Παρότι νέο μοντέλο, η Yamaha XSR700 έχει ήδη φανατικούς θαυμαστές, όχι μόνον ανάμεσα στους μοτοσυκλετιστές της Ευρώπης αλλά και στους βελτιωτές. Ένας από αυτούς είναι και το βραβευμένο ελληνικό γκαράζ Jigsaw Customs από τη Νέα Μάκρη που έχει αποκτήσει φήμη εξαιρετικών κατασκευών Yard. Τελευταίο έργο της Jigsaw είναι η Slider, μια μετατροπή με βάση την XSR700 και εμπνευσμένη από το flat-track. Η Slider γνωρίστηκε με το κοινό πριν λίγες εβδομάδες στο γνωστό φεστιβάλ Wheels & Waves του γαλλικού θέρετρου Biarritz, όπου ταξίδεψε με τη φροντίδα της Yamaha Ελλάδας. Ο Πέτρος Χατζηροδέλης, ο μηχανικός πίσω από την Jigsaw Customs, αποφάσισε μαζί με την ομάδα του να φτιάξουν μια διασκεδαστική και ερωτεύσιμη μοτοσυκλέτα στο μοτίβο των παλιών μινιμάλ TZ750 και XS650 flat-tracker –-περισσεύει ίσως να διευκρινίσουμε πως είναι όλοι τους λάτρεις των μοτοσυκλετιστικών ’70ς και ’80ς. Η μετατροπή ξεκίνησε ως συνήθως με το απόλυτο ξεγύμνωμα της μοτοσυκλέτας, ώσπου απέμειναν μόνον ο κινητήρας, το πλαίσιο, το ψαλίδι και το πιρούνι. Ό,τι άλλο μαμίσιο αποσύρθηκε: πλαστικά, φώτα, φτερά, τροχοί, όργανα, εξάτμιση, μαρσπιέ και χειριστήρια πήραν την άγουσα. Μαζί τους και το επιεικώς «ασυνήθιστο» ρεζερβουάρ της XSR700. Από το «ξεσκαρτάρισμα» δεν γλίτωσε ούτε το ABS με τις καλωδιώσεις του. Ένας από τους πυλώνες μιας μετατροπής flat-track είναι οι τροχοί. Ένα flat track δεν είναι flat-track αν δεν φοράει ζάντες 19 ιντσών μπρος / πίσω και τα σχετικά λάστιχα της Dunlop που αποτελούν το στάνταρ της κατηγορίας. Μπροστά τοποθετήθηκε η ζάντα από μια XTZ1200 (Super Tenere), που προτιμήθηκε λόγω της χαρακτηριστικής πλέξης των ακτίνων της. Ο πίσω τροχός προήλθε και αυτός από την XTZ1200, όμως η 17άρα ζάντα αντικαταστάθηκε από μία 19 ιντσών. Το γρανάζι της XTZ δεν ταιριάζει με την αλυσίδα της XSR700, οπότε φτιάχτηκε στον τόρνο ένα στις σωστές διαστάσεις αλλά με κοντύτερο βήμα από το στάνταρ για καλύτερες επιταχύνσεις. Ιδιοκατασκευή αποτελεί και ο πίσω δίσκος που ωστόσο συνεργάζεται με τη μαμίσια δαγκάνα. Όλα αυτά ήταν ευκολάκια. Το πιο δύσκολο αποδείχτηκε η κατασκευή του κουστουμιού. Στην αρχή δοκίμασαν να σχεδιάσουν εκ νέου τα διάφορα πλαστικά με εύκολα σχήματα και απλές γραμμές στην αισθητική των Σέβεντις, όμως πάντα κάτι έλλειπε. Έπειτα από πειραματισμούς όμως αντιλήφθηκαν πως αν ενοποιούσαν ρεζερβουάρ, σέλα, κοκωβιό και πλαϊνό καπάκι (υπάρχει μόνο στη δεξιά μεριά όπως στις αγωνιστικές FT) σε ένα σύνολο, το αποτέλεσμα θα ήταν αισθητικά καταπληκτικό. Κατέληξαν σε ένα λιγνό μονοκόκ που διατρέχει τη μοτοσυκλέτα από το λαιμό ως την ουρά και που παρά τη μικροσκοπική παρουσία του, καταφέρνει να καθορίσει απόλυτα την όλη κατασκευή. Χαρακτηριστικό κομμάτι της αφοσιωμένης εργασίας και της άψογης τεχνικής της ομάδας αποτελεί η μάσκα. Πρόκειται για μια φαινομενικά απλή πλάκα πλεξιγκλάς που ωστόσο όσο την κοιτάζεις, τόσο διακρίνεις και θαυμάζεις την αριστοτεχνική δουλειά που κρύβει. Προσέξτε την περίμετρο των οπών όπου εφαρμόζουν οι χωνευτοί LED προβολείς. Είναι μπιζουταρισμένη για να έρχεται πρόσωπο με τα κασόνια που συγκρατούν τις κυψελωτές προστατευτικές γρίλιες. Η ελαχιστοποίηση του κουστουμιού αφήνει εκτεθειμένο τον σωλήνα που καταλήγει στο ρεζερβουάρ του ψυκτικού υγρού, καθώς αυτό έχει μεταφερθεί ανάμεσα στο ψυγείο και την κυλινδροκεφαλή. Το φινίρισμα είναι απολύτως άψογο, θα μπορούσε να βγάλει ασπροπρόσωπο οποιαδήποτε ιαπωνικό εργοστάσιο ή και εργαστήριο. Για να φτάσει στο αποτέλεσμα αυτό η Jigsaw χρησιμοποίησε ένα υπολογιστικό πρόγραμμα 3D, με βάση τα σχέδια του οποίου μια μηχανή CNC κατασκεύασε το καλούπι το οποίο κατόπιν αντιγράφτηκε σε πλεξιγκλάς. Όταν η ομάδα σιγουρεύτηκε πως το μονοκόκ ταίριαζε απόλυτα στη θέση του, βάφτηκε και παράλληλα κατασκευάστηκε ένα μικρότερο δοχείο καυσίμου που χωρούσε από κάτω του. Η βαφή είναι ένα ζεστό πορτοκαλί που θυμίζει ζαχαρωτά περασμένων δεκαετιών. Είναι ένα χρώμα το οποίο χρησιμοποιούσε η Yamaha στις δικύλινδρες XS2 του 1972. Ο Χατζηροδέλης είναι τόσο ξετρελαμένος με την απόχρωσή του -η Yamaha το αποκαλεί Πορτοκαλί του Μανταρινιού- που σκοπεύει να το χρησιμοποιήσει και στην προσωπική του XS2 –το επόμενο πρότζεκτ του. Το μικροσκοπικό κουστούμι δημιούργησε κάποιες δυσκολίες. Δεν μπορούσε π.χ. να κρύψει τις ατέλειωτες καλωδιώσεις που απαιτεί μια σύγχρονη μοτοσυκλέτα για να λειτουργήσουν σωστά με όλα της τα συστήματα. Με αρκετή και εμπνευσμένη κοπτοραπτική όμως το πρόβλημα ξεπεράστηκε και ο χώρος αποδείχτηκε επαρκής για να κρύψει τη σπαγετίνη της καλωδίωσης που απέμεινε. Προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι οπτικές μολύνσεις, η μπαταρία μεταφέρθηκε κάτω από το ψαλίδι, σε ειδικά κατασκευασμένη θήκη. Μαρσπιέ και λεβιέδες αλλάχτηκαν με τους εικονιζόμενους που προέρχονται από τον κατάλογο αξεσουάρ της Yamaha. Το τιμόνι είναι της LSL και δημιουργεί μια πολύ πειστική, δηλαδή πολύ flat-track, θέση οδήγησης. Οι διακόπτες για την κόρνα, τα φώτα και τη μίζα είναι χειροποίητοι από τους τεχνίτες της Jigsaw. Η ECU και οι διάφοροι ρελέδες έχουν τακτοποιηθεί κάτω από τη σέλα, ενώ για να βρεθεί ο χώρος που στεγάζει το πραγματικό ρεζερβουάρ και την αντλία καυσίμου, τα σώματα του ψεκασμού περιστράφηκαν κατά 45 μοίρες. Κι έτσι μπόρεσε να τοποθετηθεί ένα φίλτρο με αισθητική ’70ς από την ελληνική DNA. Στο Wheels & Waves η Slider αιχμαλώτισε τη φαντασία του κόσμου και γοήτευσε τον βετεράνο Randy Mamola τόσο που ζήτησε να την οδηγήσει και μάλιστα τη χρησιμοποίησε σε ένα διαφημιστικό της Alpinestars. Η πρώτη δημοσίευση του άρθρου έγινε εδώ και οι φωτογραφίες ανήκουν στον Αλέξανδρο Γιαγιάκο.