9.250 σαλ.
Ροπή: 13,31 χλγμ. @ 8.000 σαλ.
Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός ψεκασμός Mitsubishi. Σώματα ελλειπτικά Mikuni.
Κιβώτιο Ταχυτήτων: 6 σχέσεων
Συμπλέκτης: Μονόδρομος, υδραυλικός, υγρός, πολύδισκος.
Πλαίσιο: Ατσάλινο σωληνωτό χωροδικτύωμα
Μεταξόνιο: 1.580 χιλ.
Κλάστερ: 28 μοίρες
Τρεϊλ:130 χιλ.
Ανάρτηση Εμπρός: Ανεστραμμένο Marzocchi DLC 50mm, πλήρως ρυθμιζόμενο, διαδρομή 120 χιλ.
Ανάρτηση Πίσω: Ένα αμορτισέρ Sachs, πλήρως ρυθμιζόμενο, διαδρομή 120 χιλ. Μονόμπρατσο ψαλίδι ελαφρού κράματος.
Τροχοί Εμπρός/Πίσω: Ελαφρού κράματος 3.50 x 17 / 8.00 x 17.
Ελαστικά Εμπρός/Πίσω: 120/70 ZR 17 Pirelli Diablo Rosso II / 240/45 ZR17 Pirelli Diablo Rosso II.
Φρένα Εμπρός: 2 δίσκοι 320mm ημίπλευστοι. Ακτινικές μονομπλόκ δαγκάνες Brembo με 4 έμβολα & ABS.
Φρένα Πίσω: Ενας δίσκος 265 χιλ. με πλευστή δαγκάνα 2 εμβόλων & ABS.
Ρεζερβουάρ: 17 λτ.
Βάρος Κενό: 210 κ.
Ύψος Σέλας: 770 χιλ.
Ύψος Ολικό (Καθρέπτες): 1.280 εκ.
Μήκος ολικό: 2.235 χιλ.