Εμπνευσμένο από το cult Suzuki DR 800S ή αλλιώς DR Big, το νέο V-Strom έρχεται να αντιμετωπίσει τον σκληρό, ευρωπαϊκό κυρίως ανταγωνισμό, έχοντας αλλάξει τελείως σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Ο κινητήρας V-2 90ο με 1.036 κυβικά αποδίδει «μόνο» 96,8 ίππους στις 8.000 σαλ και 10,50 χλγμ. ροπής μόλις στις 4.000 σαλ. Η μοτοσυκλέτα θα ζυγίζει 8 κιλά λιγότερο από το προηγούμενο μοντέλο (DL1000 V-Strom), το οποίο ήταν προσανατολισμένο στη χρήση δρόμου και έπαψε να παράγεται το 2009.
Η ίδια μοτοσυκλέτα πουλιόταν από την Kawasaki στην Ευρώπη ως KLV1000. Είναι άγνωστο αν το καθεστώς αυτό θα συνεχιστεί και με το νέο μοντέλο.
Σύμφωνα με την Suzuki τα 228 κιλά αναγορεύουν το V-Strom στην ελαφρύτερη μοτοσυκλέτα της κατηγορίας. Φορά ένα ελαφρύ πλαίσιο δύο δοκών από κράμα αλουμινίου, τροχό 19 ιντσών μπροστά (ασυνήθιστη πλέον επιλογή), φρένα με ακτινικές δαγκάνες μπροστά και φυσικά με ABS.
Επίσης θα υπάρχει ένα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που έχει κατά την Suzuki εξελιχθεί από τους μηχανικούς της εταιρείας στα MotoGP. Η Suzuki θεωρεί πως είναι εξαιρετικά εξελιγμένο, έχει πολλές διαμορφώσεις λειτουργίας και ρυθμίζεται με βάση δεδομένα από πέντε αισθητήρες.
Η εταιρεία επίσης δηλώνει εξαιρετική διαχείριση καυσίμου με αποτέλεσμα μια μέση κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. Αυτή σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 20 λίτρων δίνει μια σεβαστή αυτονομία 415 χιλιομέτρων.
Ο ανταγωνισμός εκφράζεται κυρίως από την BMW R1200GS, η οποία αποδίδει (στοιχεία κατασκευαστή) 125 ίππους και 12,73 χλγμ ροπής, αλλά ζυγίζει περισσότερο (238 κιλά).