Όλα ξεκίνησαν από το… μεγάλο στόμα -ή την ηθελημένη διαρροή- του Vito Cicchetti που μίλησε στην Gazetta dello Sport. Ο Ιταλός δεν είναι άλλος από τον γενικό διευθυντή της Honda Ιταλίας, μιας ισχυρότατης θυγατρικής με σημαντικά εργοστάσια στην γείτονα, όπου κατασκευάζονται πολλά μοντέλα της εταιρείας.
Ο Cicchetti λοιπόν δήλωσε ότι στην επόμενη ΄Εκθεση της Κολωνίας, την Intermot 2014, θα παρουσιαστεί μια νέα Africa Twin με δικύλινδρο φυσικά κινητήρα –ως μοντέλο 2015.
Ο Ιταλός μάνατζερ αρνήθηκε να αποκαλύψει το οτιδήποτε άλλο, όμως τη σκυτάλη της αναζήτησης πήραν Αμερικανοί δημοσιογράφοι οι οποίοι στα αρχεία όπου κατοχυρώνονται οι εταιρικές ονομασίες μοντέλων, ανακάλυψαν και το όνομα «Africa Twin». Φυσικά κατοχυρωμένο από την Honda.
Τα συγκεκριμένα αρχεία δεν αναφέρονται σε τεχνικά χαρακτηριστικά και έτσι, για την ώρα, δεν γνωρίζουμε αν η νέα Africa θα επιστρέψει στις ρίζες με κυβισμό γύρω στα 650 κυβικά, ή θα ανέβει στις κατηγορίες 800cc ή και 1200cc που πλέον είναι και δημοφιλέστερες.
Σίγουρα αν η μοτοσυκλέτα είναι μεγαλύτερη από την Transalp θα είναι και βαρύτερη και θα έχει μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια, οπότε ο υπάρχων δικύλινδρος κινητήρας της με την απόδοση που έχει τώρα θα φαντάζει αναιμικός.
Λογικότερο θα είναι να διαθέτει αυξημένο κυβισμό. Επιπλέον για να ανταποκριθεί στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό που προηγείται όσον αφορά τον «χαρακτήρα» και την «ποθητότητα», θα πρέπει να προσφέρει κάτι πιο «ζωντανό» από τις υπερ-πολιτισμένες μοτοσυκλέτες που έχει σήμερα στην γκάμα της η Honda.
Και έχει πολλές, ακόμη κι αν δεν προσμετρήσουμε την «χλιαρή» NC700Χ: Transalp, Crossrunner, Varadero, Crosstourer. Φιλικές, καλοφτιαγμένες μοτοσυκλέτες που όμως υστερούν στον τομέα «ψυχή».
Το όνομα Africa Twin φέρει τη βαριά κληρονομία των τεσσάρων αγωνιστικών επιτυχιών στο Dakar (ως NXR-750), που προικοδότησε με παροιμιώδη αξιοπιστία και φιλικότητα τα μοντέλα, σε 650 αρχικά και 750 κ.εκ. στη συνέχεια. Ασφαλώς η επιστροφή της Honda στα Rally και μάλιστα με απαιτήσεις, δεν είναι καθόλου τυχαία σε σχέση με τον χρόνο επιστροφή του Africa Twin στην αγορά.
Με τον τροχό 21″ μπροστά έδειξαν αγάπη για τις «ανώμαλες» καταστάσεις δρόμου και σε μια σύγχρονη εκδοχή θα μπορούσε να φέρει επιτέλους ένα μοντέλο της μεγάλης Κόκκινης ικανό να κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό της BMW και της Triumph.
Με την κατακρήμνιση των πωλήσεων των Supersport / Superbike σε Ευρώπη και ΗΠΑ, το νέο πεδίο δόξης για τις εταιρείες είναι οι Adventure μοτοσυκλέτες. ΄Όλοι οι κατασκευαστές προσπαθούν με συμβατικά (Suzuki V-Strom 1000) ή ιδιόρρυθμα (Kawasaki Versys 1000) μοντέλα να δαγκώσουν ένα κομματάκι της πίτας την οποία ουσιαστικά δημιούργησε η BMW με τις GS.
Η επιστροφή της Afr