Για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες μοτοταξί στο Παρίσι, έχουμε ξαναγράψει. Τώρα, πέρα από τον αθέμιτο πόλεμο των τετράτροχων ταξιτζήδων, έχουν να αντιμετωπίσουν και άλλη μία δυσκολία. Όχι όλοι, όσοι έχουν επιλέξει ως εργαλείο της δουλειάς τους το Honda Gold Wing.
Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι πολύ δημοφιλές, γιατί από πολλούς πελάτες θεωρείται σούπερ άνετο και πολυτελείας και το ζητούν επισταμένως. Την ίδια άποψη έχουν και πολλοί ιδιοκτήτες μοτοταξί, αφού πιστεύουν πως είναι η ιδανική μοτοσυκλέτα για να μεταφέρουν τους πελάτες τους μέσα στην πολύβουη, και μονίμως πηγμένη από αυτοκίνητα, γαλλική πρωτεύουσα.
Η επαγγελματική όμως χρήση του Gold Wing και δη μέσα στην πόλη, γράφει πολλά χιλιόμετρα κάθε μήνα στο κοντέρ. Και ναι μεν η μοτοσυκλέτα τα βγάζει πέρα, αφού θεωρείται τέρας αξιοπιστίας, όχι όμως και ο συμπλέκτης της, που έχει να αντιμετωπίσει χιλιάδες αλλαγές ταχυτήτων καθημερινά από φανάρι σε φανάρι.
Και από αυτήν την πραγματικότητα ανακύπτει το πρόβλημα. Η Honda Γαλλίας ανακοίνωσε ότι η Gold Wing και ειδικότερα ο συμπλέκτης της δεν έχει σχεδιαστεί για να κάνει τόσα πολλά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη σε μια μέρα.
Ως εκ τούτου, αναφέρεται στη ανακοίνωση, η Honda Γαλλίας ναι μεν θα καλύπτει με την εγγύησή της τις κανονικές φθορές και προβλήματα αξιοπιστίας, όχι όμως κι αυτές (βλ. συμπλέκτη) που προκύπτουν από την «υπερβάλλουσα χρήση» όταν λειτουργεί σαν ταξί!
Αυτό βέβαια δεν αρέσει καθόλου στις εταιρείες μοτοταξί, οι οποίες συνολικά λειτουργούν 200 με 300 Gold Wing. Εναλλακτικά τώρα τελευταία στρέφονται στη νέα εξακύλινδρη BMW K 1600 GTL, αλλά η τάση αυτή εκδηλώνεται αργά και θα πάρει αρκετό χρόνο μέχρι να φθάσει στους αριθμούς των Honda.
Οι δίτροχοι ταξιτζήδες αποκρούουν τις αιτιάσεις της Honda αναφέροντας πως το άλλο αγαπημένο τους εργαλείο, το επίσης «πολυθρονάτο» Suzuki Burgman 650 υφίσταται εξίσου σκληρή χρήση με την Gold Wing, αλλά αυτό δεν ενοχλεί τη Suzuki.
Η οποία τηρεί όλες τις δεσμεύσεις της εγγύησης και μάλιστα έχει καταρτίσει ειδικό πρόγραμμα ελέγχων του συστήματος μετάδοσης, για όσα από τα μέγα σκούτερ της δουλεύουν επαγγελματικά. Το οποίο είναι επίσης ενταγμένο μέσα στη διετή εγγύηση.
Η Suzuki δείχνει τον δρόμο στο ζήτημα αυτό και η στάση της Honda είναι ακατανόητη, πόσο μάλλον όταν τα Gold Wing μοτοταξί αποτελούν ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των πωλήσεων του μοντέλου στη Γαλλία.