Παρά την κρίση, το κλείσιμο εργοστασίων στον δυτικό κόσμο και τη μείωση των πωλήσεων στην Ευρώπη, οι ρομαντικοί ρισκάρουν χρήματα και κόπο για να πραγματοποιήσουν τα δίτροχα όνειρά τους.
Στην EICMA συγκίνηση προκάλεσε το περίπτερο που έφερε ένα «αρχαίο» αλλά θρυλικό όνομα -ανασύροντάς το από την αχλή της μεσοπολεμικής περιόδου: Brough Superior!
Ναι, η θρυλική εγγλέζικη φίρμα αναστήθηκε, 94 χρόνια από την ίδρυση και 73 από τον «θάνατό» της (1919-1940).
Μετά από 7,5 δεκαετίες, η Brough του σήμερα τολμά να παρουσιάσει την πρώτη νέα μοτοσυκλέτα με το βαρύ όνομα: την Brough Superior SS100.
Μοιάζει πράγματι με μια καρπερή συνάντηση του παρελθόντος με τη σύγχρονη τεχνολογία. Οι γραμμές της μοτοσυκλέτας έχουν βαθιές ρίζες στην κλασική όψη της αυθεντικής Brough Superior SS100 που από το 1924 μέχρι το 1940 είχε κατασκευαστεί σε 383 αντίτυπα.
Ολοκληρωμένη σε 90 μόλις μέρες, η μοτοσυκλέτα που είδαμε στην Έκθεση του Μιλάνου έγινε δυνατό να εμφανιστεί μόνον και μόνον χάρη στην απόλυτη αφοσίωση των συντελεστών της –αλλά και την ύπαρξη ενός έτοιμου κινητήρα.
Πρόκειται για έναν V2 με 997 κ.εκ. και περιεχόμενη γωνία 88ο που είχε σχεδιαστεί και εξελιχθεί πριν χρόνια, για τη γαλλική φίρμα Voxan, με τη συνεργασία της Boxer Design και του βελτιωτικού Οίκου Akira. Η Voxan «έφυγε» νωρίς, ο κινητήρας έμεινε αμανάτι, αλλά φαίνεται ότι τώρα βρίσκει σπίτι.
Ο κινητήρας είναι σχεδιασμένος να αποτελεί ενεργό μέλος του πλαισίου, οπότε όταν αποφασίστηκε η συμμετοχή στην ΕΙCMA, το «μόνο» που είχε να κάνει η Boxer Design, ήταν να δημιουργήσει μια μοτοσυκλέτα γύρω του.
Το αποτέλεσμα είναι συγκλονιστικό. Σε πρώτη ματιά μοιάζει με απομεινάρι της πρώιμης βιομηχανικής εποχής ή για όσους «βλέπουν» περισσότερα, με μια Superior SS100 του 1925. Από το πλάι μάλιστα θα ορκιζόταν κανείς ότι υπάρχει ακόμη το ίδιο πιρούνι Girder και τα… φρένα-ταμπούρα.
Από πιο κοντά όμως, μια βόλτα γύρω από τη μοτοσυκλέτα αποκαλύπτει την τελειότητα της ψευδαίσθησης. Ναι, το μακρύ κυλινδρικό ρεζερβουάρ από βουρτσισμένο αλουμίνιο παραμένει, αλλού όμως αναλαμβάνει απόλυτα η συγχρονη τεχνολογία.
Μπροστά για παράδειγμα, η ανάρτηση μπορεί να θυμίζει πιρούνι Girder, όμως πρόκειται για το πιο λειτουργικό εναλλακτικό σύστημα που έχουμε σήμερα: πρόκειται για ένα σύστημα τύπου Fior ή Hossack –ή Duolever για όσους ξέρουν από BMW.
Η ανάρτηση αυτή επιτρέπει τον διαχωρισμό των δύο λειτουργιών, της πέδησης (φρενάρισμα) και της απόσβεσης των ανωμαλιών του δρόμου. Έτσι ο αναβάτης μπορεί να φρενάρει πιο άγρια αλλά και πιο σταθερά, ειδικά πάνω από ανωμαλίες –και πιο βαθιά στην είσοδο μιας στροφής, καθώς απουσιάζει το γνωστό βύθισμα των συμβατικών τηλεσκοπικών πιρουνιών.
Ο κάτω βραχίονας του συστήματος είναι από μαγνήσιο, ενώ τα δύο ψαλίδια που περιέχουν και το αμορτισέρ στην περιοχή του λαιμού είναι από τιτάνιο. Βλέπουμε πως η νέα Brough μένει πιστή στις αρχές του πρώτου δημιουργού της: ο George Brough επέμενε να χρησιμοποιεί την πιο εξελιγμένη τεχνολογία και τα πλέον προηγμένα υλικά της εποχής του, για μια πανάκριβη μοτοσυκλέτα που δεν είχε το όμοιό της σε επιδόσεις.
Μια πολύ ενδιαφέρουσα υλοποίηση της «διαλεκτικής» μεταξύ του τότε και του σήμερα είναι τα εμπρός φρένα της νέας Superior SS100. Φυσικά πρόκειται για δίσκους, οι οποίοι όμως στο προφίλ τους παραπέμπουν σε ταμπούρα.
Πίσω από τη παραίσθηση κρύβονται δύο ζευγάρια (δηλαδή 4!) άκρως λειτουργικά πλευστά δισκόφρενα της Beringer, πάνω στα οποία επενεργούν ακτινικές δαγκάνες της ίδιας εταιρείας. Ενδιαφέρον θα έχει να μάθουμε πως διαχειρίζεται το κενό ανάμεσα στους δύο δίσκους κάθε ζεύγους η Beringer. Υπάρχει κάποιο αδρανές τακάκι δύο όψεων;
Η μικρή τους διάμετρος πάντως εξηγείται από το γεγονός ότι ως «δίδυμα» τα δισκόφρενα δημιουργούν την απαιτούμενη επιφάνεια τριβής που τώρα είναι μάλιστα μεγαλύτερη από ενός συμβατικού δίσκου 320 mm. Έτσι η διάστασή τους θυμίζει οπτικά εκείνη του ταμπούρου. Όπως και οι τροχοί με τα 18 μπράτσα παραπέμπουν σε ζάντα με ακτίνες.
Ο προβολέας φορά φωτιστικά στοιχεία LED τακτοποιημένα σε ένα σχετικά ογκώδες θολωτό καβούκι, που ωστόσο ταιριάζει απόλυτα στην ψευδαίσθηση «εποχής» που καλλιεργεί η αισθητική της ξαναγεννημένης SS100.
Η νέα Brough παραμένει πιστή στη κατασκευαστική φιλοσοφία της παλιάς, δηλώνοντας πως θα κατασκευάζει κάθε της μοτοσυκλέτα ανάλογα με τις ανάγκες και τα γούστα του ιδιοκτήτη της.