Αν υπάρχουν δύο εταιρείες που διαφέρουν στη φιλοσοφία όσο η ημέρα με τη νύχτα, αυτές είναι η Apple και η Harley Davidson…
Η πρώτη βρίσκεται στην εμπροσθοφυλακή της τεχνολογίας, πουλώντας υπερεξελιγμένο ψηφιακό λαϊφστάιλ, η δεύτερη ζει από τη νοσταλγία πενηντάχρονων και εξηντάχρονων μοτοσυκλετιστών, που αγοράζουν λαϊφστάιλ της εποχής του… χαλκού. Και οι δύο πάντως αποτελούν σύμβολα στο χώρο τους.
Τι θα είχαν λοιπόν να μοιράσουν οι δύο αυτές αξιοσέβαστες εταιρείες που απέχουν παρασάγγας ως προς τα προϊόντα και το κοινό; Παράξενο και όμως είχαν κάτι… Μία λέξη.
Πριν λίγες μόλις μέρες έγινε γνωστό ότι η Apple, που κυνηγάει σε βαθμό ψύχωσης κάθε υποψία παραβίασης των πατεντών της, ήρθε σε συμφωνία με την H-D. Μια εταιρεία που υπερασπίζεται σε υπερθετικό βαθμό τη μοναδικότητα των προϊόντων της. Θυμίζουμε ότι στη δεκαετία του ’90 είχε προσπαθήσει να πατεντάρει τον ήχο «potato-potato» των V2 κινητήρων της.
Ποια ήταν η διαφορά που ανάγκασε τις δύο εταιρείες να έρθουν σε συμφωνία; Μία λέξη με εννέα γράμματα: η «Lightning» (Αστραπή). Και αυτή τη φορά ήταν η δικομανής Apple που υποχρεώθηκε να προσεγγίσει και να έρθει σε συμβιβασμό με τη Harley, ώστε να της επιτραπεί να χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη λέξη, που «ανήκει» στην εταιρεία-σύμβολο της αμερικάνικης μοτοσυκλέτας.
Η ιστορία έχει ως εξής: η νέα γενιά των iPhone και iPad χρησιμοποιεί το νέο και πολυδιαφημισμένο τύπο σύνδεσης «Lightning».
Όταν έφτασε όμως η ώρα να χρησιμοποιήσει επίσημα το εμπορικό αυτό όνομα, η Apple έμαθε ότι ανήκε ήδη στην Harley – με το οποίο είχε βαφτίσει ένα μοντέλο της Buell.
Θα πείτε, τι σχέση έχει η Buell με μια υποδοχή βυσμάτων. Ελάτε που η Harley είχε κρατήσει τα δικαιώματα του ονόματος και για ένα σωρό άλλα προϊόντα, εκτός της μοτοσυκλέτας…
Η Apple -η εταιρεία με τη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία στον κόσμο με έδρα το Κουπερτίνο της Καλιφόρνια- έχει ποντάρει πολλά στη νέα της σύνδεση και μάλιστα έχει υποβάλλει στην Ευρώπη δύο αιτήσεις για κατοχύρωση του σχετικού «trade mark» που εκτείνεται σε μια ατέλειωτη σειρά προϊόντων, από τρενάκια μοντελισμού ως καλάμια ψαρέματος!
Στα προϊόντα αυτά περιλαμβάνονται και κράνη μοτοσυκλέτας και «ηλεκτρικές συνδέσεις για μοτοσυκλέτες», θέλοντας προφανώς να επεκτείνει τη συνδεσιμότητα των iPhone και iPad στις μοτοσυκλέτες. Και εκεί είναι που βρήκε μπροστά της την Harley.
Μετά τη συμφωνία τους πάντως, σύμφωνα με το Γραφείο Κατοχύρωσης Εμπορικών Σημάτων και Σχεδίων στις 22 Νοεμβρίου τρέχοντος έτους, το εμπορικό σήμα «Lightning» μεταβιβάστηκε μερικώς από την Harley στην Apple. Η Harley διατηρεί την κυριότητα του ονόματος σε κάποια προϊόντα, μεταβίβασε όμως κάποιες άλλες της χρήσεις στην Apple.
Δεν έχει γίνει γνωστό το οικονομικό κόστος της συμφωνίας.