Η Triumph παρουσίασε ένα νέο Tiger που χαρακτηρίζεται από το προσωνύμιο Sport. Οι αλλαγές που φέρει είναι εκτενέστερος από ό,τι αναμενόταν, οι περισσότερες για τόνωση του σπορ χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, κάποιες όμως με στόχο να κάνουν ευκολότερο το ταξίδι και τη καθημερινή χρήση της.
Οι αλλαγές απομακρύνουν το 1050 από τα Tiger Explorer και δημιουργούν μια ενδιαφέρουσα σειρά 3 μοντέλων με κυβισμό 800, 1050 και 1200cc. To Sport έχει τώρα 10 ίππους επιπλέον, μονόμπρατσο ψαλίδι, μεγαλύτερες βαλίτσες, ισχυρότερο υποπλαίσιο, σύγχρονο ABS, ακτινικές δαγκάνες μπροστά και νέους προβολείς.
Βασισμένο φυσικά στο υπάρχον 1050, το Sport ακολουθεί την ίδια αναγνωρίσιμη αισθητική, παρότι πολλά πλαστικά έχουν αλλάξει. Υπάρχει τώρα ποδιά, μια ολοκαίνουργια ουρά και νέα πλαϊνά. Οι προηγούμενοι προβολείς τύπου projector είχαν επικριθεί σφοδρά και έτσι αντικαταστάθηκαν από συμβατικούς κατοπτρικούς (τύπου reflector).
Η Triumph δηλώνει ότι όχι μόνον ζυγίζουν λιγότερο, αλλά αποδίδουν και καλύτερα. Σε κάνει να αναρωτιέσαι γιατί είχαν τοποθετηθεί αρχικά οι τύπου projector… Νέα είναι και η ζελατίνα του φέρινγκ, με βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση.
Ο κινητήρας, αν και εσωτερικά ίδιος, αποκομίζει την επιπλέον του δύναμη από αλλαγές σε εισαγωγή και εξαγωγή, έχοντας και περισσότερη ροπή σε όλες τις στροφές. Αποδίδει τώρα 123 ίππους (+10 από το απλό 1050) και 10,4 χλγμ ροπής.
Οι επεμβάσεις στο σύστημα ψεκασμού βελτίωσαν επίσης την κατανάλωση, με την Triumph να προσδιορίζει το όφελος στο +7%. Τέλος, η νέα εξάτμιση πρόσθεσε «βάθος» στον όμορφο βρυχηθμό του μεγάλου τρικύλινδρου κινητήρα.
Το μονόμπρατσο ψαλίδι δεν προέρχεται από το Speed Triple. Δεν ξέρουμε αν θα βελτιώσει τη συμπεριφορά του Sport αλλά δείχνει υπέροχο, ενώ ελευθερώνει χώρο για την εξάτμιση και τις βαλίτσες. Οι οποίες όχι μόνον είναι μεγαλύτερες, αλλά έχουν πιστοποιηθεί και για το διπλάσιο βάρος σε σχέση με τις προηγούμενες –δηλαδή στα 10 κιλά η καθεμία.
Αυτό οφείλεται στο νέο, ισχυρότερο υποπλαίσιο, χάρη στο οποίο η σέλα έχει μειωμένο ύψος κατά 5 χιλ (τώρα στα 830). Είναι επίσης πιο στενή στο μπροστινό της μέρος, πράγμα που βελτιώνει ακόμα περισσότερο τη δυνατότητα του αναβάτη να φτάνει το έδαφος και με τα δύο πόδια.
Ακόμα περισσότερο, σχεδόν 10 χιλ. έχει χαμηλώσει η σέλα του συνεπιβάτη, που πλέον νιώθει λιγότερο σαν να κάθεται στην κορυφή ενός βράχου. Οι χειρολαβές είναι τώρα πιο βολικές στη λαβή. Το τιμόνι είναι λίγο πιο στενό και πιο κοντά στον αναβάτη, ενώ ο χειρισμός του πίνακα οργάνων έχει μεταφερθεί στο αριστερό γκριπ – επιτέλους.
Στο πλαίσιο δεν υπάρχουν αλλαγές, αλλά η γωνία κάστερ είναι μικρότερη (μισή μοίρα), ενώ για διατήρηση της ισορροπίας στη γεωμετρία, έχει μακρύνει κατάτι το μεταξόνιο. Οι επεμβάσεις έχουν κατά την Triumph επιφέρει βελτίωση της ευκινησίας, της ακρίβειας αλλά και της σταθερότητας.
Η ανάρτηση είναι πλήρως ρυθμιζόμενη, φορά νέα ελατήρια και διαφορετικές ρυθμίσεις απόσβεσης για να αντεπεξέρχεται στην αυξημένη μεταφορική ικανότητα των αποσκευών. Τα φρένα επενεργούν πλέον στους δίσκους μέσω ακτινικών δαγκανών, υποσχόμενα καλύτερη ακρίβεια, αλλά ήδη το Tiger 1050 είχε εξαιρετικά φρένα.
Αυτό που θα κάνει τη διαφορά στον δρόμο, είναι το νέο σύστημα ABS σε αντικατάσταση του παλιωμένου υπάρχοντος που συνόδευε το Tiger από την εμφάνισή του και ήταν ήδη ξεπερασμένο. Οι νέες ζάντες φορούν τα καινούργια Angel GT της Pirelli.
Το Tiger Sport θα έρθει σε δύο χρώματα: κόκκινο και λευκό. Οι τιμές θα ανακοινωθούν τον Φεβρουάριο.