Κακός χαμός αναμένεται φέτος ανάμεσα στα παλιά και τα νέα streetfighter των εργοστασίων. Τα καθιερωμένα Aprilia, Triumph, Ducati και ΚΤΜ εντείνουν το μεταξύ τους ανταγωνισμό, ενώ έρχονται νέα από τη BMW και την Kawasaki (ένα Ζ επιτέλους βασισμένο στο ZΧ-10R) να δημιουργήσουν μια πραγματικά εκρηκτική ατμόσφαιρα.

Σήμερα σάς παρουσιάζουμε την πιο ευκρινή και κοντινή φωτογραφία του ολοκαίνουργιου BMW S 1000 S που έρχεται σαν μοντέλο 2014.

Η φωτογραφία τραβήχτηκε στη Γερμανία και αυτό επιβεβαιώνει πως βρίσκεται πια στο τελικό στάδιο πριν τη μαζική παραγωγή. Η εξέλιξη των μοτοσυκλετών στα πρώτα στάδιά της γίνεται συνήθως σε μακρινές, ερημικές τοποθεσίες, ώστε να μην γίνουν εύκολα αντιληπτές.

Η οδήγηση του ΒMW streetfighter στην πατρίδα του δείχνει ότι η ΒMW δεν έχει πλέον να κρύψει τίποτα, αφού είναι θέμα εβδομάδων η εμφάνισή του στην αγορά.



Φωτογραφία: Chris Doane Automotive LLC

Φυσικά η S 1000 S βασίζεται στη superbike S 1000 RR, έχοντας πιο άνετη εργονομία και χάνοντας λίγο σε επιδόσεις. Πόσο λίγο; Κρίνοντας από τη διατήρηση του πλαισίου και των περιφερειακών όπως φρένα και αναρτήσεις, της εξάτμισης και της ουράς, θα λέγαμε ότι οι διαφορές στην απόδοση μεταξύ των δύο μοντέλων θα είναι πολύ μικρές.

Κι αυτό παρότι η συνήθης πρακτική των εργοστασίων είναι να ρυθμίζουν πιο ήπια το μοτέρ, ώστε να είναι πιο φιλικό και εύχρηστο, χάνοντας όμως σε μέγιστη ιπποδύναμη.

Στο κάτω-κάτω μια street-fighter είναι, παρά το όνομά της, μια μοτοσυκλέτα προορισμένη να χρησιμοποιείται καθημερινά στις πόλεις και τη νύχτα για χουλιγκανισμούς, αν πιστέψουμε τους urban legends.

Ένας λόγος για την επιλογή περιορισμού της απόδοσης είναι και η σημαντικά διαφορετική θέση οδήγησης, που εκθέτει τον αναβάτη στην αέρα και δεν τον αφήνει να στηριχτεί σωστά σε ακραίες επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις και κλίσεις. Όλα αυτά βέβαια σε σχέση με τη χρήση σε μια πίστα. Γιατί στην πόλη κανένα superbike δεν οδηγείται στο όριο.

Όπως και να ‘χει, η μοτοσυκλέτα αναμένεται να διαθέτει όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που εντυπωσιάζουν με τη λειτουργία τους πάνω στο RR και είναι μάλλον υποχρεωτικός εξοπλισμός, εάν η BMW θέλει να ανταγωνιστεί π.χ. το Tuono της Aprilia.

Η φωτογραφία φανερώνει πως η BMW βαδίζει στα ίδια χνάρια της ασύμμετρης σχεδίασης στη μάσκα. Βέβαια δοκιμάζει μια μικρή διαφοροποίηση, υπό την έννοια ότι τώρα ο προβολέας της μεγάλης σκάλας μετακομίζει στα αριστερά, δηλαδή τα φωτιστικά σώματα έχουν ανταλλάξει θέσεις στο S.

Διατηρείται ένα 15% του φέρινγκ γύρω από τα όργανα και τα φώτα, ενώ περισσότερο πλαστικό κρύβει πλαίσιο και κινητήρα, το οποίο επεκτείνεται σαν «φαβορίτες» ως κάτω από το ψυγείο.

Σύμφωνα με όσα έχουν παρατηρηθεί σε «κατασκοπευτικές» φωτογραφίες, θα υπάρχουν τουλάχιστον δύο εκδόσεις. Μία με τη χρυσή σειρά δαγκανών στα φρένα και τη στάνταρ εξάτμιση, που θα αντιστοιχεί στο βασικό μοντέλο του S 1000 RR. Θα υπάρχει όμως και μία αντίστοιχη της έκδοσης HP4 που θα φορά ασημένιες δαγκάνες και τελικό της Akrapovic.