Δεν είναι μακριά ο προβληματισμός των ευρωπαϊκών εταιρειών μπροστά στην οικονομική κρίση του 2008 και τις εκκλήσεις του ACEM, τού Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών για ενίσχυση και υποστήριξη από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς ενόψει της κατρακύλας των πωλήσεων.
Φαίνεται πως τελικά, με ή χωρίς υποστήριξη, οι κατασκευαστές βρήκαν τον δρόμο για έξοδο από την κρίση.
Μετά τις ΚΤΜ και BMW και η Ducati ανακοίνωσε νέο ρεκόρ εταιρικών πωλήσεων για το 2015, με 54.809 μοτοσυκλέτες. Το νούμερο συντρίβει το προηγούμενο ρεκόρ του 2014 κατά 9.709 μοτοσυκλέτες, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 21,53% !
Ως πλέον επιτυχημένο μοντέλο των Ιταλών αναδείχτηκε το Scrambler με 16.049 πωληθέντα κομμάτια, ή ποσοστό 29,3% όλων των Ducati που πουλήθηκαν πέρυσι. Ακολουθούν τα Hypermotard και Multistrada (των οποίων οι πωλήσεις επίσης αυξήθηκαν μέσα στο ’15) με 11.027 και 11.679 μοτοσυκλέτες αντίστοιχα.
Κάπως ανησυχητική πάντως πρέπει να είναι η πτώση των πωλήσεων των, έως πρόσφατα δημοφιλών, Diavel και Monster. Συνολικά, τα γυμνά μοντέλα ως κατηγορία διατηρούν την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις με 18.054 κομμάτια.
Το νούμερο ωστόσο αντανακλά πτώση 25,7% (ήταν 24.293) σε σχέση με το 2014. Ελαφρά μείωση σημείωσε και η κατηγορία των superbike / supersport με 9.027 έναντι 9.788 του 2014. Παραδοσιακά, οι δύο ισχυρότεροι πυλώνες της παραγωγής ήταν οι κατηγορίες superbike / supersport και γυμνά.
Ωστόσο τώρα η αλλαγή στις τάσεις της αγοράς μάλλον θα επιφέρει και αλλαγές στον σχεδιασμό της παραγωγής. Η μετατόπιση αυτή της αγοράς άρχισε αφότου η Ducati είχε αναγνωρίσει τις τάσεις της αγοράς και είχε αντιδράσει παρουσιάζοντας τη νέα Multistrada, την Diavel και το Scrambler.
Η Βόρεια Αμερική εξακολουθεί να απορροφά τις περισσότερες Ducati, με 12.136 τεμάχια το 2015 –ένα νούμερο που αντιπροσωπεύει ετήσια αύξηση 14%. Ωστόσο οι πωλήσεις της αυξήθηκαν τόσο στην γηραιά Ευρώπη, όσο και στην νεανική Ασία.
Τα έσοδα από τις πωλήσεις έφτασαν τα 702 εκατομμύρια ευρώ που προστέθηκαν στον κορβανά της μητρικής Audi Group. Και εδώ σημειώθηκε πολύ σημαντική αύξηση κατά 22,1%, αφού το 2014 ο τζίρος είχε ανέλθει σε 575 εκατ. ευρώ.
«Κατά το παρελθόν οικονομικό έτος η Ducati απέδειξε την αποτελεσματικότητα της ακολουθούμενης τα τρία τελευταία έτη στρατηγικής, με επενδύσεις σε νέα προϊόντα, καλύτερη ποιότητα και πιο ευχαριστημένους πελάτες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Claudio Domenicali.
«Η αύξηση αντικατοπτρίζεται όχι μόνον στον όγκο των πωλήσεων, αλλά και σε όλους τους οικονομικούς δείκτες, καταδεικνύοντας ότι πλέον η εταιρεία διαθέτει στέρεη οικονομική βάση και είναι καθόλα έτοιμη να αντιμετωπίσει τις μελλοντικές προκλήσεις».
Θανάσης Χούντρας