Το να ξεχωρίζεις επειδή κάνεις τα πράγματα διαφορετικά «από τους άλλους» δεν περιποιεί πάντα τιμή.
Όταν όμως «οι άλλοι» είναι μια «κοινωνία» εμπνευσμένων τεχνικών, τεχνιτών, μηχανικών, σχεδιαστών και μηχανουργών που τους συνδέει ένα κοινό πάθος για τη διαφορετικότητα… ε, τότε η διαφορετικότητα αποτελεί τίτλο τιμής.
Τον οποίον στην περίπτωσή αυτή φέρουν περήφανοι οι άνθρωποι του Garage de Felix, δηλαδή ο Αντουάν και ο Πατρίκ. Αυτοί οι δυο είναι οι γονείς της εικονιζόμενης αλλόκοτης, μάλλον κακάσχημης αλλά και αξιοπρόσεκτης κόκκινης custom με το σουηδικό στέμμα στο ρεζερβουάρ.
Fusqvarna τη βάφτισαν, άγνωστο γιατί. Μάλλον είναι και το όνομα ένα λάθος υβρίδιο, όπως και η ίδια η μοτοσυκλέτα. Η οποία ήρθε στη ζωή επειδή στο μυαλό των Αντουάν και Πατρίκ τρύπωσε, λέει, το διαβολικό ερώτημα: πώς θα έμοιαζε άραγε μια από τις σουηδικές Χουσκβάρνα των δεκαετιών ’60 και ’70, αν σχεδιαζόταν σήμερα;
Πολύ συχνά άνθρωποι σαν αυτούς του Garage de Félix είναι «ασεβείς», μη διστάζοντας να αποκαθηλώσουν κάθε ιερό και όσιο, προκειμένου να εκφράσουν το όραμά τους. Κι έτσι έφτασε ένα κοντόσωμο, μελαχρινό (ισπανικό γαρ…) Honda FX650 Vigor του 2001 με κοράκου μαλλιά, να υποκαταστήσει τη πανύψηλη Σουηδή πρωταθλήτρια με τα ξανθιά μαλλιά και τα γαλάζια μάτια.
Τα υπόλοιπα ήρθαν πια εύκολα: το Vigor διαλύθηκε στα εξ ων συνετέθη και το μοτέρ του δέχτηκε ολική ανακατασκευή. Η σπαρτιάτικη λιτότητα της αυθεντικής Husqvarna έστειλε στα αχρείαστα πολλά ανταλλακτικά του –όπως το ρεζερβουάρ, τη σέλα, την εξάτμιση, τα φτερά, τα φώτα και τα όργανα.
Από το γυμνό πλαίσιο του μονοκύλινδρου Honda αφαιρέθηκαν όλα τα μεταλλικά «μάτια» όπου θηλυκώνουν τα καπάκια και τα πλαστικά προστατευτικά μιας μοτοσυκλέτας. Με τη βοήθεια ενός τροχού αφαιρέθηκε και το υποπλαίσιο, αφήνοντας ένα κολοβό κενό που η νέα σέλα δεν καταφέρνει να αποκαταστήσει απόλυτα –παρά το πετυχημένο τρικ της αιώρησης πάνω από τη ρόδα.
Η σέλα με το λιγοστό αφρώδες φορά ένα λουσάτο κάλυμμα από αλκαντάρα και φτιάχτηκε στο ίδιο το Garage. Η βάση της, βαμμένη ίδια με το ρεζερβουάρ της Fusqvarna, θυμίζει περισσότερο εταζέρα από σύνθεση μπάνιου της ΙΚΕΑ.
Ο κινητήρας του FX 650 είναι ο ίδιος με του XL650R -και του Dominator 650 πιο πριν. Ο μοναχικός εκκεντροφόρος επικεφαλής κινεί τέσσερις ακτινικά τοποθετημένες βαλβίδες, μια διάταξη που είναι υπεύθυνη για το ακρωνύμιο RFVC που τον συνοδεύει.
Ένα ελεύθερο φίλτρο και μια πιο ελεύθερη εξάτμιση έχουν επιδράσει θετικά στην απόδοση. Παρότι δεν δίνονται συγκεκριμένα νούμερα, οι Αντουάν και Πατρίκ ισχυρίζονται πως η απόδοση ξεπερνά σαφώς τους 39 ίππους και τα 5,53 χλγμ. ροπής της εργοστασιακής έκδοσης.
Πάνω από τον εμπρός τροχό προσαρμόστηκε σαν φύλο συκής ένα τόσο δα φτεράκι, μαύρο και αόρατο. Το δε flat-track λάστιχο από κάτω σίγουρα θα κοκκίνιζε από ντροπή, έτσι εκτεθειμένο στα μάτια του κόσμου, αν δεν διασκέδαζε με το ξεγύμνωμα του χοντρούλη αδερφού του πίσω. Εκεί μιλάμε ούτε για στρινγκ, αφού δεν υπάρχει παρά μια μικροσκοπική βάση για την πινακίδα, στηριγμένη με δύο βεργούλες στην άκρη του ψαλιδιού.
Στα αζήτητα πετάχτηκε και η πλεξούδα των καλωδίων. Τη θέση της πήρε μία από την Motogadget που δουλεύει αόρατα, κρυμμένη κάτω από το ρεζερβουάρ. Μίνι προβολέας και ταχύμετρο αντικατέστησαν τα μαμίσια –το μικρότερο μέγεθός τους έχει πράγματι έναν θετικό αντίκτυπο στην όψη της μοτοσυκλέτας.
Και επανερχόμαστε στο όνομα. Το ρεζερβουάρ με το παράθυρο-καθρέφτη (που δεν είναι παρά το άβαφτο και γυαλισμένο αλουμίνιο ) μπορεί να θεωρηθεί σαν δεύτερο trademark της εταιρείας (μετά την κορώνα με το Η), αλλά η παρουσία του δεν αρκεί για να δικαιολογήσει τη χρήση του συνθετικού …usqvarna στο όνομα Fusqvarna.
Οι Αντουάν και Πατρίκ αποφάσισαν συνειδητά να προκαλέσουν και λιγότερο να τιμήσουν τα «αυθεντικά» σουηδικά μοντέλα της μετέπειτα ιταλικής, γερμαικής και πλέον αυστριακής εταιρείας.
Το αποτέλεσμα είναι μάλλον ταπεινωτικό. Σε ανθρώπινο επίπεδο, θα το αποκαλούσαμε ανήθικο. Όμως στον κόσμο των δύο τροχών οι «ηθικοί» κανόνες είναι πολύ πιο χαλαροί, η διαφορετικότητα επικροτείται, η εκκεντρικότητα ανταμείβεται, ακόμη και όταν κάποτε προσβάλει.
Και κάπως έτσι το Garage de Felix επιβεβαίωσε τη φήμη του: δεν έχει ιερό και όσιο.
Θανάσης Χούντρας