Η KYB (πρώην Kayaba), η ιαπωνική εταιρεία αναρτήσεων (κυρίως ΟΕΜ, δηλαδή μόνον για τους κατασκευαστές σε είδη αρχικής τοποθέτησης) και η Yamaha Motor Co υπέγραψαν συμφωνία, σύμφωνα με την οποία η μοτοβιομηχανία αποκτά μερίδιο 33,4% των μετοχών της.
Μέρος της συμφωνίας αποτελεί σύμφωνα με τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία και η δημιουργία ενός νέου μεγάλου εργοστασίου παραγωγής αναρτήσεων στην Ινδία.
Η ΚΥΒ γνωρίζει πολύ καλά από μεγάλα εργοστάσια. Στην Ιαπωνία, στην πόλη Γκίφου λειτουργεί το μεγαλύτερο εργοστάσιο αναρτήσεων του κόσμου, με παραγωγή 50 εκατ. τεμάχια ετησίως, ή ένα κάθε 15 δευτερόλεπτα λειτουργίας…
Πρόκειται για μια τακτική κίνηση, μέρος του πλάνου για επιστροφή της Yamaha στην κερδοφορία.
«Η συνεργασία αυτή ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων μας, αλλά και την κερδοφορία μας, καθώς συνδυάζει τα ατού των δύο εταιρειών», αναφέρει η δήλωση που διένειμε η Yamaha στον Τύπο.
«Σύμφωνα με το στρατηγικό σχεδιασμό μας, η συνεργασία αποσκοπεί στη μείωση του κόστους κατά 90 δισεκ. γιεν ως το 2015. Επίσης συγκεντρώνει το 65% του συνόλου των προμηθευτών μάς σε μία πλατφόρμα, στα πλαίσια της προσπάθειας για αύξηση του οφέλους από τη μαζική παραγωγή μεγάλης κλίμακας».
«Οι αναρτήσεις που θα κατασκευάζονται μέσω αυτής της συνέργειας αποτελούν τη μεγαλύτερη συγκέντρωση ανταλλακτικών ενιαίας πλατφόρμας της εταιρείας, ως προς την αγοραία αξία τους. Είναι επίσης από τα σημαντικότερα μέρη της μοτοσυκλέτας, καθώς συμβάλλουν καθοριστικά στο χαρακτήρα του προϊόντος. Η συνέργεια αυτή επιτρέπει την εξέλιξη και παραγωγή βασικών ανταλλακτικών που όχι μόνον θα αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων μας μειώνοντας το κόστος τους, αλλά θα συμβάλουν στη βελτίωση της νεωτεριστικής τεχνολογίας και της εταιρικής εικόνας μας».
«Ταυτόχρονα η Yamaha θα συμμετάσχει με στρατηγική επένδυση στο νέο εργοστάσιο αναρτήσεων της KYB, το οποίο θα κατασκευαστεί στο Vendor Park της πόλης Chennai (Ινδία), δίπλα ακριβώς στο νέο εργοστάσιο συναρμολόγησης μοτοσυκλετών. Έτσι βελτιώνουμε περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων μας στην ινδική αγορά και ανταποκρινόμαστε στην πρόκληση της επίτευξης της κορυφαίας σχέσης κόστους/ανταγωνιστικότητας στον κόσμο».
Το 1987 η Yamaha, θυμίζουμε, είχε αποκτήσει την πλειοψηφία των μετοχών της Öhlins, κατασκευάστριας κορυφαίων αναρτήσεων, είκοσι χρόνια αργότερα όμως, το 2007, πούλησε το 97% του μεριδίου της πίσω στην Öhlins. Εκείνη η συμφωνία είχε περισσότερο σχέση με την Έρευνα και Σχεδιασμό (R&D) νέων, τεχνολογικά προηγμένων αναρτήσεων.
Η συμφωνία με την KYB φαίνεται πάντως να περιστρέφεται γύρω από έναν πιο πεζό στόχο: τη μείωση του κόστους των μοτοσυκλετών Yamaha.