Η BMW G310R που παρουσιάστηκε στις Εκθέσεις τον περασμένο Νοέμβριο είναι, μόνον το πρώτο βήμα. Αποτέλεσμα της συνεύρεσης της «ινδικής» TVS Motor με την BMW, είναι επίσης η πρώτη μικρή μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα των Βαυαρών, μετά την όχι ιδιαίτερα επιτυχημένη σειρά G.
Η δημιουργία της G310R ήταν αναγκαία. Με μονοκύλινδρο κινητήρα των 313cc και 34bhp, ατσάλινο πλαίσιο, σύγχρονα φρένα, αναρτήσεις και εμφάνιση, μπορεί άνετα να πωληθεί και στην Ευρώπη παράλληλα με την Ασία. Προσδοκώντας να φέρει νέο και ενθουσιώδες αίμα στον μοτοσυκλετισμό.
Η G310R είναι μόνον ο πρώτος καρπός της συνεργασίας TVS-BMW. Θα ακολουθήσουν πολλά μοντέλα ακόμη. Ήδη πριν λίγες ημέρες στην Έκθεση Auto Expo του Νέου Δελχί, η TVS παρουσίασε την Akula 310. Ένα πρωτότυπο που όμως σύμφωνα με τα ινδικά site θα βγει στην παγκόσμια αγορά -δηλαδή και στην Ευρώπη- στα τέλη του 2015, ως μοντέλο 2016.
Στην Ευρώπη θα φέρει τα χρώματα της BMW. Τεχνικές λεπτομέρειες δεν δημοσιοποιήθηκαν, όμως όπως είναι φανερό από το ανθρακονημάτινο φουλ-φέρινγκ, το στυλ της Aκula αντλεί έμπνευση από την BMW S1000RR.
To Racespec (δηλαδή αγωνιστικών προδιαγραφών) πλαίσιο είναι ένα κατακόκκινο ατσάλινο (;) χωροδικτύωμα το οποίο συνοδεύεται από ένα υποπλαίσιο ελαφρού κράματος. Αυτά τα δύο στοιχεία διαφοροποιούν σημαντικά την Akula από το GR310R.
Αντίθετα, το ανεστραμμένο πιρούνι, τα δισκόφρενα-μαργαρίτα οι τροχοί και το πίσω αμορτισέρ είναι δάνεια από το GR310R. Τα όργανα είναι ψηφιακά, στο πρωτότυπα είχαν μάλιστα τοποθετηθεί και γυροσκοπικές κάμερες, ενώ σίγουρα θα φορά και ABS.
Το σύστημα είναι ήδη υποχρεωτικό στην Ευρώπη για καινούργιες μοτοσυκλέτες μεγαλύτερες των 125 κυβ. και για όλες από το 2017, ανεξάρτητα κυβισμού.
Το μόνο τεχνικό στοιχείο που ανακοινώθηκε ήταν το βάρος της μοτοσυκλέτας: γύρω στα 136 κιλά.
Η γερμανική εταιρεία στοχεύει στις 200.000 πωλήσεις ετησίως μέχρι το 2020. Παρότι πέντε χρόνια τώρα οι Βαυαροί αυξάνουν διαρκώς τις πωλήσεις τους, παρότι πέρσι έκαναν νέο ρεκόρ στέλνοντας 136.963 νέες μοτοσυκλέτες και μάξι σκούτερ στον δρόμο, οι 200.000 πωλήσεις με την υπάρχουσα γκάμα και πελατολόγιο αποτελούν φαντασίωση.
Που δεν υλοποιείται χωρίς μικρές, φτηνές μοτοσυκλέτες στην γκάμα. Βλέπετε, οι πωλήσεις της BMW γίνονται κυρίως σε Γερμανία, ΗΠΑ και λοιπές αναπτυγμένες χώρες του δυτικού κόσμου, αυτές ακριβώς που γερνάνε.
Όπως έχουν δείξει οι Ιάπωνες και η ΚΤΜ -η οποία χάρη στην συνεργασία με την Bajaj αναρριχήθηκε στον θρόνο των Ευρωπαίων κατασκευαστών με πωλήσεις 180.801 μοτοσυκλετών αξίας άνω του 1 δισ. ευρώ-, το μέλλον βρίσκεται στις αναδυόμενες αγορές της Ασίας και της Νότιας Αμερικής.
Βγαίνοντας στην αγορά η Akula θα έχει να αντιμετωπίσει τις ήδη εγκαθιδρυμένες αξίες όπως η KTM RC390, η Yamaha R3, η Honda CBR300R, η Kawasaki Ninja 300 αλλά και η επερχόμενη Suzuki GSX-R250.
Δείτε στο video μια σύντομη περιγραφή του εντυπωσιακού 310
Θανάσης Χούντρας