Με βάρος μόλις 45 κιλά το Xkuty θα μπορούσε να θεωρηθεί ηλεκτρικό ποδήλατο. Ο κύριος ανασταλτικός παράγοντας για τη χρήση αυτού του χαρακτηρισμού όμως, είναι η απουσία πεταλιών…
Το περίεργο είναι πως αυτήν ακριβώς τη διαφορά επικαλούνται οι ισπανοί σχεδαστές του, παράλληλα με την απουσία αλυσίδας, για να τονίσουν χωρίς να σηκώνουν μάλιστα κουβέντα για το αντίθετο, ότι το Xkuty είναι ένα σκούτερ, ένα πολύ ελαφρύ σκούτερ.
Εκτός του βάρους πάντως, οι δημιουργοί του ευφάνταστου και πολύ cool Xkuty τονίζουν και την ευκολία χρήσης ή λειτουργίας αν θέλετε. Μάλιστα δηλώνουν εμφατικά στη διαφήμισή του ότι το δίτροχό τους πουλιέται χωρίς βιβλιάριο οδηγιών χρήσεως.
Το μόνο που χρειάζεται να κάνει κανείς είναι να πατήσει ένα κουμπάκι δεξιά στο τιμόνι για να ξεκινήσει, περιστρέφοντας το «γκάζι». Όχι ότι αντιλαμβάνεται ο αναβάτης πότε λειτουργεί και πότε όχι. Αυτό τουλάχιστον υπονοεί η πληροφορία ότι ο εκπεμπόμενος ήχος δεν ξεπερνάει τα 5 ντεσιμπέλ.
Παρά την εικόνα της απλότητας, μηχανικά το Xkuty είναι κατασκευασμένο όπως κάθε ηλεκτροκίνητο δίτροχο. Δηλαδή φοράει ένα ηλεκτρομοτέρ, το συγκεκριμένο με απόδοση 1.500W, που το σπρώχνει ως τα 45 χ.α.ω. Το μοτέρ αντλεί ενέργεια από δύο μπαταρίες λιθίου με συνολική χωρητικότητα 17Ah, η οποία επαρκεί για αυτονομία 50 χλμ.
Μόλις ένα δίωρο απαιτεί η πλήρης επαναφόρτισή των μπαταριών, που στην Ισπανία κοστίζει μόλις 50 σεντ. Με αυτό το δεδομένο, η «κατανάλωση» είναι 0,01 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Φυσικά αυτό το κόστος θα ποικίλει από χώρα σε χώρα, ανάλογα με τη ντόπια τιμολογιακή πολιτική ρεύματος. Όπως και να έχει το κόστος αυτό είναι εξαιρετικά χαμηλό και άρα γοητευτικό, ιδιαίτερα αν επαληθευθεί αυτή η τιμή και στο δρόμο από ανεξάρτητη πηγή.
Πάντως για να μην τρελαθούμε κιόλας, οι σχεδιαστές του Xkuty επισημαίνουν ότι θα πρέπει να συνεκτιμηθεί το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών μετά από κάθε δύο χρόνια τακτικής χρήσης.
Έξυπνη ιδέα είναι η ενσωμάτωση μιας υποδοχής για smartphone (δέχεται και iPhone και συσκευές Android) μέσω του οποίου το τηλέφωνο μετατρέπεται σε πίνακα οργάνων, όπου εμφανίζονται η ταχύτητα και η κατάσταση των μπαταριών.
Πέρα από το πράσινο και το λευκό -τα πιο μοδάτα χρώματα σήμερα για ένα ηλεκτρικό όχημα-, οι αγοραστές του Xkuty θα έχουν τη δυνατότητα να διαλέξουν οι ίδιοι το χρώμα του, τόσο για το πλαίσιο, όσο για τη σέλα και τα γκριπ.
Έχοντας καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για συγκράτηση του κόστους κατασκευής, οι σχεδιαστές του μινιμαλιστικού ηλεκτροσκούτερ θεωρούν ότι μπορούν να το πουλούν με κέρδος, αντί 2.314 ευρώ. Η τιμή αναφέρεται μόνο στη σελίδα Facebook του οχήματος.
Τα βίντεο που ακολουθούν είναι απολαυστικά. Το πρώτο ενέχει θέση οδηγιών χρήσης και είναι αξιοθαύμαστα σύντομο και εύληπτο. Το δεύτερο αποτελεί τη διαφήμιση του Xkuty, διανθισμένη με χιούμορ βωβού κινηματογράφου, και το τρίτο σκοπό έχει να αναδείξει το πολύ χαμηλό του βάρος…