Η Toyota παρουσίασε στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης το i-Road, ένα ηλεκτροκίνητο τρίτροχο όχημα πόλης που κινείται σαν μοτοσυκλέτα.
Το i-Road χρησιμοποιεί τεχνολογία «active lean», ή πιο απλά στρίβει γέρνοντας, κάτι που έχουμε ήδη δει στα Piaggio MP3 και στα Quadro. Το όχημα απευθύνεται αποκλειστικά στον εποχούμενο εντός πόλεων ο οποίος επιζητεί τα πλεονεκτήματα της μοτοσυκλέτας, αλλά θέλει να αποφύγει τα μειονεκτήματά της, την έκθεση στις καιρικές συνθήκες, τη σκόνη και κρύο. Δηλαδή θέλει και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο, πράγμα κομματάκι δύσκολο.
Το κλειστό αμάξωμα επιτρέπει την οδήγηση χωρίς κράνος, άρα χωρίς να καταστρέφει τις γυναικείες κομμώσεις και προσφέρει προστασία από τον καιρό. Ως εδώ καλά πάμε, όσον αφορά την αποφυγή των μειονεκτημάτων μιας μοτοσυκλέτας.
Ας δούμε πως τα καταφέρνει σε σχέση με τα πλεονεκτήματά της: το i-Road έχει πλάτος μόλις 85 εκατοστά, δηλαδή όχι περισσότερο από ένα μέγα σκούτερ, άρα θα μπορεί να κινείται εύκολα μέσα στην κυκλοφορία, αλλά όχι και να ακολουθεί τα συμβατικά δίτροχα στη «διήθηση».
Έπειτα, η μπαταρία δηλώνεται με αυτονομία μόλις 50 χιλιομέτρων. Άρα, πράγματι κάθε ιδέα μετακίνησης εκτός πόλης πρέπει να αποκλειστεί. Η πλήρης επαναφόρτιση απαιτεί λιγότερο, μόλις 3 ώρες στην οικιακή πρίζα.
Όσο για την τελική, αυτή φτάνει τα 45 χλμ. ανά ώρα. Είναι όμως ουσιαστικά «εκτός βεληνεκούς», αφού όπως δηλώνει η Τοyota, η αυτονομία των 50 χλμ. επιτυγχάνεται αν η ταχύτητα κίνησης δεν ξεπερνά τα 30 χλμ. ανά ώρα… Ουσιαστικά δηλαδή τα 50 χλμ είναι μια αυτονομία virtual, που δύσκολα θα επιτευχθεί στην πράξη.
Η κίνηση είναι στους δύο εμπρός τροχούς όπου κάθε ένας εμπεριέχει έναν των ηλεκτροκινητήρα 2 kw. Οι δε αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται με τη στροφή του πίσω τροχού. Αυτή η επιλογή έδωσε περισσότερο χώρο και απλότητα στο εμπρός μέρος που έχει αποφύγει τους μοχλισμούς των αντίστοιχων σχεδιαστικά scooter.
Με τον πίσω τροχό να κρατά το τιμόνι, οι αλλαγές κατεύθυνσης είναι ακαριαίες, καθώς το i-Road στρίβει σχεδόν επιτόπου. Ιδανικό για το αστικό περιβάλλον, όμως έτσι έρχεται νωρίς το όριο κλίσης και αυτό θα αποτελέσει το φράγμα σε όποια προσπάθεια βελτίωσης της ταχύτητάς του. Αν έπιανε περισσότερα χιλιόμετρα, θα του «τελείωναν» τα περιθώρια κλίσης. Ήδη τώρα οι κλίσεις του είναι ασυνήθιστα μεγάλες για την ταχύτητα κίνησης, όπως φαίνεται και στο βίντεο.
Δεν είναι ακόμη γνωστό αν και πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή του i-Road. Σίγουρα το τρίτροχο είναι συμπαθητικό και πολύ φιλικό χάρη στο σχήμα αβγού, που συνεχίζει στα βήματα των αισθητικών επιλογών για το Aygo.
Ωστόσο αμφιβάλλουμε αν ένα όχημα με αυτονομία μικρότερη των 50 χλμ. μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μετακινήσεων μέσα σε μια μεγαλούπολη. Θα καταφέρει να βρει χώρο στην αγορά, ανάμεσα στο τετράτροχο Renault Twizy και τα συμβατικά ή ηλεκτρικά σκούτερ; Και πόσα προϊόντα «i-κάτι…» αντέχει ο κόσμος πριν σιχαθεί το συγκεκριμένο γράμμα της αλφαβήτου;
Ο χρόνος θα δείξει. Το ενθαρρυντικό με την εμφάνιση του i-Road είναι πως μια εταιρεία σαν την Toyota εμφανίζεται πρόθυμη να ρισκάρει, να προτείνει νέες ιδέες και να δοκιμάσει τις αντιδράσεις του κόσμου. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να αναγνωριστεί και ανατείλει «η επόμενη μέρα» στην προσωπική μετακίνηση των πόλεων.
Δείτε το καλογυρισμένο και απόλυτα διαφωτιστικό βίντεο…