H σειρά Monster της Ducati είναι μία από τις μακροβιότερες μεταξύ όλων των μοντέλων μοτοσυκλετών που κυκλοφορούν σήμερα.

Παρότι ξεκίνησε τότε το 1992 με σκοπό να «αδειάσουν» τα ράφια της Ducati από ανταλλακτικά που χρόνιζαν εκεί, η απλή, ευθεία προσέγγιση στο σχεδιασμό της έφερε το αποτέλεσμα της διαχρονικότητας. Μια εικόνα που μπορεί άνετα να στηθεί δίπλα στο λήμμα μοτοσυκλέτα στα λεξικά του κόσμου.

Ένα πλαίσιο, κινητήρας, ρεζερβουάρ, τροχοί φρένα και αναρτήσεις, όλα ορατά και διακριτά μεταξύ τους. Απλά και λειτουργικά. Αυτό είναι το κοινό χαρακτηριστικό όλων των Monster που έχουν παραχθεί τα 21 τελευταία χρόνια.

Τότε, το σχέδιο του αργεντίνου σχεδιαστή Miguel Galluzzi θεωρήθηκε φρικτό από την ίδια την εταιρεία. Του πήρε καιρό να πείσει την τότε διοίκηση του group Cagina και της Ducati, ωστόσο η εμπιστοσύνη στη διορατικότητα του σχεδιαστή έδωσαν το πράσινο φως για το κόκκινο τόλμημα.

Σε μια ένδειξη τόλμης, αυτοκριτικής αλλά και χιούμορ, αποφάσισαν να ονομάσουν το μοντέλο της «Mostro». Έτσι το αποκαλούσαν μεταξύ τους εσωτερικά («Τέρας») μέχρι να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του, οπότε όταν ήρθε η ώρα για αναζήτηση του ονόματος, απλά βάφτισαν ακριβώς όπως το αποκαλούσαν μέχρι τότε…

Ωστόσο ο κόσμος είχε άλλη άποψη. Είδε μια απλή φιλική μοτοσυκλέτα με το DNA της Ducati και απλά την αγάπησε. Στα επόμενα 21 χρόνια η Monster έγινε η πιο καλοπουλημένη μοτοσυκλέτα στην ιστορία της εταιρείας που πλέον προσέχει το συγκεκριμένο μοντέλο σαν τα μάτια της.

Για το 2014 ετοίμασε τη μεγαλύτερη Monster στην ιστορία και την παρουσίασε επίσημα στο Σαλόνι του Μιλάνο. Αφήνοντας να διαρρεύσουν λίγο νωρίτερα πληροφορίες και εικόνες ώστε δημιουργήσει και τον απαραίτητο ντόρο.

Η Ducati Monster 1200 συνεχίζει την ίδια συνταγή των εμφανών και διακριτών τμημάτων. Αυτή το φορά όμως έχει δεχτεί την ατομική της εξέλιξη με προσοχή στη λεπτομέρεια.

Ο κινητήρας είναι «πρώτης γραμμής» κάτι που σπάνια είδαν στην ιστορία τους τα Monster, καθώς μόνιμα κινούνταν με μονάδες «μιας γενιάς πίσω». Ο V-90 Testastretta 11ο των 1198cc με δύο μπουζί στον κύλινδρο (DS), έχει ρυθμιστεί για καλύτερη απόδοση στις μεσαίες στροφές, ενισχύοντας το πλεονέκτημα που έχουν ήδη οι δικύλινδροι V κινητήρες.

H απόδοση έχει «κρατηθεί» στους 135 ίππους, με το S να αποδίδει 10 περισσότερους. Το βάρος έχει πέσει στη ροπή που φτάνει τα 12 kgm στο απλό και τα 12,7 στο S, νούμερα που πριν μερικά χρόνια θα φάνταζαν αστρονομικά για μοτοσυκλέτα και τα συναντούσες μόνο σε υπερμοτοσυκλέτες κι σίγουρα όχι σε καθημερινά cruiser.

Για το 2014 τα Ducati Monster 1200 και Ducati Monster 1200 S είναι εφοδιασμένα με φρένα από την κορυφαία σειρά της Brembo. Οι αναρτήσεις είναι ένα πιρούνι 43mm της Kayaba εμπρός και ένα πολυρυθμιζόμενο αμορτισέρ της Sachs για το μονόμπρατσο ψαλίδι. Αυτά για το απλό μοντέλο. Το Sport φορά αντίστοιχα σετ της Ohlins, με το θηριώδες 48άρι πιρούνι.

Οι πανάλαφροι τροχοί προέρχονται από τις Panigale, ώστε να μειώσουν την αδράνεια τόσο στην αλλαγή κατεύθυνσης όσο και στο φρενάρισμα. Εφοδιασμένη με όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα, η νέα Monster 1200 δεν έχει να ζηλέψει ούτε τα ηλεκτρονικά των σύγχρονων Superbike.

Με 8 επίπεδα παρέμβασης του traction control, τριών βαθμίδων ABS και τρία προγράμματα απόδοσης στο «Ride-by-Wire» άνοιγμα του γκαζιού, δίνει τη δυνατότητα για το απόλυτο στήσιμο της μοτοσυκλέτας για τη διαδρομή σπίτιγραφείο-πλατεία-και-πίσω.

Προσφέρεται σε δύο χρωματικές επιλογές στις λιγοστές επιφάνειες που μπορούν να δεχτούν χρώμα. Με μαύρο ή κόκκινο πλαίσιο το «απλό» και κατόπιν παραγγελίας επιπλέον επιλογές λευκού και μπρονζέ για την πιο εκλεπτυσμένη εκδοχή, την 1200 S.