Η σημαντικότερη Harley των τελευταίων δεκαετιών δεν φτιάχνεται στο Μιλγουόκι των ΗΠΑ, αλλά στην Γκουραγκόν της Ινδίας!
Εδώ και δύο χρόνια οι φήμες για την έλευση μιας μικρής Harley έδιναν και έπαιρναν. Όλες οι ενδείξεις ήταν πως η δημοφιλέστερη αμερικάνικη εταιρεία έχει πλέον αποδεχτεί τη σημαντικότητα των «αναδυόμενων» αγορών και έχει αποφασίσει να τις πάρει στα σοβαρά.
Και πράγματι, στην EICMA η H-D παρουσίασε τα δύο πρώτα μοντέλα της εξωτικής σειράς: τις Street 500 και Street 750.
«Θα φτιάχνονται στην Ινδία, αλλά όχι μόνον», αναφέρουν τα ενημερωτικά φυλλάδια. «Για παράδειγμα οι μοτοσυκλέτες που θα πωλούνται στη Βόρεια Αμερική θα κατασκευάζονται -κινητήρας και πλαίσιο- στο εργοστάσιο του Κάνσας Σίτι». Αυτό που δεν αναφέρεται είναι το πού θα κατασκευάζονται τα επιμέρους τμήματα της μοτοσυκλέτας, αλλά μάλλον στην Ινδία.
Η δυναμική των αγορών ώθησε τους Αμερικανούς να αποδεχτούν κάποιες παραδοξότητες, όπως ότι «Μεγάλη» θεωρείται στην Ινδία μια μοτοσυκλέτα με 500 κυβικά. Όμως στην γκάμα της Harley-Davidson η μικρότερη είχε 883 κ.εκ., ένα μοντέλο που οι σκληροπυρηνικοί θεωρούν «κοριτσίστικο»!
Κάτι έπρεπε να γίνει, να ξεκολλήσουν οι Αμερικάνοι από την ψύχωση των κυβικών και του όγκου, να προσαρμοστούν στα διαφορετικά μεγέθη.
Στην καρδιά των δύο μοντέλων βρίσκεται ο νέος υγρόψυκτος κινητήρας Revolution-X. Στα αμερικάνικα μοντέλα της η εταιρεία αποφεύγει να αναφέρει οτιδήποτε για υγρόψυξη μετά την ψυχρολουσία της κακής υποδοχής του V-Rod –με τον υγρόψυκτο κινητήρα εξελιγμένο από την Porsche.
Οι αμερικάνοι δημοσιογράφοι μιλούν για την πρώτη πραγματικά νέα μοτοσυκλέτα της Harley-Davidson στα τελευταία 13 χρόνια. Μπορεί, πάντως αυτό δεν το διακρίνουμε στον σχεδιασμό τους, που είναι ένα copy-paste του Dark Style με το οποίο ξεφεύγουν οι σχεδιαστές από τις κακοτοπιές. Αλλά φαντασία ή ενδιαφέρον, για τα ευρωπαϊκά γούστα τουλάχιστον, δεν διακρίνεται.
Ο φόβος μη βλάψουν το ιερό image της πιο αναγνωρίσιμης brand-φίρμας στον κόσμο μπορεί να παραλύσει ένα τμήμα σχεδιασμού υπόλογο στο marketing.
«Πρόκειται για τις νεότερες μοτοσυκλέτες της σειράς Dark Custom, αυτής που μάς έφερε τα τελευταία 5 χρόνια πρώτους στις πωλήσεις προς νέους ενήλικες στις ΗΠΑ», ανέφερε ο Matt Levatich, πρόεδρος και COO της Harley-Davidson Motor Company.
«Τόσο η Street 750 όσο και η Street 500 σχεδιάστηκαν ενσωματώνοντας χιλιάδες ωρών σε συζητήσεις με νεαρούς ενήλικες από διάφορες πόλεις του κόσμου. Οι απόψεις τους καθοδήγησαν τόσο την αισθητική, όσο και τις επιδόσεις της μοτοσυκλέτας. Και αποδεικνύουν ότι η γνώμη των πελατών μας παραμένει βασική κινητήρια δύναμη στη διαδικασία εξέλιξης των νέων μας μοντέλων».
Στις ΗΠΑ ήδη ακούγονται γκρίνιες για το ότι οι μοτοσυκλέτες δεν αγγίζουν την αμερικάνικη καρδιά των πελατών. Φτάνουν να πουν ότι θυμίζει την εικονιζόμενη Honda VT500 Ascot (1982-1984) που αντέγραφε τις Harley!
Όμως η αλήθεια είναι πως οι Street 500 και 750 δεν φτιάχτηκαν για Hοgs. Και οι «real men» πέραν του Ατλαντικού θα πρέπει να δεχτούν πως για να επιβιώσει η αγαπημένη τους H-D θα πρέπει να φτιάξει μοτοσυκλέτες για άλλους πελάτες, με άλλα γούστα. Και τελικά ότι σε λίγα χρόνια θα πάψουν να αποτελούν την πελατειακή βάση της αγαπημένης τους εταιρείας.
Όσο για τα τεχνικά χαρακτηριστικά, δεν έχουν και τόσο σημασία. Δισκόφρενο με δαγκάνα ενός εμβόλου μπροστά! Πόσα χρόνια έχουμε να το δούμε αυτό σε μοτοσυκλέτα άνω των 50 κυβικών; Ούτε που θυμόμαστε.
Και τελικά, αυτό που μετράει είναι ότι «είναι κούκλα, ακούγεται υπέροχα, τη λένε Harley και έχει σωστή τιμή». Έτσι συνόψισε την ουσία των Street 500 & 750 ο Matt Levatich.
Οι τιμές των 2 μοντέλων στις ΗΠΑ: Street 500, 6.500 δολάρια, Street 750, 7.500 δολάρια.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, το 2014 οι νέες μοτοσυκλέτες θα πωλούνται μόνον σε ΗΠΑ, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ινδία. Περισσότερες χώρες θα τις παραλάβουν από το 2015 και μετά.