Σπορ και μίνιμαλ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί SV650 4ης γενιάς με την πολύ λεπτή σιλουέτα, τον φιλικό χαρακτήρα και τον αειθαλή δικύλινδρο v κινητήρα.
Μαζί με το πλαίσιο «αδυνάτισε» και το ρεζερβουάρ, το οποίο στην ευρωπαική έκδοση θα είναι ακόμη στενότερο και θα χωράει 13,8 λίτρα βενζίνης αντί 14,5 λίτρων που θα φιλοξενεί το ρεζερβουάρ του μοντέλου που προορίζεται για την αμερικάνικη αγορά – όσα χωρούσε και το προηγούμενο SV.
To SV650 του 2016 «χτίστηκε» γύρω από ένα καινούργιο ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο σαν χωροδικτύωμα όπου «κουμπώνει» ο γνωστός δικύλινδρος V κινητήρας του V-Strom 650, με 2 μπουζί ανά κύλινδρο αλλά με πιο «επιθετική» χαρτογράφηση. Ίδιες αναρτήσεις, ίδια φρένα, νέα μονάδα ελέγχου ABS της Nissin, ελαφρύτερη κατά 830 γραμμάρια.
Ωστόσο για να «συμμορφωθεί» με τις εκπομπές ρύπων που επιβάλουν οι προδιαγραφές EURO4 απαιτήθηκε να μπει μεγαλύτερο ψυγείο.
Ο μεγάλος στρογγυλός προβολέας προσδίδει κύρος στο γυμνό SV650, η διπλή σέλα είναι στενότερη μπροστά για να διευκολύνονται οι αναβάτες μικρότερου αναστήματος, το ψηφιακό πολυόργανο και τα 2 πίσω φώτα LED ακολουθούν τη μόδα.
Η οπτικά λιτή και «αθλητική» μοτοσικλέτα, με ABS και καύσιμα ζυγίζει 197 κιλά, ενώ χωρίς ABS ζυγίζει 195 κιλά.
Φαίνεται πως η Suzuki αφυπνίστηκε βλέποντας την επιτυχία του Yamaha MT-07 και αποφάσισε να ξαναριχτεί στη μάχη της μεσαίας κατηγορίας αναλογιζόμενη τις ανάγκες όσων θέλουν μια φθηνή, αξιόπιστη και ευέλικτη μοτοσικλέτα. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί στο μακρινό Hamamatsu στρώθηκαν στη δουλειά.
Αντί να διατηρήσουν το αλουμινένιο πλαίσιο που «ζει και βασιλεύει» στο DL650V-Strom, επέλεξαν να φτιάξουν ένα καινούργιο πλαίσιο με τη συνδρομή της εξελιγμένης τεχνολογίας.
Τύπου «χωροδικτύωμα» με ατσάλινους σωλήνες χωρίς να αυξηθεί το βάρος και να εκμεταλλευτούν το «στενό» V-2 μοτέρ, κατασκεύασαν μία δυνατή μοτοσικλέτα με διαστάσεις και βάρος μονοκύλινδρης.
Ο γνώριμος από τα DL και Gladius, δικύλινδρος V 90 μοιρών κινητήρας των 649 κυβικών με 2 μπουζί ανά κύλινδρο πέρασε κι αυτός από «ρετουσάρισμα». Αποκτώντας νέα ελαφρύτερα και πιο καλοζυγισμένα έμβολα, μεγαλύτερο φιλτροκούτι και μεγαλύτερο ψυγείο «κέρδισε» 4 επιπλέον ίππους φθάνοντας τους 75 στις 8500 στροφές διατηρώντας την ανώτατη ροπή στα 64Nm που πλέον αποδίδονται ψηλότερα, στις 8.100 στροφές.
Για να κρατήσει την τιμή του SV650 χαμηλά, η Suzuki δεν το εξόπλισε με κανένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της απόδοσης παρά μόνο τοποθέτησε ένα σύστημα (Low RPM Assist Control) το οποίο αυξάνει στιγμιαία τις στροφές του κινητήρα μόλις αφεθεί ο συμπλέκτης.
Καθώς η τιμή του αναμένεται εξαιρετικά δελεαστική, διαθέτει όλα τα προσόντα για να μπει στη μάχη που ξεκίνησε ο βασικός ανταγωνιστής του, το Yamaha ΜΤ-07…
Θανάσης Χούντρας