Από τις ομορφότερες και πιο έντονες εμπειρίες που μπορεί να βιώσει ένας μοτοσικλετιστής είναι ένας γύρος στη πίστα του Νύρμπουργκρινγκ, στα βουνά Άιφελ της νοτιοδυτικής Γερμανίας.
Η πίστα έχει γράψει χρυσές σελίδες στην ιστορία των μηχανοκίνητων σπορ, και στις μέρες μας είναι μέρος ενός τεράστιου αθλητικού συμπλέγματος που προσφέρει κάθε λογής μηχανοκίνητα σπορ.
Η ίδια η πίστα προσφέρει track-days ορισμένες ημέρες κάθε εβδομάδα στην ιστορική διαδρομή της Νόρντσλάιφε (Nordschleife, Βόρειος Βρόγχος ή καλύτερα Τομέας) όπου μπορεί υπό προϋποθέσεις να συμμετάσχει ο καθένας.
Βέβαια όπως με τα περισσότερα υπέροχα πράγματα, υπάρχει στην όλη φάση ένα κάποιο «προβληματάκι»: στα track-days αναγκαστικά μοιράζεσαι την πίστα με όλους τους άλλους, πράγμα που σημαίνει πως οδηγείς ανάμεσα σε κάθε είδους αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, αναβάτες και οδηγούς.
Μην πείτε «ε, καλά και τι έγινε;» Γιατί κάτι έγινε και ξαφνικά το προβληματάκι εξελίχτηκε σε προβληματάρα και μάλιστα κρίσιμη –όπως μπορεί να βεβαιώσει ο κύριος Ντέιβιντ Μόναχαν.
Ο κύριος Μόναχαν απολάμβανε μια ωραιότατη γκαζερή βόλτα στην πίστα με την BMW S1000RR (όχι για πρώτη φορά), οδηγώντας γρήγορα αλλά συνετά και σύμφωνα με τους κανόνες που έχει θεσπίσει η διεύθυνση της πίστας.
Η «βόλτα» του καταγράφηκε σε κάμερα και ευτυχώς γιατί αλλιώς κανείς δεν θα πίστευε τι του συνέβη. Στο σχετικό βίντεο, σε κάποια σημεία ο πρωταγωνιστής μας φαίνεται να αγγίζει τα 150 μίλια ανά ώρα (241χαω), ταχύτητα που μέσα σε μια χαραγμένη πίστα κάθε άλλο παρά επικίνδυνη είναι.
Ύστερα τον βλέπουμε να μειώνει στα 105 μίλια (170χαω) και να προσπαθεί να προσπεράσει ένα Seat. Ο οδηγός του οποίου, μην έχοντας αντιληφθεί τη μοτοσυκλέτα, βγαίνει αριστερά να προσπεράσει ένα άλλο αυτοκίνητο μπροστά του. Το Seat σκουντάει την BMW με το πλάι προς τα αριστερά και τη στέλνει στη μπαριέρα.
Ο Μόναχαν ωστόσο παραμένει ψύχραιμος και επιβραδύνει απαλά, παρότι η γκέλα στην αριστερή μπαριέρα τον έστειλε στην απέναντι πλευρά της πίστας. Εκεί η BMW ξαναβρίσκει στο μέταλλο.
Και πάλι ο Μόναχαν διατηρεί ψυχραιμία και έλεγχο. Με την ταχύτητά του αισθητά μειωμένη, επιστρέφει στην άσφαλτο και χωρίς να σταματήσει ολοκληρώνει τον γύρο του, κάνοντας στο τέλος τη γνωστή χειρονομία με τον αντίχειρα επάνω προς την κάμερα: «όλα καλά»!
Πώς το έσωσε; Σίγουρα η εμπειρία του έπαιξε ρόλο, αφού ο Ντέιβιντ Μόναχαν κάθε άλλο παρά «κότα» είναι. Αγωνίζεται στο βρετανικό Κύπελλο Thundersport GB και έχει οδηγήσει επανειλημμένα στο «Ρίνγκ». Ωστόσο ένας τρόπος υπάρχει να το διαχειριστείς κάτι ανάλογο: να αφήσεις χαλαρά τα χέρια σου στο τιμόνι επιτρέποντας στη μοτοσυκλέτα να σταθεροποιηθεί κι αυτό προφανώς το γνώριζε.
Τι πήγε στραβά; Μιλώντας ο Ντέιβιντ στο Motorcycle News εξήγησε: «η πορτοκαλιά Πόρσε μπροστά μου προσπερνούσε το Σέατ, οπότε από τη θέση που βρισκόμουν πίστεψα πως είχα τον δρόμο ελεύθερο μπροστά μου».
«Όταν όμως το ξανασκέφτηκα κατάλαβα πως αυτό ήταν μεγάλο λάθος από την άποχη της ασφάλειας. Δεν είχα δει πως μπροστά από το Σέατ υπήρχε ένα αρκετά πιο αργό όχημα που το καθυστερούσε. Ο οδηγός του Σέατ ανυπομονούσε να περάσει. Μόλις λοιπόν πέρασε η Πόρσε βγήκε κι αυτός αριστερά να περάσει και με χτύπησε».
Οι κανόνες στη διαδρομή (με μήκος 20,756 χλμ.) που είναι ανοιχτή για το κοινό στον Βόρειο Τομέα είναι αυστηροί. Η προσπέραση από δεξιά απαγορεύεται ακόμα και αν το προπορευόμενο όχημα κινείται σε αριστερή στροφή. Υπάρχουν τμήματα όπου ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί η ταχύτητα να περιορίζεται, μπαίνουν δηλαδή όριο ταχύτητας.
Απαγορεύονται οι ιπτάμενοι γύροι, δηλαδή με την ολοκλήρωση κάθε γύρου ο αναβάτες είναι υποχρεωμένος να σταματήσει στην “Pitlane” για να πληρώσει και να περιμένει τη σειρά του να μπει πάλι στη διαδρομή. Αν προκαλέσεις ή εμπλακείς σε ατύχημα που θα επιφέρει ζημιές στην πίστα ή παύση της λειτουργίας της, τότε είσαι υπεύθυνος και θα πρέπει να αποκαταστήσεις τη ζημιά.
Δείτε το βίντεο. Το δράμα παίζεται γύρω στο 7:30:
Θανάσης Χούντρας