Με την ελπίδα να επαναλάβει την επιτυχία του αμερικανικού πρωτότυπου και την φιλοδοξία να αναδειχθεί σε έναν από τους πέντε πρώτους σε επισκεψιμότητα ειδησεογραφικούς ιστότοπους της χώρας ξεκίνησε σήμερα την λειτουργία της η γερμανική έκδοση του Huffington Post, το οποίο ίδρυσε και διευθύνει η ελληνικής καταγωγής Αριάνα Χάφινγκτον-Στασινοπούλου.
Στην πρώτη ημέρα λειτουργίας του, ο ειδησεογραφικός ιστότοπος φιλοξενεί άρθρα της Γερμανίδας υπουργού Εργασίας, Ούρσουλα Φον Ντερ Λέγεν, του επικεφαλής της Deutsche Telekom Ρενέ Όμπερμαν και τον παλαίμαχο τενίστα Μπόρις Μπέκερ, ενώ δημοσιεύει επίσης μια δημοσκόπηση για τις προτιμήσεις των Γερμανών για τον σχηματισμό κυβέρνησης.
Ο ιστότοπος έχει εξασφαλίσει συνεργασία με τον εκδοτικό όμιλο Burda και το περιοδικό Focus, όπως προβλέπεται από την στρατηγική επέκτασης του Huffington Post και όπως συνέβη και στην Ιταλία, στον Καναδά και στην Ιαπωνία.
Σε επιστολή της προς τους αναγνώστες, η κα Χάφινγκτον υποστηρίζει ότι ο ιστότοπός της εκπροσωπεί την έναρξη μιας φάσης αλλαγής και ανατροπής στο τοπίο των μέσων ενημέρωσης στη Γερμανία και, επισημαίνοντας τον σχετικά μικρό αριθμό μπλόγκερ στην χώρα, κάνει λόγο για «τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης». Δηλώνει μάλιστα μετανοιωμένη που δεν έμαθε ποτέ γερμανικά. «Τα επόμενα χρόνια φιλοδοξούμε να γίνουμε αναντικατάστατοι, επειδή καλύπτουμε όλα τα θέματα με τον δικό μας τρόπο», γράφει ο διευθυντής της ιστοσελίδας, ο πρώην διευθυντής σύνταξης του οικονομικού περιοδικού Wirtschaftswoche, Σεμπάστιαν Μάτχες.
Αυτός ο τρόπος ωστόσο, ο οποίος περιλαμβάνει αναπαραγωγή θεμάτων από άλλες εκδόσεις και ιστοσελίδες, ακόμη και από μπλογκ, γίνεται για την ώρα δεκτός με αρκετή επιφύλαξη στην Γερμανία, όπου το Huffington Post έχει προσλάβει επ’ αμοιβή μόλις 15 εργαζόμενους. Όπως έγραψε πρόσφατα το περιοδικό Der Spiegel, η κα Χάφινγκτον, αναζητώντας συνεργάτη, είχε έρθει σε επαφή τόσο με το ίδιο το Spiegel όσο και με τον οίκο Axel Springer (Bild, Die Welt κ.ά.), οι οποίοι όμως απέρριψαν το ενδεχόμενο συνεργασίας. Από την πλευρά του Axel Springer μάλιστα είναι χαρακτηριστικό ότι η πρόταση θεωρήθηκε «αντιεπιχειρηματικό μοντέλο δημοσιογραφίας».
Το πρόβλημα, σύμφωνα με τους γερμανούς αναλυτές, εστιάζεται κατ’ αρχήν στην ιδιαίτερα αυστηρή νομοθεσία που διέπει την πνευματική ιδιοκτησία και απαιτεί αμοιβή ακόμη και για την χρήση μικρών αποσπασμάτων από υλικό άλλων. Την αυστηροποίηση μάλιστα της νομοθεσίας είχε προωθήσει σθεναρά ο επικεφαλής της Burda, Χούμπερτ Μπούρντα, ως Πρόεδρος της Γερμανικής Ομοσπονδίας Εκδοτών Εφημερίδων. Επιπλέον, όπως υποστήριξε ο ιδρυτής του περιοδικού The European Αλεξάντερ Γκέρλαχ, οι Αμερικανοί τείνουν να υποτιμούν την δύναμη της υπάρχουσας γερμανικής δημοσιογραφίας στο διαδίκτυο. «Η γερμανική δημοσιογραφία κυριαρχείται από έναν αριθμό παραδοσιακών, γνωστών εκδόσεων με ισχυρό όνομα και αναγνώριση και οι αναγνώστες είναι μάλλον συντηρητικοί σε ό,τι αφορά τις νέες αφίξεις», δήλωσε ο κ. Γκέρλαχ στο Spiegel.