Η Vollebak είναι μια καινούργια start-up που ασχολείται με την κατασκευή προηγμένου ρουχισμού για υπαίθριες δραστηριότητες, με έμφαση στη χρήση της επιστήμης και της τεχνολογίας.
Ανάμεσα στα πρώτα καινοτομικά προϊόντα της νεότευκτης Vollebak ήταν το «100 Year Hoodie» κατασκευασμένο από πανίσχυρες ίνες αραμιδίου (χρησιμοποιούνται και στην κατασκευή των κορυφαίων κρανών) και μια σειρά φούτερ που απομονώνουν τον ιδιοκτήτη τους από το περιβάλλον με την ονομασία «Relaxation Hoodies».
Η τελευταία επιτυχία της εταιρείας είναι μια σειρά αδιάβροχων τζάκετ που λαμπυρίζουν στο σκοτάδι.
Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα ασφαλείας για τους μοτοσυκλετιστές προκύπτουν από το γεγονός ότι δεν φαίνονται όσο τα αυτοκίνητα, ιδιαίτερα το βράδυ. Η λύση είναι γνωστή βέβαια: φοράμε πορτοκαλιά τζάκετ ή γιλέκα με αντανακλαστικές ιδιότητες.
Όμως το πορτοκαλί, παρά την επιτυχία της σειράς του Netflix «Οrange is the new black», δεν έχει καταφέρει να αντικαταστήσει το μαύρο χρώμα στις καρδιές της πλειοψηφίας των μοτοσυκλετιστών. Το μαύρο δηλαδή παραμένει πιο μοδάτο…
Για όσους λοιπόν προτιμούν αυτό το χρώμα, η Vollebak φέρνει στην αγορά μια σειρά ειδικών ενδυμάτων που είναι μεν κατάμαυρα, παραμένουν όμως θεαματικά ορατά, χάρις σε μία «ομοβροντία» αντανακλαστικών κουκίδων διεσπαρμένων επάνω τους.
Η σειρά αυτών των ρούχων ονομάζεται «Black Light» και στην πραγματικότητα αποτελούν ένα ολοκληρωμένο σύστημα ένδυσης που συγκροτείται από ένα t-shirt, μια βασική στρώση, μία ενδιάμεση στρώση και τέλος από το περίβλημα που είναι το μπουφάν.
Όλες οι στρώσεις είναι κατά την εταιρεία πανάλαφρες, μαλακές, ελαστικές, διαπερατές από τον αέρα και διάστικτες με μια σειρά μαύρων ματ κουκκίδων.
Οι κηλίδες αυτές που στο φως της μέρας παραμένουν αόρατες, περιέχουν περί τα 60.000 (!) μικροσκοπικά υαλοσφαιρίδια μαύρου χρώματος. Στο σκοτάδι το γυαλί αντανακλά το φως από τους προβολείς των αυτοκινήτων ή των λαμπτήρων των δρόμων, οπότε κάθε μία από τις κουκκίδες μετατρέπεται σε μια λαμπερή κηλίδα πάνω στο ρούχο.
Οι κηλίδες δεν είναι κατανεμημένες ομοιόμορφα στην επιφάνεια του τζάκετ, αλλά επικεντρώνονται στις αρθρώσεις του σώματος –τους αγκώνες, τους καρπούς, τους ώμους και τους γοφούς.
Σύμφωνα με την Vollebak, όταν ένας άλλος χρήστης των δρόμων βλέπει τα φωτεινά σημεία διατεταγμένα κατά αυτόν τον τρόπο, αντιλαμβάνεται αμέσως πως βλέπει έναν άνθρωπο. Η αναγνώριση αυτή γίνεται αυτόματα γιατί ο ανθρώπινος εγκέφαλος προχωρεί αμέσως στη συνένωση των κηλίδων με γραμμές για τη δημιουργία ενός κατανοητού σχήματος.
Η διαδικασία μοιάζει με εκείνη που οδήγησε πριν χιλιάδες χρόνια στον ονοματισμό των αστερισμών. Οι άνθρωποι συνέδεσαν με γραμμές τα ορατά φωτεινά σημεία, και από το σχήμα που προέκυψε, έδωσαν τα ονόματα που γνωρίζουμε.
Επιπρόσθετα, η χρήση των φωτεινών σημείων παρέχει στον ανθρώπινο εγκέφαλο τις αναγκαίες πληροφορίες για να αναγνωρίσει την ταχύτητα του σώματος που βλέπει και να προβλέψει την πορεία του.
Για τον λόγο αυτό, ο σχεδιασμός των ενδυμάτων είναι τέτοιος που από όποια γωνία και αν τα κοιτάζει κανείς, ορατά είναι τουλάχιστον 8 αντανακλαστικά σημεία. Ο αριθμός αυτός δημιουργεί επαρκή δεδομένα προκειμένου να κρίνει σωστά ο ανθρώπινος εγκέφαλος.
Το κόστος τόσης ασφάλειας πάντως είναι αρκετά υψηλό. Το φανελάκι (t-shirt) τιμάται 95 δολάρια, ενώ για το τζάκετ θα πρέπει να πληρώσει κανείς 645 δολάρια. Αν είχε μόνον και αερόσακο…