Όταν κάποιος επώνυμος στη Δύση ζητά από ένα κάποιον οίκο βελτιώσεων να του φτιάξει μια προσωπική μοτοσυκλέτα, το πρότζεκτ συνήθως αφορά ένα ήδη πανάκριβο μοντέλο που μετά τις επεμβάσεις καταλήγει κυριολεκτικά απλησίαστο για τον μέσο μοτοσυκλετιστή.
Στην Ταϊλάνδη τα σχετικά ήθη διαφέρουν. Ριζικά. Σε τέτοιον βαθμό που όταν ο «Joey Boy», ντόπιος αστέρας της μουσικής Ραπ θέλησε να αποκτήσει ένα ιδιαίτερο δίτροχο, ζήτησε να του μετατρέψουν ένα… παπί.
Όχι όποιο κι όποιο βέβαια. Το αίτημα που υπέβαλε στους καλλιτεχνίτες της K-Speed περιέγραψε σαφώς το αντικείμενο του πόθου του: ήθελε ένα Honda Super Cub μεταποιημένο σε scrambler!
Είχε ήδη θαυμάσει την προηγούμενη δημιουργία της K-Speed (διαβάστε σχετικά εδώ), δηλαδή το Honda Super Power Cub που συνόδευσε την επίσημη παρουσίαση στην Ταϊλάνδη του επετειακού Honda Super Cub 2018.
Εκτός από μουσικός ο Joey Boy είναι και λάτρης του μοτοκρός και κάθε είδους υπαίθριας δραστηριότητας, κατά προτίμηση ακραίας. Και φιλαράκι με τους ανθρώπους της K-Speed. Όπως καταλαβαίνετε, όχι μόνον δεν υπήρχε περίπτωση άρνησης της επιθυμίας του, αλλά ήταν και βέβαιο πως θα εκπληρωνόταν με έναν εξόχως μοναδικό δίτροχο.
Ίσως τα επίθετα αυτά μοιάζουν υπερβολικά, όμως όταν παρατηρεί κανείς το αποτέλεσμα σχεδόν έρχονται από μόνα τους στο στόμα.
«Ξεκινήσαμε με βάση το μοντέλο Super Cub 110i 2018», εξηγεί ο Eak, ιδιοκτήτης της K-Speed. «Η μοτοσυκλέτα αυτή είναι λίγο διαφορετική από τη έκδοση δρόμου την οποία χρησιμοποιήσαμε τον Ιανουάριο». Εννοεί στην παρουσίαση του επετειακού Super Cub.
«Φοράει μεν το ίδιο πλαίσιο, του κόψαμε όμως το πίσω άκρο, αφαιρέσαμε όλα τα όργανα, μετακομίσαμε τον προβολέα πάνω από τη ρόδα και μετατρέψαμε το τιμόνι σε στυλ “Tracker” περνώντας του καινούργιες μοντέρνες μανέτες φρένου και συμπλέκτη».
Συνήθως οι μετασκευές του Eak δεν αγγίζουν τον αυθεντικό κινητήρα, ο πελάτης όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση είχε ζητήσει και περισσότερη δύναμη. Οι επεμβάσεις λοιπόν στον μονοκύλινδρο ήταν μονόδρομος.
«Το έμβολο είναι μεγαλύτερο, προσαρμόστηκε ένα σύστημα ψεκασμού από κινητήρα 125 κυβικών (της Honda βέβαια) και ο αυτόματος συμπλέκτης αντικαταστάθηκε από έναν κλασικό χειροκίνητο. Τα λάστιχα επίσης, η σημαντικότερη ορατή αλλαγή, είναι πλέον τα χωμάτινα Champion Enduro σε διαστάσεις 17×2.50».
Στη συνέχεια ο Eak καταπιάστηκε με την εξάτμιση. Έπρεπε να φύγει από εκεί που βρισκόταν, αλλιώς όποτε τερμάτιζαν οι αναρτήσεις θα έβρισκε στο έδαφος. Η λύση στο πρόβλημα είχε δύο σκέλη: από τη μία τοποθετήθηκε η εξάτμιση πιο ψηλά και από την άλλη μεγάλωσαν οι διαδρομές της ανάρτησης. Πάντως η νέα διαδρομή της εξάτμισης δίνει τροφή σε ανησυχίες για την υγεία του δεξιού ποδιού…
Η επόμενη σημαντική επέμβαση αφορούσε τα καλύμματα του μπροστινού συστήματος ανάρτησης. Ακολουθώντας την κατεύθυνση που είχε ήδη πάρει με το Honda Super Power Cub τον Γενάρη, κατέληξε σε κάτι ακόμα πιο τολμηρό. Δείτε τις φωτογραφίες και κρίνετε.
Το πιρούνι μαζί με τα λάστιχα είναι οι επεμβάσεις που χαρακτηρίζουν τη μετατροπή.
Ακολούθησε το τριμάρισμα του φέρινγκ για να προσαρμοστεί στην πιο σπορ αισθητική του συνόλου και τελικά η βαφή. «Συνήθως προτιμώ το μαύρο παντού, αλλά ο Joey επέμενε στο συγκεκριμένη ματ διχρωμία μαύρου/πορτοκαλί». Ανάμεσα στις πάμπολλες αλλαγές διακρίνει κανείς τα ταϊλανδέζικα αμορτισέρ OKD, τα γκριπ της Biltwell και το στρογγυλό ταχύμετρο που στην πραγματικότητα είναι ένα πολυόργανο.
Υπάρχουν επίσης πολλά εξαρτήματα με το λογότυπο Diablo. Πρόκειται για τα aftermarket αξεσουάρ που αποτελούν τη βασική πηγή εισοδήματος της K-Speed –ενώ οι μετατροπές μόνον ένα μικρό ποσοστό του τζίρου και ουσιαστικά προσωπικό μεράκι του Eak. Ο οποίος εξομολογείται: «Τώρα που το βλέπω ολοκληρωμένο, πάνω απόλα μου αρέσουν τα λάστιχα και η εξάτμιση. Πιστεύω πως αποτελούν έναν καλό συνδυασμό γι’ αυτό το Honda».
Αν με το επίθετο «καλό» εννοεί εξαιρετικό ή εμπνευσμένο, συμφωνούμε απόλυτα. Δεν υπάρχουν πολλές μετατροπές παπιού που μπορούν να συναγωνιστούν σε ριζοσπαστικότητα τον ερεθιστικό αυτό μετασχηματισμό.
Ελπίζουμε πως δεν πρόκειται για το τελευταίο τους έργο, ούτε την κορωνίδα των δημιουργιών του Eak.
Φωτογραφίες: Theerawat Preepool