Το αξιαγάπητο κρεμ Sea Sider προέκυψε σαν η απλούστερη και ιδιοφυέστερη λύση στην ανάγκη μεταφοράς ενός surfboard.
Δύο τροχοί και σανίδες του σερφ αποτελούν δύο από τα πιο ερεθιστικά μέσα απόλαυσης της ελευθερίας μετακίνησης. Για αυτό είναι πολλοί αυτοί ανά τον κόσμο που λατρεύουν και τα δύο παράλληλα.
Η ιδιαίτερη αυτή σχέση έχει γεννήσει τα τελευταία χρόνια διάφορα αντικείμενα αλλά και δρώμενα που καλλιεργούν και επεκτείνουν το κοινό πάθος: αντικείμενα σαν το Sea Sider και δρώμενα σαν το Φεστιβάλ Wheels & Waves στο γαλλικό θέρετρο Μπιαρίτς.
Η χρηστική συνεύρεση των δύο αντικειμένων απασχόλησε και τους ανθρώπους της Deus ex Machina που κρατάνε ψηλά τη σημαία του αυστραλέζικου Οίκου στο εξωτικό Μπαλί.
«Αποφασίσαμε πως ήρθε ο καιρός να καταπιαστούμε πάλι με κάτι από το παρελθόν, χρησιμοποιώντας όμως διαφορετική προσέγγιση», εξηγεί ο Τομ Χόκινς της Deus.
Κάπως έτσι προέκυψε το Sea Sider, μια μετατροπή που γοητεύει με την επιλογή του ταπεινού Honda Super Cub C70 στον πυρήνα της.
«Θελήσαμε να φτιάξουμε για δική μας χρήση εδώ στο Κανγκού ένα μεταφορικό μέσο των σανιδιών μας», συνεχίζει ο Τομ. «Ως πριν λίγο καιρό θα έπρεπε να τα βγάζει πέρα με χωματόδρομους, αλλά τώρα έχουν ασφαλτοστρώσει όλους τους δρόμους εδώ γύρω. Οπότε αποφασίσαμε να του δώσουμε περισσότερο το χαρακτήρα ποδηλάτου».
Το «Sea Sider» είδε το φως της ζωής το 1974, σαν Honda C70. Όμως τα 6 του αλογάκια στις 9000σαλ. κρίθηκαν αναιμικά για το κουβάλημα ανθρώπου και σανίδας. Οπότε οι της Deus τού πέρασαν τον κινητήρα από ένα Honda Astra του 1995 –βρωμάει ο τόπος από τα παπιά αυτά εκεί στο Μπαλί και την Ινδονησία γενικότερα. Με τη προσθήκη του κινητήρα αυτού το παπάκι-χαμαλάκι πήρε κάμποσα χιλιομετράκια τελικής και απέκτησε και μίζα.
Για να ελαφρύνουν το αποτέλεσμα χρησιμοποίησαν πολλά εξαρτήματα –τιμόνι, φώτα κ.λπ.– από παλιά ποδήλατα. Τα βρήκαν σε ένα κοντινό νησάκι, πραγματικό «χρυσωρυχείο». Από τον κόσμο των ποδηλάτων είναι εμπνευσμένο και το μπροστινό καλάθι. Πρώτα έφτιαξαν ένα μεταλλικό πλαίσιο στο οποίο ύστερα βίδωσαν ξύλινα πηχάκια. Αποτέλεσμα; Ένα πρακτικό και νοσταλγικό ενθύμημα περασμένων δεκαετιών.
«Θέλαμε το μοτοσυκλετάκι μας όσο ελαφρύτερο γινόταν» διευκρινίζει ο Τομ, «γι’ αυτό του φορέσαμε ζάντες από την Ιαπωνία, γδύσαμε το πλαίσιο από κάθε τι περιττό και γενικά το φτιάξαμε όσο πιο απλό μπορούσαμε».
Η εξάτμιση είναι χειροποίητη όπως βέβαια και η σκάρα για τη μεταφορά της σανίδας. Η δερμάτινη σέλα δημιουργήθηκε σε ένα τοπικό εργαστήρι λίγο παρακάτω από την Deus, ενώ οι μικροσκοπικοί σπορ διακόπτες στο τιμόνι είναι κι αυτοί φερμένοι από Ιαπωνία.
Υπάρχουν κάποια αντικείμενα που γεννάνε μέσα μας τη σφοδρή επιθυμία να τα πάρουμε σπίτι για να τα έχουμε, να τα φροντίζουμε, να τα αγγίζουμε ή απλά να τα βλέπουμε. Κάτι σαν τα κατοικίδια, μόνον άψυχα που όμως γεννάνε παρόμοια συναισθήματα. Είμαι σίγουρος πως σάς έχει συμβεί.
Όσοι επισκέπτονται το κατεξοχήν νησί της Ινδονησίας, μπορούν να δουν ζωντανό το Sea Sider C70 στο εργαστήριο Temple of Enthusiasm της Deus, στο Κανγκού –την παραλία των 10 χιλιομέτρων που προσφέρει φιλοξενία και φιλικά κύματα στους σέρφερ των longboard σανίδων.
Αν σάς φέρει από ‘κει ο δρόμος σας, πεταχτείτε ως το νούμερο 8 της Jalan Batu Mejan και δεν θα χάσετε.
Θανάσης Χούντρας