Υπάρχει μεγαλύτερη τιμή από τη φιλοφρόνηση που προέρχεται από τον ανταγωνισμό; O Mike Muller της Chicago Powder Monkees πρέπει να ένιωσε υπέροχα, όταν ο Shaun Brandt της Federal Moto τού ζήτησε να τού φτιάξει ένα custom για πάρτη του.
Διότι ο ίδιος ο Shaun Brandt είναι ένα από τα ανερχόμενα αστέρια του κόσμου των ιδιοκατασκευστών και οι δημιουργίες του κοσμούν τακτικά τα ειδικά έντυπα του φαντασμαγορικού αυτού κόσμου.
Ήταν μια ασυνήθιστη συνεργασία και το αποτέλεσμα τη δικαιώνει απόλυτα. Γιατί απέφερε στον Shaun μια μικροκαμωμένη, ευέλικτη «Yamaha SR500», απολαυστική τόσο στα σοκάκια του Μαϊάμι όσο και στις ευρύχωρες παράλιες λεωφόρους του.
Ο Shaun γεννήθηκε στον κρύο Καναδά και πρόσφατα μετακόμισε στην ηλιόλουστη, ζεστή Φλόριδα. Για έναν Καναδό το να οδηγεί όλο τον χρόνο τη μοτοσυκλέτα του, ξεπερνά κάθε όνειρο. Στην ιδιαίτερη πατρίδα του η «μοτοσυκλετιστική» περίοδος διαρκεί το πολύ τέσσερις μήνες.
Με την ευκαιρία της μετακόμισης ο Shaun αποφάσισε να δωρίσει στον εαυτό του και ένα νέο σετ «ρόδες». Που δεν μπορούσε παρά να είναι μια Yamaha SR500.
«Την οδηγούσα στην πατρίδα -τελείως μαμίσια- και είναι η απόλυτη μοτοσυκλέτα για τις λιακάδες της Φλόριδας», εξηγεί.
Έψαξε λοιπόν και βρήκε μία SR500 σε εξαιρετική κατάσταση. Παρότι μοντέλο ’78 -πρώτη χρονιά παραγωγής του θρυλικού μονοκύλινδρου- αναγκάστηκε να πληρώσει σχεδόν 3.000 δολάρια, γιατί οι SR είναι πάντα σε μεγάλη ζήτηση.
Μετά τηλεφώνησε στην Powder Monkees. Με τον Mike γυρόφερναν από καιρό την ιδέα ενός κοινού project. «Ο τύπος είναι ιδανικός: γρήγορος, αποτελεσματικός και τρελός με τις λεπτομέρειες, πράγμα αναγκαίο στη δουλειά μας, το customising».
Πολύ γρήγορα συμφώνησαν στο τι ήθελαν. Κάτι απολαυστικό στις μικρές διαδρομές. Βλέπετε, το γραφείο του Shaun απέχει ελάχιστα από το σπίτι του, ενώ και η αγαπημένη του παραλία στην απέναντι όχθη του κόλπου είναι μόλις 10 λεπτά δρόμου μακριά.
Η βασική έμπνευση προήλθε από το απίθανο Honda XR650 του Daniel Peter, μάλιστα στο τέλος φωτογράφησαν την SR τους στα ίδια σημεία.
Πώς έφτασαν στο αποτέλεσμα που ήθελαν; Καταρχήν τοποθέτησαν ένα ρεζερβουάρ από Yamaha TT500 και τον διακριτικό προβολέα ενός Honda TL250.
Μετά προσάρμοσαν πίσω μία ανάρτηση μονοσόκ από Triumph Street Triple και από πάνω τοποθέτησαν το χειροποίητο υποπλαίσιο που στηρίζει τη χειροποίητη σέλα.
Αθέατη από κάτω της βρίσκεται μια διάτρητη (για να ψύχεται) ρηχή θήκη που στεγάζει την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα m-Unit της Motogadget.
Το σπαγέτι της καλωδίωσης είναι αόρατο, αφού φτάνει ως τον κεντρικό διακόπτη m-Button (επίσης της Motogadget) και τα χειριστήρια, διατρέχοντας εσωτερικά τις σωληνώσεις και το τιμόνι. Το πισωφάναρο είναι ένα απέριττο, στρογγυλό σύνολο της Bates.
Ο μονοκύλινδρος αεροελαιόψυκτος κινητήρας είναι ουσιαστικά απείραχτος. Μόνο που για καλύτερη διαχείριση της τροφοδοσίας και ομαλότερη απόδοση ο Mike τοποθέτησε ένα καρμπυρατέρ Mikuni VM38MM. Πουλιέται από την Dime City Cycles έτοιμο, σεταρισμένο και τζεταρισμένο ειδικά για τον κινητήρα της SR.
Ένα φίλτρο καθαρισμού και ανακύκλωσης Crankase Breather της K&N βοηθά στην ανακούφιση της εσωτερική πίεσης των κάρτερ -υποβοηθώντας την ευστροφία του κινητήρα. Η πίεση αυτή αναπτύσσεται από τα αέρια της καύσης που αναπόφευκτα διαφεύγουν από τα ελατήρια του εμβόλου προς το κάρτερ. Είναι μια πρακτική που συνηθίζεται σε αγωνιστικές εφαρμογές και αποτελεί γοητευτική απόδειξη της τρέλας των δύο δημιουργών για τις σπέσιαλ λεπτομέρειες.
Για την ευκολότερη εκκίνηση του μεγάλου μονοκύλινδρου, στην κεφαλή τοποθετήθηκε ένας αποσυμπιεστής της Motolanna.
Η εξάτμιση αγκαλιάζει σφιχτά τον μεγάλο μονοκύλινδρο. Δημιουργήθηκε από την συνένωση ενός σωλήνα εξαγωγής από Yamaha TT500 και ενός κοντού σιλανσιέ Shorty Cone 12 ιντσών που βγαίνει κάτω από τη σέλα.
Στις ακτινωτές ζάντες τοποθετήθηκε ένα σετ ελαστικών Metzeler Karoo 3ης γενιάς που προσφέρουν εξαιρετική πρόσφυση, χωρίς όμως τις παραμορφώσεις των προηγούμενων εκδόσεων στην άσφαλτο.
Πάνω από τις πλάκες του πιρουνιού ο Shaun προσάρμοσε ένα σετ κορυφαίων χειριστηρίων: τιμόνι Ultra Low της Renthal, γκριπ της Oury, διακόπτες φλας / φώτων τις ιαπωνικής Posh.
Η βαφή από τον Βολιβιανό καλλιτέχνη Nicolas Lama που συνεργάζεται συχνά με την Powder Monkees, αποτελεί μια μινιμαλιστική προσέγγιση του κλασικού αγωνιστικού μοτίβου των Yamaha της δεκαετίας του ’70.
Η SR500 του Shaun αποτελεί το απόλυτο καθημερινό μεταφορικό για την πόλη αλλά και τις παράλιες βόλτες του σαββατοκύριακου στην ηλιόλουστη πόλη.
Για τον λόγο αυτό βάφτισε τελικά τη δημιουργία του «Sunshine State of Mind»—ηλιόλουστη ψυχική διάθεση. Δεν είναι απλά ένας δίτροχος σύντροφος, είναι μια αντικαταθλιπτική θεραπεία.
Δείτε το φωτο-video της SR500
Θανάσης Χούντρας