Όπως έχουμε ξαναγράψει, η Ιαπωνία έχει την πιο έντονη παρουσία από όλες τις ασιατικές χώρες στο παγκόσμιο στερέωμα των custom made μοτοσυκλετών.
Όμως τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι βελτιωτικοί οίκοι ξεπηδούν στον ευρύτερο χώρο, παραδείγματος χάριν στην Αυστραλία, όπου η ομάδα Zeus έχει προσφέρει μοναδικές δημιουργίες.
Η Zeus έχει τόση επιτυχία, που τώρα επεκτείνεται στο Μπαλί, προάγοντας σε όλη την Ινδονησία το μοτοσυκλετιστικό ιδίωμα της «ιδιοκατασκευής». Και τώρα ήρθε η σειρά της Ταϊβάν.
Η εικονιζόμενη κατασκευή είναι μια bobber που ξεκίνησε τη ζωή της ως Harley-Davidson Sportster 883 του 2009, για να καταλήξει ως Iron Guerrilla. Αποτελεί δημιουργία ενός νέου γκαράζ, του Raugh Crafts, στην πρωτεύουσα Ταϊπέι.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή Winston Yeh, φανατικό biker και βιομηχανικό σχεδιαστή, «η αρχική ιδέα για τούτη τη μοτοσυκλέτα στόχευε στη δημιουργία μιας custom, αλλά όχι ιδιαίτερα εξεζητημένης, διότι στην Ταϊβάν ο ΚΟΚ προβλέπει πως κάθε μοτοσυκλέτα με κυβισμό πάνω από 250 κυβικά πρέπει μετά την πενταετία να ελεγχθεί μηχανολογικά».
«Μέρος του ελέγχου αποτελεί και η οπτική σύγκριση: η μοτοσυκλέτα δηλαδή συγκρίνεται με τη φωτογραφία του στάνταρ εργοστασιακού μοντέλου και αν διαφέρει πολύ, δύσκολα παίρνει την άδεια κυκλοφορίας».
Με αυτή τη βασική προϋπόθεση κατά νου λοιπόν, ο Yeh προσπάθησε να συνθέσει ένα σύνολο που τελικά θα προξενούσε μια παρόμοια οπτική εντύπωση με την αρχική μοτοσυκλέτα, πράγμα αλλόκοτο, αφού η κεντρική ιδέα μιας custom είναι να ξεφύγει ακριβώς από το πολυφορεμένο και δίχως προσωπικότητα βιομηχανικό look.
Τέλος πάντων, το επίτευγμα του Yeh έγκειται στο ότι κατάφερε πράγματι, από μακριά τουλάχιστον, η Iron Guerilla να δίνει την εντύπωση μιας σχεδόν στάνταρ Harley Sporster. Όταν όμως πλησιάζεις και αρχίσεις να παρατηρείς τις λεπτομέρειες, οι διαφοροποιήσεις και μοναδικές επεμβάσεις γίνονται ορατές.