Η Ducati έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες και τεχνικά χαρακτηριστικά της πανάλαφρης και υπερ-εξωτικής Panigale Superleggera 1199.
Το βάρος και η απόδοσή της εντυπωσιάζουν, καθώς επιβεβαιώνουν πως η συλλεκτική μοτοσυκλέτα θα περάσει στην ιστορία, αφού περηφανεύεται για την καλύτερη σχέση ισχύος προς βάρος από κάθε μηχανοκίνητο δίκυκλο που κατασκευάστηκε ως σήμερα.
Οι αριθμοί που δίνει η Ducati σημαίνουν απλά ότι η Superleggera είναι ταυτόχρονα ελαφρύτερη από μία μοτοσυκλέτα MotoGP (το βάρος τους είναι 160 κιλά) και πιο ισχυρή από μια BMW S1000RR.
Για την ακρίβεια o V2 της αποδίδει «πάνω από» 200 ίππους στις 11.500 σαλ. (και 13,66 χλγμ ροπής στις 10.300 σαλ), ενώ ζυγίζει στεγνή μόλις 155 κιλά, πράγμα που σημαίνει πως κάθε κιλό κινείται από 1,29 ίππο.
Πρόκειται πράγματι για μια μοναδική σχέση απόδοσης προς βάρος, για μοτοσυκλέτα που κυκλοφορεί νόμιμα στο δρόμο. Η σχέση αυτή, η καλύτερη στην ιστορία των μοτοσυκλετών, δικαιολογεί από μόνη της την τιμή των 73.000 ευρώ.
Το χαμηλότατο βάρος έχει επιτευχθεί με εκτεταμένη χρήση πανάλαφρων «ευγενών» κραμάτων με βάση το μαγνήσιο, το τιτάνιο και το αλουμίνιο, ενώ μεγάλη συμμετοχή έχουν και τα ανθρακονήματα.
Η Superleggera βασίζεται στην ήδη εξωτική 1199 Panigale R, φορά όμως πλαίσιο και ζάντες από μαγνήσιο. Το υποπλαίσιο και το φέρινγκ είναι σχηματισμένα από ανθρακονήματα, το τελικό της εξάτμισης από τιτάνιο, αλλά το «χταπόδι» της από ανοξείδωτο ατσάλι.
Πολλές από τις βίδες και τις πόρπες σε κινητήρα και πλαίσιο είναι επίσης καμωμένες από τιτάνιο. Από το ίδιο μέταλλο είναι και το ελατήριο στο αμορτισέρ της Öhlins, που όπως και το πιρούνι, ανήκει στη κορυφαία σειρά αναρτήσεων ΤΤΧ. Τα φρένα είναι μονομπλόκ, της σειράς Μ50 Brembo.
Ο κινητήρας έχει δύο μόνον ελατήρια σε κάθε έμβολο για μείωση των τριβών, ενώ οι βαλβίδες εξαγωγής είναι επίσης από τιτάνιο. Η εταιρεία προσφέρει ένα κιτ που περιλαμβάνει εξάτμιση Akrapovič, το οποίο ανεβάζει την απόδοση κατά 5 ίππους και κόβει άλλα 2,5 κιλά από το βάρος, λες και το χρειάζεται δηλαδή.
Δείτε στη λίστα από πού προήλθε η μείωση του βάρους σε σχέση με την 1199 Panigale R…
– Φαιρινγκ και τμήματα από Ανθρακονήματα: -1 κιλό
– Τμήμα πλαισίου – «φιλτροκούτι» από Μαγνήσιο: -1 κιλό
– Υποπλαίσιο από ανθρακονήματα: -1,2 κιλά
– Εξάτμιση Τιτανίου: -2,5 κιλά
– Ζάντες μαγνησίου: -1 κιλό
– Μπαταρία ιόντων ηλιθίου: -2 κιλά
– Αναρτήσεις: Πιρούνι και αμορτισέρ: -1,4 κιλά
– Έμβολα Superbike: -194 γραμ.
– Στρόφαλος από βολφράμιο: -396 γραμ.
– Αλυσίδα και γρανάζια τελικής μετάδοσης από το WSBK, διάφορα τμήματα Carbon, βίδες, συνδετικά: -1,3 κιλά
Η Superleggera επιπλέον φορά ένα πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων που περιλαμβάνει το νέο σύστημα ελέγχου σούζας, μαζί βέβαια με traction control και engine braking control.
Αυτό έρχεται κατευθείαν από τους αγώνες, προσφέροντας καλύτερο έλεγχο στην είσοδο της στροφής, αφού συνδυάζει τον μονόδρομο συμπλέκτη με ένα σύστημα ελέγχου της τροφοδοσίας, ώστε να μειώνεται στο ελάχιστο το φρενάρισμα του κινητήρα όταν κλείνει το γκάζι. Το σύστημα καταγράφει και προβάλλει στην οθόνη του πολυοργάνου τις γωνίες κλίσης που επιτυγχάνει η μοτοσυκλέτα.
Αλλά βέβαια, αν είστε ένας από τους λίγους τυχερούς που έχετε προσκληθεί να δηλώσετε ενδιαφέρον αγοράς, ήδη τα γνωρίζετε όλα αυτά.
Δείτε ένα «αισθησιακό» teaser video για το «project 1201» της Ducati που προμηνύει την επίσημη παρουσίαση της Superleggera στο Μιλάνο…