Συρρέουν κατά χιλιάδες διεκδικώντας μια θέση στον τηλεοπτικό ήλιο. Άλλοι ονειρεύονται το χρηματικό έπαθλο, άλλοι την καριέρα που υπόσχεται η τηλεόραση, άλλοι να λύσουν τα προβλήματά τους και κάποιοι σπεύδουν να διεκδικήσουν τα δικά τους λεπτά διασημότητας.
Όποιος και αν είναι ο λόγος, οι συμμετοχές στα εφετινά ριάλιτι πολλαπλασιάστηκαν, έσπασαν κάθε ρεκόρ του παρελθόντος και πλέον οι ουρές που σχηματίζονται έξω από τα στούντιο παραγωγής στη διάρκεια των ακροάσεων είναι πολύ μεγάλες. Ειδικά στα προγράμματα που προβλήθηκαν και τις περασμένες σεζόν, η αύξηση που παρατηρείται κυμαίνεται σε ποσοστά 20%-100%!
«Το ταμπού απέναντι στην τηλεόραση έσπασε» σχολιάζουν στελέχη καναλιών. «Τα σόου αυτού του είδους απομυθοποιήθηκαν και η στάμπα του ριαλιτζή δεν υφίσταταιπλέονως κοινωνικό στίγμα». Σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση και την ανεργία που μαστίζει τους νέους, οι τηλεοπτικές υποσχέσεις για έπαθλα δεκάδων χιλιάδων ευρώ, για λαμπρές καριέρες και αναγνωρισιμότητα βρίσκουν ανταπόκριση μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά.
Κατά 30% αυξημένο σε σχέση με πέρυσι είναι και το ποσοστό συμμετοχών φερέλπιδων μοντέλων στο «Νext top model» (ΑΝΤ1), σε έναν χώρο που, παρ΄ όλο που δοκιμάζεται από την κρίση, αποδεικνύεται ακόμη ελκυστικός, ενώ στο εντυπωσιακό νούμερο 6.500 έχουν φθάσει οι δηλώσεις των υποψηφίων για το «Βig Βrother» που θα προβάλλεται από τον Αlpha. Αν και σκληρό ριάλιτι με απομόνωση, εγκλεισμό σε σπίτι για μεγάλο χρονικό διάστημα και με δεδομένο ότι οι παίκτες που κατά καιρούς έχουν συμμετάσχει εξαφανίστηκαν από τη δημοσιότητα με το τέλος του παιχνιδιού, εν τούτοις υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο ριάλιτι προφανώς λόγω του οικονομικού κίνητρου αλλά και της τηλεοπτικής προβολής. Εντυπωσιακό μάλιστα είναι το γεγονός πως, σε αντίθεση με το παρελθόν, όπου οι παίκτες προέρχονταν κυρίως από λαϊκά στρώματα, εφέτος οι συμμετοχές, ενώ προέρχονται από όλο το κοινωνικό φάσμα, δείχνουν μια τάση αύξησης των μεσαίων προς ανώτερων- οικονομικά και μορφωτικά- στρωμάτων.
Στους 18.000 φθάνουν οι ενδιαφερόμενοι για συμμετοχή στο «Κάτι ψήνεται» από τον Αlpha και στις 4.500 ανήλθαν οι συμμετοχές για το «Μaster Chef» (Μega), ενώ 5.000 εστιάτορες είναι στη λίστα αναμονής για την σωτηρία των εστιατορίων τους από τον Εκτορα Μποτρίνι και τον «Εφιάλτη στην κουζίνα», επίσης στον Αlpha!
4.100 ιδιοκτήτες σπιτιών δήλωσαν υποψηφιότητα για ανακαίνιση στην εκπομπή «Σπίτι από την αρχή» (Αlpha) και 2.000 για την εκπομπή «Με το δεξί» (ΑΝΤ1), που ανήκει στην ίδια κατηγορία.
Διπλάσιοι από πέρυσι (2.000 έναντι 1.000) προσδοκούν ότι η εκπομπή «Για λογαριασμό σας» (Αlpha) θα τους βγάλει από τον… «Τειρεσία» και από τα οικονομικά τους προβλήματα, ενώ στο 1/4 μειώθηκαν οι υποψήφιες νύφες στο ριάλιτι «Αγρότης μόνος ψάχνει» (Αlpha), αποδεικνύοντας πως τα τηλεπροξενιά είναι μια δύσκολη υπόθεση.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, πρωταθλητής των ριάλιτι και με μεγάλη διαφορά για την εφετινή σεζόν αναδεικνύεται ο Αlpha. Ωστόσο για πρώτη χρονιά τον ακολουθούν και τα δύο μεγάλα κανάλια, Μega και Αntenna, εντάσσοντας στο πρόγραμμά τους ριάλιτι, τάλεντ σόου και real life προγράμματα σε μεγάλο βαθμό. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί πως για την παρουσίαση αυτών των εκπομπών, όχι τυχαία, έχουν επιστρατευθεί όλα τα μεγάλα ονόματα, αποδεικνύοντας πως τα κανάλια ποντάρουν σε αυτές: Ρούλα Κορομηλά,Σάκης Ρουβάς, Βίκυ Καγιά, Ευγενία Μανωλίδου, Σίσσυ Χρηστίδου κ.ά.