Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Honda DCT βρίσκεται κοντά μας από το 2010, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε σε μια ειδική έκδοση του VFR1200F. Έλαβε ανάμεικτες κριτικές στην πρώτη εκείνη εκδοχή του, με βασική το βάρος του, καθώς πρόσθετε 10 κιλά στη μοτοσυκλέτα.
Η Honda βέβαια συνέχισε να το εξελίσσει. Το 2011 παρουσίασε το DCT 2ης γενιάς, με μικρές διαφορές στον προγραμματισμό του.
Στην Ευρώπη έχουν πωληθεί ήδη 12.500 Honda με DCT. Το 2012 στη γκάμα της εταιρείας προστέθηκαν τέσσερα νέα μοντέλα εξοπλισμένα με αυτό. Είναι τα Integra όπου το DCT είναι στάνταρ, τα δύο νέα NC700X και NC700S, καθώς και η ειδική έκδοση του Crosstourer.
Ειδικά στο «μαλακό» Urban Adventure NC700X μέσα στον πρώτο χρόνο ζωής του, το μερίδιο της έκδοσης DCT ανέβηκε από το 10% στο 44% (από Απρίλιο ’12 ως Φεβρουάριο ’13). Στο Crosstourer το μερίδιο της έκδοσης DCT αυξήθηκε επίσης αλματωδώς, από το 25% στο 70%, κατά το διάστημα Φεβρουαρίου ’12 – Φεβρουαρίου ’13.
Τώρα η Honda ανακοινώνει ότι από το φθινόπωρο του 2013 θα υπάρξουν ανάλογες εκδόσεις και των CTX700/CTX700N. Τα δύο αυτά μοντέλα θα φέρουν πλέον ως στάνταρ το DCT και θα επιδειχθούν στην έκθεση EICMA του Μιλάνου, το Νοέμβριο.
Παρουσιάστηκαν μόλις το Φεβρουάριο στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης μοτοσυκλέτας του Σικάγο και αποτελούν cruiser πόλης, με το X να προσφέρει κάποιες παραπάνω δυνατότητες ταξιδέματος, λόγω της μικρής ζελατίνας.
Κινούνται από έναν παράλληλο δικύλινδρο 670 κυβικών με απόδοση 47 ίππων και βελούδινη λειτουργία, ρυθμισμένο για ροπή στις χαμηλομεσαίες στροφές.
Αποτέλεσμα είναι η χαμηλή κατανάλωση, περί τα 4,0 λτ./100 χλμ σε πραγματικές συνθήκες πόλης.
Το πλεονέκτημα στο σύστημα μετάδοσης με δύο συμπλέκτες είναι ότι δεν διακόπτεται η μετάδοση της ισχύος στον πίσω τροχό κατά τη διάρκεια της αλλαγής σχέσης. Ο ένας συμπλέκτης ελέγχει τη μετάδοση για τις σχέσεις 1, 3 και 5 και ο άλλος τις σχέσεις 2, 4 και 6. Έτσι η «επόμενη» σχέση είναι ήδη «κομπλαρισμένη», και απλά με την αλλαγή «αναλαμβάνει» ο ανάλογος συμπλέκτης.
Η μοτοσυκλέτα μπορεί να οδηγηθεί από αναβάτες με δίπλωμα κατηγορίας Α2 στην Ευρώπη. Πέραν του DCT η μοτοσυκλέτα φέρει στον στάνταρ εξοπλισμό της και σύστημα ABS.
Δείτε στο βίντεο πώς λειτουργεί το DCT δεύτερης γενιάς…