Σύμφωνα με το ιταλικό GPOne.com, η Honda RCV1000R, η μοτοσυκλέτα του HRC για την Κατηγορία Open των MotoGP, θα δεχτεί σημαντικές αλλαγές και αναβαθμίσεις, ώστε να γίνει επιτέλους ανταγωνιστική των Yamaha Open.
Μόνον που οι αναβαθμίσεις αυτές θα έρθουν το… 2015. Ποιος γενναίος ανακοίνωσε την χαρμοθλιβερή είδηση στον Hayden, αυτό δεν το ξέρουμε…
Γιατί είναι αλήθεια πως η απόδοση της RCV1000R κρίνεται απογοητευτική από τις ομάδες που έχουν «σκάσει» από ένα σχεδόν εκατομμύριο ευρώ για τη μοτοσυκλέτα. Ειδικά μετά τις περσινές αναφορές πως ένας αναβάτης δοκιμών της Honda έκανε μαζί της χρόνο στο Motegi μόλις 3/10 δευτ. πιο αργό από ό,τι με την RC213V, ο πήχυς των προσδοκιών είχε ανέβει πολύ ψηλά. Και τώρα, μετά τους 5 πρώτους αγώνες, όλοι οι αναβάτες που τη χρησιμοποιούν έχουν περάσει κάτω από τον πήχυ.
Στο motomatters.com έκαναν μια ενδιαφέρουσα σύγκριση των χρόνων ανάμεσα στον ταχύτερο αναβάτη της RCV1000R και τον πιο αργό αναβάτη της RC213V και βρήκαν πως η μέση διαφορά των πέντε πρώτων αγώνων είναι πάνω από 7/10 του δευτερολέπτου (υπέρ της Factory εννοείται…)
Έτσι δεν έχουν άδικο οι ομάδες και οι αναβάτες να παραπονιούνται, κάποιοι μάλιστα αρκετά μεγαλόφωνα. Η RCV1000R χρειάζεται επειγόντως εξέλιξη, η οποία όπως φαίνεται, θα ακολουθήσει τον δρόμο που έχει επιλέξει ήδη η Yamaha για τη δική της μοτοσυκλέτα Open, καθώς έχει αποδειχτεί πιο επιτυχημένος.
Αυτό σημαίνει ότι η αναβάθμιση της Open Honda θα περιλαμβάνει την τοποθέτηση στο πλαίσιο ενός πλήρους κινητήρα RC213V μαζί με τις πνευματικές βαλβίδες –αλλά από τη σαιζόν 2015 και μετά.
Το μόνο που δεν θα υπάρχει θα είναι το seamless κιβώτιο, η τεχνολογία του οποίου θεωρείται top-secret που επ’ ουδενί δεν πρέπει να διαρρεύσει. Είναι αλήθεια δε πως το κιβώτιο της Honda είναι πιο εξελιγμένο από εκείνο της Yamaha.
Κάποιες πρώτες μετρήσεις πέρυσι είχαν δείξει πως το seamless της Honda άλλαζε σχέση σε 9/1000 του δευτερολέπτου, ενώ εκείνο της Yamaha σε 16/1000. Βέβαια μετά από μισό χρόνο σίγουρα το κιβώτιο της Yamaha έχει βελτιωθεί, ωστόσο είναι απίθανο να έχει καλύψει μια τέτοια διαφορά.
Η χρήση του καλού κινητήρα αποτελεί το πιο λογικό -και αναγκαίο- εξελικτικό βήμα στον δρόμο προς την «ομογενοποίηση» του 2016, όταν όλες οι μοτοσυκλέτες, εργοστασιακές και Open, θα φορέσουν υποχρεωτικά το ενιαίο software της Dorna.
Η Yamaha με την επιλογή της να εγκαταστήσει από τώρα το λογισμικό αυτό στην M1 Open, έχει ήδη προβάδισμα μίας τουλάχιστον σαιζόν και αυτό φαίνεται από τα αποτελέσματα του Aleix Espargarο της Forward Racing.
Οι πνευματικές βαλβίδες του καλού κινητήρα λογικά θα εξουδετερώσουν τη βασική αδυναμία της μοτοσυκλέτας Open: την αδύναμη επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών, σημείο στο οποίο θεωρούν ότι χάνουν σε σχέση με την Μ1 Open.
Οι βαλβίδες αυτές θα επιτρέψουν την υιοθέτηση πολύ πιο επιθετικού προφίλ εκκεντροφόρων και αυξημένης βύθισης των βαλβίδων, ώστε να βελτιωθεί η απόδοση και στις μεσαίες στροφές. Ο πνευματικός μηχανισμός επιτρέπει επίσης την αύξηση των στροφών του κινητήρα, πράγμα που σημαίνει αύξηση και της ιπποδύναμης.
Η εξέλιξη των νέων κινητήρων θα αρχίσει σύντομα και ήδη η Honda έχει δημιουργήσει ένα πρόσθετο κίνητρο για τους αναβάτες της Open μοτοσυκλέτας της. Όπως δηλώθηκε, όποιος από τους Nicky Hayden, Hiroshi Aoyama, Scott Redding και Karel Abraham έχει προς το τέλος της σαιζόν την καλύτερη θέση στη Βαθμολογία, θα μπορέσει να οδηγήσει από το Motegi και μετά την αναβαθμισμένη RCV1000R.
Οι δε παρατηρήσεις του θα χρησιμοποιηθούν για την περαιτέρω εξέλιξη της μοτοσυκλέτας. Αυτό σημαίνει ότι καθώς η Honda Open θα εξελιχθεί με βάση τις δικές του ανάγκες, ο αναβάτης αυτός θα έχει σαφές προβάδισμα έναντι των συναδέλφων του το 2015.