Έτσι μαθαίνει κανείς καλύτερα: με βόλτες στο δάσος ή σε αλάνες, μακριά από την κυκλοφορία και τα επικίνδυνα τετράτροχα. Μιλάμε βέβαια για οδήγηση σε νεαρή ηλικία, όπου μαθαίνει κανείς ιδανικά την ισορροπία πάνω στους δύο τροχούς, αλλά δεν είναι ακόμη σε θέση να τα βγάλει πέρα με την πολυσύνθετη κίνηση στους δρόμους.
Κάθε κατασκευαστής έχει για τα πρωτάκια της μοτοσυκλέτας κάποια μοντέλα, προκειμένου να τα βάλει «στο λούκι των προτιμήσεων» από πολύ νωρίς.
Αυτό προσφέρει δεκαετίες τώρα και η σειρά CRF της Honda. Με το CRF50F για τα πρωτάκια και με το μεγαλύτερο 110F για τα «δευτεράκια», δηλαδή για μετά την ηλικία των 10 ετών.
Τώρα έρχεται το CRF125F να αντικαταστήσει το 110F. Σε δύο εκδόσεις, με μικρούς (F) και μεγάλους τροχούς (FB). Ο αερόψυκτος τετράχρονος κινητήρας των 123 κυβικών με τον ένα εκκεντροφόρο επικεφαλής έχει ρυθμιστεί ώστε να παρέχει ροπή από «μηδενικές» στροφές.
Με περιορισμένο overlap και βύθισμα βαλβίδων και ανάλογα σχεδιασμένη εξάτμιση. Αποδίδει 8,6 ίππους στις 7.000 σαλ και 1,04 χιλογραμμόμετρα ροπής στις 4.500 σαλ.
Η τροφοδοσία είναι πάλι με καρμπυρατέρ, η ανάφλεξη ηλεκτρονική και τώρα το καπάκι του εμπρός γραναζιού έχει χωρίσει από εκείνο της ανάφλεξης, ώστε να διευκολύνεται η αλλαγή / καθαρισμός γραναζιού και αλυσίδας.
Το κιβώτιο έχει 4 σχέσεις και ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς και προοδευτικός. Και φυσικά υπάρχει μίζα για εύκολη εκκίνηση και στο πιο «άβολο» έδαφος. Εκεί που η μανιβέλα έχει απαιτήσεις ως προς τη θέση της μοτοσυκλέτας και την στάση του αναβάτη.
Διατηρώντας τις συνολικές διαστάσεις του ευκίνητου 110F, το 125 διαθέτει νέο πλαίσιο, στο οποίο το φίλτρο αέρα και η θήκη της μπαταρίας είναι τώρα ενοποιημένα, καταλαμβάνοντας λιγότερο χώρο και επιτρέποντας στην σέλα να χαμηλώσει κατά 5 χιλ. στα 735. Η έκδοση FB έχει ύψος σέλας 785 χιλ.
Νέο και ενισχυμένο, το πιρούνι (πιο σκληρά ελατήρια) έχει διάμετρο 31 χιλιοστών όταν το 110F φορούσε 27 χιλ. Η διαδρομή βρίσκεται στα 140χιλ. και για το πιο στιβαρό αμορτισέρ στα 114 χιλ. Για την έκδοση FB οι διαδρομές είναι αντίστοιχα 150 και 150 χιλιοστά.
Οι τροχοί είναι 17 ιντσών εμπρός 14 πίσω (FB 19″ και 16″). Ένα υδραυλικό δισκόφερνο 220 χιλ εμπρός με ρυθμιζόμενη μανέτα και ένα ταμπούρο 96 χιλ. πίσω φροντίζουν την επιβράδυνση στο χώμα.
Η θέση οδήγησης και τα σημεία στήριξης του σώματος έχουν μεταβληθεί στο πιο «σύγχρονο». Πιο στενό είναι το τιμόνι αλλά πιο φαρδιά τα ποδωστήρια και σε αυξημένη μεταξύ τους απόσταση. Προσφέρουν έτσι ευκολότερο χειρισμό –μάλιστα η εργονομία είναι ίδια -αναλογικά- με του CRF450F.
Το CRF125F φορά γραφικά παρόμοια με των μεγάλων CRF για να μην πάψουν ποτέ οι μικροί να ονειρεύονται. Το πιο «άγριο» στοιχείο επάνω στα CRF 125 πάντως είναι η ευφυής σχεδίαση των λευκών πλαστικών που σχηματίζουν ένα «θυμωμένο» πτηνό, κάτι σε τσικνιά θα έλεγε κανείς.
Σημαντικές διαστάσεις
Μεταξόνιο: 1.219 χιλ. (1.254 χιλ. στην έκδοση FB)
Κάστερ: 27 μοίρες
Trail: 81 χιλ. (94 χιλ. στην έκδοση FB)
Βάρος γεμάτο: 88 κιλά
Δείτε το νέο μικρό CRF στο φωτο-video στις δύο του εκδόσεις, με τους μεγάλους τροχούς…
…και με τους μικρότερους